Prečo si nevolič, keď chceš rozdávať verejné peniaze? Čo majú utečenci spoločného so štrajkom učiteľov. Si schopný udržať aspoň pri písomnej debate SMM?
Prečo si nevolič, keď chceš rozdávať verejné peniaze? Čo majú utečenci spoločného so štrajkom učiteľov. Si schopný udržať aspoň pri písomnej debate SMM?
Do volieb žiadne zvyšovanie platov, a po voľbách, dá -li Pán Boh politikom rozum, tiež nie. Platy učiteľov by mali riadne patriť pod právomoc zriaďovateľa. Práca učiteľov podľa prieskumov vzdelanosti žiakov za mnoho nestojí. Ak si niekto myslí, že keď dáme tým istým učiteľom väčšie platy, rázom sa ich pedagogické výkony zlepšia, velice sa mýli. Svojim bezohľadným vydieraním spoločnosti ukázali, že im na žiakoch a vzdelanosti spoločnosti opravdu nezáleží, len na hrúbke obálky s výplatou. Zriaďovatelia škôl by sa k tomu mali postaviť čelom. Takým učiteľom je škoda dávať výplaty.
Nie som priaznivcom pána Putina, ale musím mu priznať prvenstvo medzi významnými politikmi, lebo prvý súčasný migračný prúd nazval pravým menom. Novodobé sťahovanie národov.
Ivan Mládek spieva: „hele čecha ješitu, nechce v Praze mešitu”, taký postoj by asi mali zaujať všetci, najmenej do tej doby, kým sme dominantné obyvateľstvo. Väčšina migrantov sú ekonomickí utečenci. Bieda a hlad sú silné motory. Beženci si prinášajú sebou to jediné čo im ostalo, svoju kultúru – náboženstvo. Doprajme im, nech si ho v súkromí praktikujú. Ale len v súkromí. Zastaviť tu migráciu je možné len tým, že pomôžeme nastoliť určité formy prosperity v ich domovoch. Také, že pre nich bude bezpečnejšie boriť sa s problémami doma, ako podstúpiť útrapy vysťahovalca.Ale to by nesmela byť ich bieda predmetom našej prosperity.
Či Slovensko, presnejšie naša mládež osprostieva? Nerád by som prijal tvrdenie, že klesá úroveň inteligencie národa. Je vecou rodičov aké TV filmy bude dieťa pozerať, ale na výber toho moc nie je. Hlúpe, brutálne, paranoidne americké.
Škola - zdroj vzdelania.
Škola má mladému človeku dať dve veci: vedomosti a vzdelanie. Je mnoho učiteľov, ktorí dávajú vedomosti (niektorí ani to nie), súbory informácií, čo sa dá jednoducho kvantitatívne overiť testom alebo inou formou skúšania a ohodnotiť. Málo je takých, čo učia s tými vedomosťami pracovať, účelovo ich spájať a rozvíjať ich v nové myšlienky. Taký učitelia dávajú vedľa vedomostí i vzdelanie a tých je žalostne málo. O vyššie platy sa hlásia všetci.
Žiaci si učiteľov nevyberajú. Majú tých čo sú a od kvality učiteľov sa odvíja úroveň vzdelanosti žiakov na všetkých stupňoch vzdelávania.
Otázkou je, do akej úrovne vzdelávacieho systému prenikli ti horší učitelia, či nevznikol uzavretý kruh? Kto to dokáže posúdiť.
Ak ma pamäť neklame, v telemoste odznelo, že riaditeľ Čuha volal do práce sestry, ktoré zámerne bez ospravedlnenia nenastúpili do smeny a dodatočne to riešili pracovnou neschopnosťou.
Pán Majerský, výpoveďami a vyhrážaním sa štrajkmi zdravotné sestry neriešia pomery v Slovenskom zdravotníctve. Len pomery vo vlastnej peňaženke. Skúste čosi podobné voči svojmu zamestnávateľovi. Možno výpoveď nedostanete.
1000 slov je málo, tobôž 1000 znakov. Telemost minister MUDr. Čislák–prezidentka komory sestier som vydržal sledovať asi 1/2 hodiny. Dal som za pravdu ministrovi, napriek tomu, že v inej oblasti máme otvorený účet.
Lekári, zdravotné sestry a technici, učitelia všetkých stupňov vzdelávania, mali by ste vedieť, že na vaše platy zarábajú robotníci, ktorí dostávajú len minimálnu mzdu. Nátlakové akcie z vašej strany vnímajú ako sprosté vydieranie, lebo oni si ráznym spôsobom o vyšší plat povedať nemôžu. Nezamestnaných je stále priveľa.
K zdravotníctvu. Z vlastnej skúsenosti viem,ako sa starostlivosť o pacientov na lôžkových oddeleniach zmenila keď sa z diplomovaných sestier stali Pani Magistry a Bakalárky. Nie všetky zmenu uniesli a o pacientov sa starajú tak, ako predtým. Často sa stáva, že pacient v núdzi zazvoní na sestru, z reproduktoru na chodbe sa ozve:„Modrá víla, pokoj číslo, posteľ číslo!”, a modrá víla zapichne mop do vedra, zvlečie rukavice a ide sa pozrieť, kto to otravuje.
Odporúčame