V chudobných regiónoch práce niet, ľuďom sa však za prácou cestovať nechce
Pred nejakým časom som chodil za prácou stodvadsať kilometrov denne, lebo sa to oplatilo. Náklady na cestovanie tvorili sotva 8% príjmu, čo bolo bezvýznamné.
Potom niekot vymyslel krízu a spoločnosť oznámila redukciu príjmov o 40%, aby zachovala pracovné miesta. Tretina ľudí odišla ihneď, zbytok začiatkom nasledujúceho roka, keď zistili, že hoci im platy išli o 40% dole, manažéri si na konci roka vyplatili niekoľkotisícové odmeny. Spoločnosť nakoniec skrachovala, rôzne príspevky štátu skončili v .... a ľudia na úrade práce či sociálnych dávkach.
A výpočet po redukcii platov vyzeral takto - čistý príjem 588 €, náklady na dopravu 146 €, doplnkové vzdelávanie (predtým preplácané, neskôr na vlastné tričko a povinne) 82 € ... zostalo - 360 €. Priemer odpracovaných hodín - 236 / mesiac. Hodinová sadzba - 1,52 € ...
Čo dodať ? Všade na svete by za takéto niečo firmu jedine - opľuli. Na Slovensku ju nazývali - investorom.