Všetko o benzíne E10: Žiadna panika. Etanolu pridáme len 3 %, viac nie, tvrdí Slovnaft
Zástupcovia MOL-Slovnaft Tomáš Andrejčák, Martin Martiš totálne tárajú, napríklad:
1. "Etanol taktiež lepšie horí, takže z výfuku ide menej emisií a CO2."
Ak niečo lepšie zhorí, množstvo CO2 MUSÍ byť VYŠŠIE, ale bude nižšie množstvo nespálených častíc, ktoré sú ŠKODLIVEJŠIE! Ak niečo horšie zhorí, poklesne množstvo CO2, narastú iné škodliviny!
2. "Navyše, keď ho (E10) spaľujeme, je to akoby sme vyprodukovali iba tretinu CO2. Pri E10 prebehne spaľovanie vo vnútri motora kvalitnejšie, takže z výfuku ide minimálne o jedno až tri percentá menej oxidu uhličitého."
Množstvo vyprodukovaného CO2 závisí od množstva uhlíka (C) v palive. Keďže molekula ETANOLu má menej uhlíkových molekúl, bude vo výfuku menej CO2 ale nevyhnutne za to zaplatíme stratou výkonu,a nutne aj vyššou spotrebou. Obávam sa, že aplikáciou E10 lovíme vo vode kde nič, okrem zvýšenej korózie a absorpcie vody nie je.