Anka Frňová: O modrákoch, hnedákoch a pani Marte Kubišovej
Začiatkom 90 rokoch sa v Československu začalo otvorene hovoriť o zákazoch umeleckej činnosti v predchadzajúcich rokoch. Začal som sa o danu zaujímať o tzv. trezorové filmy, zakazaných režisérov, hercov, spevákov a ostatných umelcov. U filmoch to bolo jasne v tom čase sa filmy natačali za štátne peniaze a štat ako producent mal vplyv aj na konečný produkt bol to jeho vlastnícvom a tak sa stalo, že niektoré filmy nesplňali kriteria /napr. ideologické atď./a tak ich nepustil do distribúcie a to sa deje bežne vo svete aj teraz, že producent nekvalitne dielo nepusti do distribucie. Pri hercoch, spevákov, alebo iných umelcoch pokiaľ neboli potrestaní v zmysle platných zákonoch kde bola vyložene zákaz činnosti nedopatral som sa aby bolo niekonu nejakým mimoriadným zákonom zakazana umelecká činnosť. Jasne, že niektorí umelci boli neboli určitým ľuďom po voli a tak ich jednoducho nehrali v rozhlase, nedavali im úlohy vo filme, nepozývali ich do televízie tak ako sa robí aj teraz,