Prečo sa prieskumy mýlili?
Eduard Chmelár pred volbamy :To, že prieskumy verejnej mienky sú väčšinou falšované, viete isto aj sami, ale možno nie všetci viete, akým spôsobom. Strany si prieskumy obyčajne platia. V politických kuloároch je známa aj cena za takéto úkony – pohybuje sa na úrovni okolo 50 000 eur za 1 percento. To znamená, že ak do volebného ringu vstupuje silný investor s novou stranou, potrebuje ju dostať nad bezpečnú hranicu. Za bezpečnú hranicu sa nepovažuje 5 percent, ale minimálne 6, pretože pri nameranom výsledku povedzme 5,4% volič tesne pred hlasovaním obyčajne zneistie, či jeho favorit predsa len nezostane pred bránami parlamentu a jeho hlas neprepadne a rozhodne sa pre silnejšiu stranu. Predpokladajme, že nová strana má prirodzene nameranú podporu na úrovni 1,5 percenta. Jej sponzor preto potrebuje investovať minimálne 500 000 eur, aby ju dostal za bezpečnú hranicu. https://www.facebook.com/ChmelarEduard/posts…