Jednoducho. Stat zalozi nove SE cisto v statnom vlastnictve. Nasledne Zdani vyrobu a zisky povodneho SE tak, ze odidu z trhu a predaju za lacno novemu SE.
Jednoducho. Stat zalozi nove SE cisto v statnom vlastnictve. Nasledne Zdani vyrobu a zisky povodneho SE tak, ze odidu z trhu a predaju za lacno novemu SE.
Mnozstvo zivota na Zemi, je ekvivalentne obsahu CO2 vo vzduchu.
Prekrutil si otazku.
Preto ti odpisem protiotazkou? Chcu akykolvek investori na vychode rozvat svoj tovar na zapad cez Strecno, Certovicu, Donovaly?
Necital si pozorne moje prispevky, kde som pisal dialnicou pospajat krajske mesta a zo VSETKYCH dedin na Sk spravit kvalitnu cestu ktorou sa dostanes max. do hodiny do krajskeho mesta.
Na toto by ti v Sk podmienkach stacila 1 dialnica vedena stredom Sk, BA - Zvolen - Banska Bystrica - Brezno - Presov - Humenne, s pripojkami od velkych krajskych miest.
Dokopy tak 800km.
Ani SW firma ti nepride na miesto ktore nie je dostupne dialnicou k velkemu medzinarodnemu letisku. Je to synergicky efekt, nepridu velki, nepridu mali, ostavaju len odrobinky.
Vidis, to je pre mna novinka. Krok dobrym smerom.
Do kolobezky zvazujem clanky LTO. Polovicna kapacita oproti klasickym Li-ion, ale funguju aj v mraze, vobec nevybuchuju, zivotnost 30 rokov a 30.000 cyklov.
Dokazu vsak davat vysoke prudy, takze aj menej clankov staci na dostatocnu bateriu a vysoku zataz motorom.
Su to Li-ion, baterie, preto som to pisal v suvislosti s elektroautami. A tuto neslo ani o pocet cyklov, za tych 5 rokov ich bolo mozno okolo 200, pricom Li-ion by mali vydrzat okolo 1500.
Baterky zomreli na starobu, Li-ion ma zivotnost okolo 5 rokov. Niektore vydrzia 7, niektore 3.
LiFePO4 mam v domacom solarnom systeme, tie maju zivotnost okolo 10 rokov.
Pointa bola, ze v autach sa pouzivaju zasadne Li-ion kvoli hustote energie. V Tesle 85kWh baterie vazia okolo 800kg. Pouzit tam LiFePO4 by velmi neslo, pretoze by bateria vazila 1,6 tony, pricom by davala mensi prud ako Li-ion.
Takze dnesne elektroauta po 5 rokoch mozu kludne skoncit v srote kvoli baterke.
To nie je o BA-KE, to je o celej zapadnej a vychodnej casti krajiny. Ziaden vyznamny investor ti nepride ak nema dialnice, rovnako ako lokalny rozvoj je obmedzeny kvoli dodavkam.
Vies aka je cesta cez Strecno, Donovaly, Certovicu, Brezno a Zvolen? Miestami sa ma auto problem zmestit do pruhu, jamy, zakruty, ziadne odstavne pruhy, stupania a pomale auta pred tebou.
Prepasli sme 20 rokov prudkeho vyvoja ktory bol v Erope.
Tu nejde ani o lepsie uplatnenie, ale skor o to, ze mimo krajskych miest mas doslova problem vyzit.
Mam doma elektrokolobezku. Ma asi 4-5 rokov. Original dojazd 12km. Tieto dni som ju vytiahol a zistil som, ze pri 4C rano neprejdem uz ani 100m.
A to je preto, ze nemame cestnu siet. Ak by bola suvisla dialnicna siet do vsetkych krajskych miest tak by tam vznikal lokalny priemysel a vyvoj.
Ak by boli kvalitne cesty aby sa clovek dostal autom do hodiny do krajskeho mesta z ktorehokolvek kuta Slovenska, tak by ludia neboli nuteni chodit za pracou do Bratislavy.
3300W panely mi od polovice Oktobra davaju priemerne asi 2kWh denne.
Od Septembra do Aprila je to pre auto nepouzitelne. Pokial tieto panely nie su vyhradene cisto len pre auto.
