To, ze stat zrusil osobitne skoly, a zacal robit integracie, integracie - ktore trvali 9 rokov, teda co sa zaintegrovalo a kde? - tym si zrusil uroven vzdelania. Dobry priklad je ZS Kezmarska v KE, kde bolo v 9. triede 5 integrovanych. Zvysnych 7 deti nemalo sancu na vzdelanie - boli len do poctu. Stat minul peniaze a energiu ucitelov, ako z patkara urobit stvorkara, no to co by malo vacsi zmysel - z dvojkarov robit jednotkarov, na to kaslal, lebo sa slo tempom patkarov. A tak prisla reforma, ktora presvedcila skolstvo, ze je potrebne redukovat ucivo.
Zaroven vznik osemrocnych gymnazii zohral svoju negativnu rolu. Drocker problem z BA preniesol na dediny. Preco by som mal od septembra pracovat pri Trnave, ked v meste je priplatok vacsi, a o 40 km este vacsi! Takze pri mnozstve anomalii, ktore uz skolstvo ma, vosla do neho dalsia.