pardon, pardon, pardon.... to nepovedal on, ale jemu podobný hlas....
pardon, pardon, pardon.... to nepovedal on, ale jemu podobný hlas....
máš pocit, že mzdy klesajú? A tí, čo stoja v rade na úrade práce nie sú konkurenciou na pracovné miesta s vyššou pridanou hodnotou.
On povie pravdu iba keď dúfa.... citujem "že to nikto nepočúva"
len na delení provízií zo štátneho rozpočtu s Mečiarom a Slotom.
Na vine sú euroagrodotácie a dovozné kvóty a z nich vyplývajúci previs dopytu nad ponukou.
napriek tomu, že prišla kríza a každý, čo nemá v hlave seno alebo červený kal, vedel, že to znamená výpadky príjmov štátneho rozpočtu, Fico zvýšil výdavky o 15% a keď už kríza dopadla a už boli výpadky príjmov jasné aj v kase, tak opäť zvýšil výdavky o 15%.
Nejaké protikrízové opatrenia sú iba zásterkou pred totálnou neschopnosťou viesť tento štát. Zvyšovanie štátnych výdavkov počas krízy je to isté, akoby ste liečili hnačku preháňadlom.
daj si to do časového radu a potom uvidíš. Ak si zoberieš, že opatrenia vlády majú dôsledok na ekonomiku štátu s časovým oneskorením (cca 2 roky) kým sa plne prejavia a ich dôsledky prejdú do mikroekonomiky, tak pochopíš.
Tých Dzurindovych 6,28 bolo v roku 1999, keď sa splácali všetky dlhy za Mečiara a postupne to klesalo. Fico mal naopak najnižší deficit na začiatku, keď dobiehali výsledky Dzurindovho vládnutia. Potom už len zvyšoval výdavky o 15% ročne každý rok, bez ohľadu na výšku príjmov, kríza nekríza, znížené daňové príjmy a výnosy z dividend štátu, míňalo sa vždy o 15% viac.
Mali by sme okamžite a bezpodmienečne vrátiť k pôvodnému Komenského konceptu, teda škola hrou a opustiť systém elementárneho školstva, ktorý produkoval iba sedliakov a vojakov. Škola musí tvoriť kreatívnych, tvorivých, samostatných ľudí, schopných vyhľadať problém, analyzovať ho, riešiť či už samostatne alebo v tíme. Iba tak budeme schopní zvýšiť produktivitu práce v celom štáte a vyhnúť sa konkurencii ázie a afriky.
Znie to pekne, ale na to tu nie je vzdelanie. Vzdelaním nemyslím absolvovanie školy, ale vzdelanie ako také. Produktivita práce nie je o pracovitosti, ale o nápadoch, vzdelaní a nezameniteľnosti človeka. Je to ako o tých pilulkách. Jedna stojí 1cent. Tá druhá. Tá prvá stojí 100.000.000€. A produktivita práce je o tom, či vyrábaš tú prvú, alebo tie ďalšie.
Naše školstvo je v mizernom stave a to nemyslím ani tak prestarnutý, unavený a nedocenený učiteľský stav, ani školy v havarijnom stave, ale myslím tým to, čo sa deti a študenti učia. Učia sa nezmysly, memorovanie vecí, ktoré dnes nájdeš do 4 sekúnd na nete.
To, že neexistujú riešenia, nie je pravda, jedno je dokonca v programovom vyhlásení vlády, avšak naša premiérka nemá na to odvahu, aby to presadzovala radikálnejšie.
A čo sa týka príčin tohto stavu, ktorý autorka nazýva behom pred šelmou, tak sú to paradoxne tie, ktoré sú diametrálne odlišné od uťahovania opaskov. Je to dlh, deficit a najmä plytvanie.
motivácie. A to ako negatívnej, tak pozitívnej. Súčasný systém je úžasne zlý. V podstate je pre ľudí v sociálnej sieti nevýhodné začať pracovať, pretože by sa ich príjmy znížili, čo je na hlavu padnuté. Za negatívnu motiváciu považujem znižovanie sociálnych výpomocí platených plošne a hlavne v prípade zamestnania ľudí v sociálnej sieti, iba postupné a nie absolútne zrušenie sociálnych dávok. Rovnako by mal byť spružnený trh práce vo veci kratších pracovných úväzkov a to najmä pre nekvalifikované profesie, proste aby ten človek z osady išiel pracovať aspoň na štyri hodiny denne kosiť trávu, alebo čokoľvek a dávky mu znižovať postupne, nie všetko naraz.
