Kiska s Merkelovou
Terminály v EU sú, naštuduj si.
To, že je vždy takýto plyn drahší nie je pravda, keďže najlacnejší zemný plyn v EU je LNG na termináloch v Španielsku. Tiež si naštuduj.
Na mieste Švajčiarskej futbalovej federácie by som hráčov, ktorí ukazujú symboly iného štátu vyradil z okamžitou platnosťou z reprezentácie.
Nerozumiem, že si to Švajčiari nechajú....
Myslím si, že ani nám by sa nepáčilo, ak by Nasťa do cieľa prišla s ruskou vlajkou.
3. Pracujú na tom v ČR. Konkrétne v Brne.
4. Áno, minimálne 3x vyššia a cyklov je 5000 nie 500.
Zdvojnásobenie energetickej hustoty medzi rokmi 2008 a 2015 bolo 5,5 násobné.
5. Nie, elektrina nechýba, doviezli sme 10% len preto, lebo bola lacnejšia, ako tá naša.
6. Nováky, ani Vojany nebudeme musieť odstaviť, akurát že Nováky nebudú musieť kúriť hnedým uhlím z Hornonitrianskych baní.
EMO 1,2 dodal do siete (nie vyrobil) 7TWh, vyrobil o mnoho viac.
Nik nevraví, že prechod na elektrickú dopravu bude skokový.
Na Slovensku nie je 4 mil áut... (asi 1,5 milióna)
Koľko elektriny v priemere spotrebuje napríklad fabrika Slovalco v každom momente svojej 24 hodinovej prevádzky, 365 dní v roku?
Asi toľko, koľko minie v priemere 1 milión slovenských domácností v rovnakom čase.
....čiže cca 1750GWh.
Tvoj argument je načisto naivný a laický.
Doplnok
Koľko by prešiel elektromobil v zime pri -30?
...asi polovicu z toho čo pri +20, ak by nebol predohriaty.
...keďže však je obyčajne v noci na kábli, tak predohriaty bude a prejde takmer rovnako, ako pri +20.
Koľko naftových áut dokáže vôbec naštartovať pri -30?
Na Slovensku je 90% elektrickej energie vyrobenej bezemisne. Atóm, voda, slnko, vietor, biomasa.
Na Slovensku to zmysel má. V Poľsku to je horšie, tam sa viac ako 90% vyrába z uhlia.
Najnovšie akumulátory majú životnosť 5000 cyklov do poklesu kapacity na 80%, čo môže byť 700.000km pri malých autách a 1,5 milióna km pri väčších.
******
Kapacita batérií stúpa a so súčasnou technológiou ešte stúpne asi o 25-30%.
S novou technológiou (mimochodom patentovanou v Česku) bude energetická hustota cca 3-3,5x vyššia.
Teda pri súčasnej hmotnosti, by Tesla S mala kapacitu 300 až 350 kWh a dojazd 1300km na nabitie.
******
Elektriky je dostatok. Len nové bloky Mochoviec budú schopné dodávať do siete 8,5 milióna MWh za rok.
8.500.000.000kWh : 0,2kWh/km = 42.500.000.000km
Inak povedané, ak priemerné auto má nábeh 10.000km ročne, tak toľko elektriny, koľko vyrobia nové bloky Mochoviec, by stačilo aj s rezervou na cca 4 milióny áut.
******
Súhlasím až na bod 3. SR dnes samozrejme vládu má.
Vládu v demisii...
Predsedom vlády v demisii je pán Fico.
Pán "ústavný právnik" je Ficov človek, ktorý zneužíva právny názor na trepanie hlúpostí.
Máme na Slovensku firmu ktorá každý deň spotrebuje toľko elektriny, ako 900.000 domácností.
Myslite, že jej elektrárne predávajú elektrinu neradi?
Tá firma je Slovalco.
Každý rok spotrebuje cca 2,5 TWh a trápi to niekoho?
Práve staviame ďalšie dva bloky Mochoviec , ktoré dodajú do siete cca 8 TWh.
Okrem toho, ak má model S spotrebu 17 kWh/100km, tak sa mi nechce veriť, že by mal kamión spotrebu 248 kWh/100km.... to je akoby malo auto spotrebu 6L a kamión 88L na 100km.
Popredná poradenská firma dospela po rokoch výpočtov, ktoré by mal zvládnuť každý stredoškolák za asi 5 minút... k výsledku, ktorý je chybne interpretovaný.
