Asi takto: teraz zamestnávam 8 ľudí, každý má svoju náplň práce, ak by sa pracovná doba skrátila o 1 hodinu, tak výkon celej firmy klesne tak dramaticky, že to ohrozí životaschopnosť celej firmy. Zamestnanie ďalšieho zamestnanca mi nijako nepomôže – prácu ktorého z 8 existujúcich nahradí? Mám zobrať murára, alebo elektrikára, alebo účtovníčku? Lebo univerzálni zamestnanci neexistujú.
Ďalej: zobrať zamestnanca, to nie je len tak, je treba urobiť pohovory, vybrať toho najvhodnejšieho, poslať ho na lekársku prehliadku ( a túto potom zaplatiť ) zavolať bezpečáka a urobiť mu školenie o bezpečnosti pri práci ( a zaplatiť ho ) ak je to robotník, tak mu kúpiť monterky, topánky, ochranné pracovné prostriedky, šatňovú skrinku ... náradie... a potom ho zaučiť, kontrolovať , každý deň mu organizovať prácu, každý mesiac mu vyplácať mzdu, ... to všetko sú veci, ktoré by sa museli platiť naviac, pričom obrat by zostal rovnaký ...