Je to pekný pohľad na to, ako sa buduje diaľnica. Len škoda, že takto sa nepracuje aj na ďalších úsekoch. Pretože výstavba dialníc a rýchlostných ciest je veľmi pomalá.
Je to pekný pohľad na to, ako sa buduje diaľnica. Len škoda, že takto sa nepracuje aj na ďalších úsekoch. Pretože výstavba dialníc a rýchlostných ciest je veľmi pomalá.
Ale zaujímavé je to, že B-é už nepovedal. A tým B-é je to, že platy obyvateľstva rastú, takže ľudia platia aj vyššie podielové dane zo svojich výplat, takže mestá a obce majú aj vyššie príjmy.
MHD 2x drahšia ako jazda autom? Však mesačník (električenka) na MHD stojí 24€. Chceš mi povedať, že tvoje jazdenie po BA stojí len 12€ mesačne?
Síce som Valla nevolil, ale vo všeobecnosti s parkovacou politikou súhlasím. Však 50€ na rok (na mesiac sú to cca 4 eurá, teda jedna krabička cigariet) nemôže žiadneho autičkára finančne poškodiť. Však koľko peňazí dávajú ľudia na cigarety, alkohol, benzín, reštaurácie a zábavu?
Hrčkova verzia parkovacej politiky sa mi páči viac. Ak by mal niekto platiť, tak najprv mimo bratislavskí ľudia, ktorí pracujú v BA, ale podielové dane odchádzajú napr. do Prievidze. Pretože toto je asi najúčinnejší spôsob ako ich donúiť k prihláseniu trvalého pobytu v BA. Ak sa má BA rozvíjať rýchlejšie ako doteraz (stavať nové električkové trate, modernizovať súčasné električkové trate a samotné električky atď.), tak potrebuje viac peňazí. A odkiaľ ich nabrať? Pochybujem, že štát zrazu pošle nejakých 100 mil. eur len tak do rozpočtu Bratislavy.
Iróniou je to, že štát ešte ani nedokázal zbúrať skelet rozostavanej nemocnice na Rázsochách. A nie ešte postaviť novú nemocnicu, ktorá je fakt v nedohľadne.
Tých 40 percent, ktoré si tu spolu načítal, tak reálne v parlamente môžu mať okolo 50 percent kresiel. Pretože ak napr. vo voľbách získaš 10 percent, tak sa to nerovná desiatim percentám poslancov v parlamente, keďže niektoré strany dosiahnú menej ako 5 percent, teda sa nedostanú do parlamentu. Plus si ešte nespomenul Sme rodina a KDH, ktoré malo podľa posledných prieskumov nad 5 percent.
Však tie autá predávajú za desaťtisíce eur. Však teraz už aj nejaké priemerné auto od priemernej automobilky stojí 15 000 eur.
Stavať by sa mali obidve vetvy súbežne. Obzvlášť pred pár rokmi každý vyplakával, že aká je na Slovensku vysoká nezamestnanosť. Takže stavbou diaľníc by sa znížila aj nezamestnanosť.
V týchto rôznych výrobných fabrikách sa budú čoraz viac a viac nasadzovať roboty. To znamená, že záujem o ľudskú prácu klesne. Takže to je normálny vývoj, či už v automobilovom alebo inom priemysle. Taktiež v minulosti sme mali napr. ľudí, ktorí predávali lístky na rôzne druhy dopravy. Teraz sa lístok dá kúpiť cez internet alebo SMS-ku, takže nemusí byť v predajniach lístkov toľko veľa ľudí. Automatizácia je normálny trend a vývoj spoločnosti. Na druhej strane nám chýbajú zdravotné sestry, lekári alebo opatrovatelia.
Ako sa hovorí, po vojne je každý generálom. Napr. cesta D4 a R7 sa stavia cez PPP a každý deň sa tam objaví nejaký nový problém. Takže vždy závisí aj od toho-ktorého PPP projektu.
Čo sa zmení, keď vyhrala Čaputová alebo Šefčovič? Budú zajtra lacnejšie ceny o 10 percent alebo vyššie platy? Nie. Život pôjde ďalej - dlhé rady u lekárov, neustále rastúce ceny v obchodoch, stále meškajúce diaľnice, 3krát menšie platy ako pár kilometrov od Bratislavy (Rakúsko, Viedeň), cesty v dezolátnom stave atď.
Áno, šičkám dávali minimálnu mzdu, ale keď sa pozriem na ceny oblekov, tak stoja 200-300€, niektoré aj viac. Takže komu idú tie zisky? Alebo šička vyprodukuje len 2-3 obleky za mesiac?
Už je to vyslovene trápne ako sa stále zamestnávatelia sťažujú, že nemá kto robiť. No nech sa ale pozrú na platy, ktoré dávajú svojim zamestnancom. Mali na miesto 1100€ ponúknuť 1400-1500€ a určite by niekoho našli aj zo Slovenska.
Treba hlavne na armáde šetriť. Koľko miliárd dá Francúzsko alebo Taliansko do armády každý rok? Keby len 20-25 percent z toho rozdelili medzi bežných ľudí, tak by nemuseli byť žiadne štrajky a deficitný rozpočet.
A na aký účel ich budeme akože využívať? Koľko nás bude ročne stáť prevádzka týchto lietadiel? Radšej tie peniaze mali investovať na diaľnice, ktoré by mohli prilákať nových investorov aj do zaostalejších regiónov a tým pádom generovať nové peniaze (z odvodov a daní, ktoré budú platiť tie firmy a ich zamestnanci).
Lenže dopravná nehoda, prekážka alebo technický výpadok sa môže stať aj pri tratiach väčšej rýchlosti. Takže chceš povedať, že Rakúšania vyhodili peniaze do vzduchu, keď zrekonštruovali vybrané trate na 230km/h?
Obchodné reťazce majú vysoké marže ako spomínal na piatkovej tlačovej konferencii Danko, avšak keď sa schváli dodatočný odvod, tak si je naivné myslieť, že tie marže pôjdu dole alebo zostanú rovnaké. Tie marže pôjdu ešte hore. Ako jasné, ideálne pre nás kupujúcich by bolo to, že by tie marže boli čo najnižšie, aby sme potraviny kúpili za čo najmenší peniaz. Ibaže si treba uvedomiť, že platy predavačiek a ostatných zamestnancov sa musia aj z niečoho financovať. Napr. nástupný plat na pozíciu Predavač v Lidl v Bratislave je 828€ v hrubom. To si treba ešte prepočítať na super hrubú mzdu, potom si k tomu treba pripočítať náklady firmy na stravné lístky, nejaké benefity a pod. A kto to všetko zaplatí? No predsa my kupujúci. A zaujímavé, že Danko spomínal zahraničné reťazce. Na Slovensku máme aj našich obchodníkov a ceny majú ešte aj vyššie ako tie zahraničné reťazce.
Ak ukrajinská vláda zvýši ceny plynu na trhovú hodnotu, tak pre bežných Ukrajincov to bude dosť drsné, pretože priemerný čistý plat na Ukrajine je okolo 230€. Takže stačí si porovnať tento plat s cenami, ktoré platíme my na Slovensku, či už za zemný plyn alebo kúrenie.
Odporúčame