Mozno tvoje fakty sedia, ale elektrina sa neda porovnavat s tekutym palivom. Elektrinu nevies rozumne skladovat vo velkych mnozstvach, nedonesies si ju v bandaske k autu ked ti dojde. Nefunguje dobre pri -40. Nevies skladovat s hustotou energie 11kWh/kg. Skladovanie elektriny v Li-ion bateriach je extremne nebezpecne.
Na problem sa potrebujes pozriet z inej strany.
Ak by si chcel vyrobit synteticke palivo z elektriny ktore by bolo realne pouzitelne ako ekvivalent benzinu, alebo nafty, tak by si potreboval mozno 30-40kWh elektriny na 1l takeho paliva obsahujuceho 10kWh.
Kde nie su zdroje? Pozri si zasoby plynu v Europe vhodne na frakovanie. Europa moze byt v produkcii plynu kludne samostatna ak by chcela. Ale my musime byt zeleni az budeme zeleni.
Precitaj si ako Hitler za WWII vyrabal z uhlia benzin a naftu.
Tak netaraj, ze nie su zdroje.
Najdi si na Pravde clanok 20 naodolnejsich aut:
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/649193…
A skus medzi nimi pohladat europske. Nie je tam ani jedno.
Napriklad treti je Chevrolet Suburban s priemernym najazdom 427654km.
Ktore europske auto ked si kupis tak mozes ocakavat priemerny najazd cez 400.000 tisic km?
A to nie je vynimka, najdes tak Octaviu 1.9TDI s milionom, alebo Daciu so 700.000km, ale najdi auto ktore to da priemerne.
Je to provokacna otazka, pretoze ci mas presnost tachometra na 1km/h, alebo 1,6km/h co je 1mph je uz skoro jedno.Ale konkretne to auto ktore mam a ktore som myslel, ma moznost zapnut si digitalne zobrazovanie rychlosti a prepnut ci je to v mph alebo km/h.
A napriklad aj Mustang 2014 V6 co je cisto US auto, dokonca s cervenymi smerovkami ma tachometer velkymi cislicami v mph a malymi v km/h.
Dalsie pokrivene nezmyselne europske pravidla. V US na vsetkych autach co som mal, tachometer ukazoval presne moju rychlost, v porovnani s GPS bol rozdiel do 1km/h.
Toto co je v Europe, ze kazde auto ukazuje inu rychlost je nezmysel a v podstate ohrozovanie ucastnikov premavky, pretoze vodici sa nemozu zhodnut na rychlosti aj keby chceli.
Kopa vodicov sa tak boji pokuty, ze radsej v obci jazdia 10km/h pod povolenu rychlost podla tachometra.Takze ak mu tachometer ukazuje 40km/h tak realne ide okolo 36km/h.
Potom sa stretne s vodicom ktory si je vedomy vsetkych limitov, tolerancii a ide realne 54km/h.
Pokutu nezaplati ani jeden, ale ak sa stretnu uz vznika kolizna situacia.
Cas som neprepocitaval, lebo ak je tam casovy limit tak je to neobnovitelne. Vseobecna teoria o Marse hovori, ze stratil svoju vodu posobenim slnecneho vetra. Co moze byt pravda len ciastocne. Ale ak sa to mohlo stat na Marse, moze aj na Zemi.
Vodik vypusteny do atmosfery stupa volne nad atmosferu, kde je rozlozeny UV ziarenim slnka na proton a elektron ktory moze uniknut volne do vesmiru.
Kazdy vodik vyrobeny z vodu a vypusteny do atmosfery je molekula vody navzdy stratena.
Voda na Zemi je tiez neobnovitelny zdroj ktory sa vyuzivanim vodika bude nenavratne minat.
Niekedy sa odtlacky prstov brali len kriminalnikom.
Ak je vonku pod 10C ako teraz, toto co vidis za autami a je to biely dym je na 99% vodna para.
Paradoxne za dieselami je jej najmenej, pretoze nafta obsahuje pomerne najmenej vodika k uhliku. Viac je za benzinami, ale najviac je za autami na LPG, propan butan ma pomerne viac vodika k uhliku ako benzin a nafta.
Toto nie je zneciestenie.
Benzinove auto od Euro 4, cize zavedenia katalyzatora su dostatocne ciste na to, aby sa trvalo nezavadzali ziadne dalsie obmedzenia a vyvoj bol ponechany cisto na automobilky.
Odporúčame