7. O živení armády neochotných pracovať sa môžeme baviť, ale nie tým spôsobom, že by mali mať vytvorené "akési" pracovné miesta vďaka socialistickému zákonníku práce. To sa dá jedine metódou
5. To s tou šelmou je čistá sebaľútosť a trápna úvaha o pečených holuboch do huby zadarmo.
6. Pani autorka zrejme nikdy nezamestnávala ľudí a nepodnikala, lebo by okamžite vedela, že záujmom zamestnávateľa nie je za každú cenu prepustiť ľudí, práve naopak, čím viac ľudí tvorí hodnoty pre firmu, tým väčší zisk je pre firmu. Problémom zákonníka práce a komplikácií s prepúšťaním je to, že nemôže krátkodobo znížiť počet zamestnancov, a teda platí jednak všetkým menej akoby mohol a za druhé v prípade prepustenia musí počítať s nákladmi na odstupné a výpovednú lehotu, počas ktorej aj tak nikto poctivo nepracuje, teda za 12 mesiacov zaplatí vlastne 16 platov. Takže dojem, že zákonník práce by mal chrániť zamestnanca udržovaním existujúceho pracovného miesta je mylný. Nie je účelom držať staré miesta, ale stále vytvárať nové a nové, stále s vyššou produktivitou.
2. Dobehnú prírastok na mzde rastúce náklady. V posledných rokoch inflácia neprevyšuje rast miezd, takže reálne mzdy stúpajú už od Dzurindovej vlády.
3. Že odhryzol deťom z chlebíka. Ak niekto trocha rozumie pojmom deficit, dlh, pôžička, úrok, plytvanie alebo schodok, tak sa nečuduje. A za odhryznutie sa považuje vhodenie nesprávneho lístka do urny.
4. Ako niekto dokáže zarobiť milióny? No jednoducho. Investuje a peniaze sa vrátia so ziskom. Ani počas krízy sa svet neprestal točiť a ani ekonomika úplne nezastala. Ľudia jedli, jazdili na autách, kupovali tovary, síce menej, ale predsa a ak im to niekto predal so ziskom napriek prísnejšiemu výberu, tak si tie peniaze zaslúži. Z tohto by som vyňal tých, ktorí patria do kategórie plytvanie. Ale bedákanie, závisť a ekonomická nevzdelanosť hýbe preferenciami.
Toľko hlúpostí v jednom článku som už dávno nevidel. Toľko dogmatických klišé pohromade a toľko zvrátených myšlienok bez logickej opory, ktoré sa v spoločnosti živia ako "pravda" poskladať do jedného článku je umenie.
Môžete mi naklikať mínusky, je mi to jedno.
Budem to písať na viackrát, lebo vyvrátiť toľko nezmyslov na 1000 znakov sa logickou argumentáciou nedá.
1. To, že stále počúvajú občania o uťahovaní opaskov nie je pravda. Len si treba uvedomiť, že 7 rokov tu vládol Mečiar a to sa opasky neuťahovali, to sme budovali mladý štát a rozhadzovalo sa mirnichtsdirnichts a ďalšie štyri roky sme tu budovali sociálny štát. To s tým budovaním je zaujímavé, pretože či to bol socializmus, nový štát alebo sociálny štát, vždy po budovaní ostala sekera a takmer krach.
A nič by sa na zahučaní nezmenilo, aj keby vyhrala Belousovovovová.
Rozhodne lepšie. Je rozdiel medzi ľuďmi, ktorí hodnoty tvorili či už v podnikaní alebo ako zamestnanci, ktorí si dokážu vážiť peniaze, vedia, čo je to zodpovednosť za samých seba a za odvedenú prácu a medzi ľuďmi, ktorí boli vždy len pricucnutí na štátnu kasu, kde sa nevyžadovalo okrem dochádzky nič. Takíto profesionálni politici, alebo veční štátni zamestnanci nevedia, čo to znamená snažiť sa o výsledok svojej práce, inak nebude z čoho žiť.
Je to obrovský rozdiel vo vnímaní práce, ale to si tí druhí vôbec neuvedomujú.
vždy je to o pomere, koľko ľudí platí koľko a koľko ľudí dostáva koľko. Produktivita práce znamená rozdiel iba v tom druhom a štvrtom koľko a pomer je rovnaký. V tom prvom a treťom koľko je skrytý problém.
všetkých treba vymeniť. A to nie je fór, to je výzva na dobrý skutok
vlastnou hlavou neznamená, že ju použil na myslenie, ale ako zálohu na klát.
Odporúčame