BTW .... Mame na Slovensku fi
Dobrým riešením by boli 3 pracovné dni v týždni po 13 hodín.
V tom by bola aj 30min platená prestávka a 30min neplatená prestávka.
Človek by bol 3x13h v práci, mal by zaplatených 3x12,5=37,5 hodiny.
Následne by mal 4 dni voľna.
Toto by bol ideálny pracovný čas pre mňa.
Poprípade by si mohli kolegovia povymieňať smeny a potom 5-6 dní makám a som doma celý týždeň s rodinou.
Topmanažéri sa mýlia...
1. Vodík sa efektívne dá vyrobiť len a len zo zemného plynu, alebo z koksu.
(Nie... elektrolýza vody nie je ani z ďaleka efektívna)
2. Výstavba jedného vodíkového plniaceho miesta stojí 3-5 miliónov EUR, výstavba jednej rýchlonabíjačky 30 tisíc EUR.
2a. Natankovanie H2 nie je dnes o veľa kratšie, ako rýchlonabíjačka.... nehovoriac o novej sieti rýchlonabíjačiek, ktorú stavia napr. Nemecko s príkonom 350kW (t.j. 500km za 15 minút)
3. Palivový článok s H2 nádržou stojí viac, ako akumulátor.
4. 90% elektrickej energie na Slovensku sa dnes vyrába bezemisným spôsobom. (V EU o čosi menej, ale stále väčšina)
5. Takmer každá významná automobilka uvádza na trh, alebo v najbližšej dobe uvedie, niekoľko modelov áut s akumulátorom.
6. Car-share môže fungovať len vo veľkých mestách, kde mu bude ostro konkurovať MHD... osobné vlastníctvo auta, ako prostriedku ku slobodnému pohybu kedykoľvek a kamkoľvek, nevymizne.
Samozrejme, že Trump môže znížiť dlh USA.
Právne čisté riešenie sa volá platinová minca.
Podľa platných zákonov môže ministerstvo financií vydávať platinové mince v ľubovoľnej hodnote a množstve.
Napríklad môžu vydať miliardové, alebo desaťmiliardové mince... a FED "z ničoho" dané peniaze vydá a prevedie na účet ministerstva financií.
Devalvácie/inflácie sa báť príliš nemusí... nie je to tak dávno, keď sa za 1 EUR platilo 1,5 USD .... a dnes to je 1,06...
Ak to bude 1,35, tak to USA neuškodí....
Treba jasne povedať, že je veľký rozdiel, ak vás zamestnáva Američan, alebo Číňan...
Ak neveríte, skúste si oboch...
Ja by som teda oveľa radšej robil pre Američana....
Okrem toho príde Londýn o zúčtovacie stredisko EUR transakcií.
Dnes sa totiž každý transfer v rámci EU... úplne každý pohyb... keď vám príde na účet mzda, keď platíte za nákup kartou, keď si firmy platia za dodávky materiálu.... skrátka úplne všetky pohyby na účtoch v EU, sa vykonávajú cez Londýn.... samozrejme za poplatok, ktorý je kumulatívne v skutku obrovský.
V momente výstupu z EU to už nebude možné a UK príde o tento najvýnosnejší biznis a s tým súvisiace desaťtisíce pracovných miest.
Nehovoriac o tom, že tieto poplatky, ktoré teraz UK berie a potom už brať nebude sú podstatne vyššie, ako príspevky UK do rozpočtu EU.
"Napätie medzi oboma krajinami Blízkeho východu trvá od roku 2006, keď izraelská armáda viedla približne mesiac trvajúcu vojnu s jednotkami islamského hnutia Hizballáh na území Libanonu a zabila pri tom aj stovky civilistov."
****
Vojnu však vyvolal Libanonský Hizballáh, ktorý zaútočil na Izraelské dediny a vojenskú základňu mínometmi.
Rakúšania okopčili Sulíkove návrhy, ktoré presne takto prezentoval už pred rokom.
Ale, že do písmena... :) ... čo nie je zlé...
Vidno, že rakúsky mladý minister zahraničných vecí (nemá ešte 30) vie veľmi dobre počúvať (bol so Sulíkom v niekoľkých diskusiách) a rovnako aj má dostatok logického myslenia.
Odporúčame