Konečne konštruktívny návrh riešenia situácie. Plne podporujem.
Konečne konštruktívny návrh riešenia situácie. Plne podporujem.
Plne chápem o čo im ide. Len nechápem formu akou to robia. Dnes zablokujú cestu vodiči kamiónov, zajtra ľudia prechod na ceste v dedine, lebo chcú niečo vyriešiť. Poďme všetci bojovať za svoje požiadavky blokovaním niečoho. To je cesta? Ak niekto dá do volebného programu v nastávajúcich voľbách, že presadí svojvoľné blokovanie spoluobčanov ako trestný čin, idem ho voliť.
Ak sa im niečo nepáči, nech si založia politickú stranu a presvedčia spoluobčanov o svojej pravde, vyhrajú voľby a presadia svoje znenia zákonov. Alebo nech volia také politické strany a ľudí v nich, ktorí budú presadzovať ich požiadavky. To je jediná cesta spravodlivá pre všetkých. Ak teraz presadia svoje požiadavky silou, zajtra budú silou presadzovať zas svoje iné profesie. To je cesta k riešeniu?
Ak majú poznatky o rozkrádaní, nech sa obrátia na políciu s dôkazmi. Ja to v tej zápche čo vytvorili určite nevyriešim. A ani tých ďalších možno 500 čo obmedzili v ich právach.
Ja by som chápal, keby zablokovali parlament, úrad vlády, ministerstvá, ale bežných ľudí na ceste? 10 - 20 vodičov zablokuje možno 100 ľudí a obmedzí ich práva? Polícia tam asistuje! Zobrať vodičák každému kto zastaví auto naprieč cestou. Kamiónov je na cestách obrovské množstvo, tak je šanca znížiť ich počet a takýchto "tiež občanov" postaviť mimo za porušovanie cestného zákona. Ja nikoho neblokujem, tak prečo má niekto blokovať mňa? Nech si to vybavia s poslancami, ministrami a nie na bežných občanoch!
A ešte jedna vec. Ja netvrdím, že toto riešenie je liek na všetko. Navrhujem skôr zapojiť univerzity a výskumáky. Ak je toto zariadenie nebezpečné (TI by ho nepustila do prevádzky), nech ho odborníci z univerzít v rámci projektu z EU vylepšia. Je škaredé? Do projektu sa môžu zapojiť dizajnéri. Elektriku vedia vyriešiť na elektrofakulte, dopravné riešenia na výskumáku v Žiline. Stačilo by jeden slušný projekt ktorý zaplatí EU a mohlo by vzniknúť jedno solídne riešenie parkovania. Základ je navrhnutý a možno by z toho bolo niečo ešte lepšie. Ak by sa dali dohromady 2 - 3 veľké mestá s univerzitami, verím že by dali dohromady takýto projekt.
Alebo je to riešenie pre ľudí zdola. Dať dohromady dizajnéra, architekta, elektrikára, konštruktéra, ekonóma do "výrobného družstva" , vylepšiť návrh a ponúkať ho ľuďom ako alternatívu parkovacích domov, zberných parkovísk a premaľovania čiar.
Tak ako všetko, aj toto má svoje výhody aj nevýhody. Podľa toho je aj využitie. Pokiaľ idete zaparkovať na jednosmernej ulici na voľné miesto a ide za Vami auto, musí chvíľu počkať. Koľko? 30 - 40 sec.? Na toto parkovanie bude čakať možno 90 sec. Je to prijateľné?
Parkovací dom je super riešenie. Postavíte ho kde? V zahustenej Petržalke, alebo na Dlhých dieloch kde? Ak bude ďaleko od miesta bydliska, tak ho bude využívať len málo ľudí. Všetci sme od prírody "lenivý" a chceme parkovať čo najbližšie miesta kam ideme. Tento systém to umožní. Každý môže mať svoje parkovacie miesto "rovno pod nosom". Samozrejme, tam kde to z dopravného hľadiska ide. Ťažko si predstaviť takéto parkovanie na rušných tepnách mesta. Ale ako som už napísal, na vedľajších jednosmerkách, vo dvoroch obytných domov, parkoviskách a pod. určite áno.
Napájanie. Áno potrebuje to energiu. A čo tak napríklad batérie a slnečné kolektory? Údržba? Každý majiteľ si môže svoj parkovací priestor udržiavať čistý. Aj v zime.
Riešenie parkovania existuje.
Ukázal som ho na facebooku Matúš Vallo má rád Bratislavu.
Napísal som o tom článok do HN, Trendu, ... a nikoho to nezaujíma. Je to jednoduché technické riešenie, ktoré dokáže veľmi rýchlo a za malé peniaze skoro zdvojnásobiť počet parkovacích miest na parkoviskách, v jednosmerných uličkách, dvoroch domov a pod. Neviem sem dať fotku aby som to ukázal aj tu. Na rozdiel od premaľovania farieb na parkoviskách a vyberania poplatkov môže toto riešenie reálne zvýšiť počet parkovacích miest.
Odporúčame