Mne sa cuch vratil po 8 dnoch. Viem co to je a drzim palce nech sa ti vrati. Mne robilo velmi dobre preplachovanie nosa a dutin slanou vodou. 1% roztok. Asi 1 cajova lyzicka soli na 2 deci vody. 3x denne potiahnut nosom do dutin a zaklonit hlavu.
Mne sa cuch vratil po 8 dnoch. Viem co to je a drzim palce nech sa ti vrati. Mne robilo velmi dobre preplachovanie nosa a dutin slanou vodou. 1% roztok. Asi 1 cajova lyzicka soli na 2 deci vody. 3x denne potiahnut nosom do dutin a zaklonit hlavu.
Pretoze vsetky auta maju senzor klopania, ktory detekuje detonacne spalovanie a ak ho deteknu zmenia casovanie aby nevznikalo. Motor potom nepracuje v idealnom rezime, ma znizeny vykon, ale ide bezpecne. Ak do motora das benzin s viac oktanmi ako ma predpisane motor, ten ho nevie vyuzit.
Registracna dan je len obycajne vypalnictvo. Zaplatil som 2048E za moje 7 miestne auto ktore potrebujem pre moju 5 clennu rodinu. Potreba pre rodinu vyhlasena za luxus. Vedla v Madarsku stat prispieva 7500E rodinam s aspon 3 detmi na kupu 7 miestneho auta.
Mustang ako vzor zravosti? 3.7 V6 ma spotrebu medzi 7,6 az 9l. Rovnako ako napriklad Ford Focus 1.6. Akurat ten motor v Mustangu vydrzi 2x dlhsie. Tak na aku ekologiu sa hrame?
Stretol som ho na gymnaziu, kde nas ucitel telesnej bol jeho kamarat a pozval ho k nam prednasat o vynasani a Tatrach. Potom nas ucitel zobral aby sme pomohli vynasat zo Zamkovskeho Chaty na Skalnate Pleso. Vtedy som si vyskusal Lacove obrovske krosna. Klobuk dole naozaj.
Ako clovek na mna zaposobil a spravil nezabudnutelny dobry dojem. Cest jeho pamiatke.
No ved to uz zacina byt jasne. Ziadne auto - bieda, auto - luxus
Neviem o tom, ze by Ford Mondeo bol 7 miestny. Predstav si niekedy potrebujem odviezt aj babku, alebo aby nas mojim autom odviezol niekto iny, takze to jedno prazdne miesto naviac potrebujem. Preco by som mal byt obmedzovany tym, ze mam 3 deti, ze uz nemozem dalsieho cloveka vziat? Aky kufor potrebujes ked ides v 6tici? 2 male letecke pre mna a manzelku, jeden velky pre decka, jeden maly letecky pre babku. Kam to dam v aute ak sme tam siesti?
Mam kolegov ktori teraz maju tretie dieta. Vsetci zaradom kupuje namiesto 5 miestnych 7 miestne.
Medzicasom v Madarsku:
https://www.postoj.sk/52754/velka-rodina-vel…
Stat preplati rodinam s aspon troma detmi pri kupe 7 miestneho auta 7500E.
A phase-in period will also apply to the target of 95 g/km. In 2020, the emission targets will apply for each manufacturer’s 95% least emitting new cars. From 2021 on, the average emissions of all newly registered cars of a manufacturer will have to be below the target.
Penalty payments for excess emissions
If the average CO2 emissions of a manufacturer's fleet exceed its target in a given year, the manufacturer has to pay an excess emissions premium for each car registered.
Until 2018, this premium amounted to
€5 for the first g/km of exceedance
€15 for the second g/km
€25 for the third g/km
€95 for each subsequent g/km.
Since 2019, the penalty is €95 for each g/km of target exceedance.
V roku 2019 boli priemerne emisie aut v Unii 122g/100km. To znamena, ze pokuta za priemerne auto bude od 2021 24x95E + 25E +15E + 5E = 2325E
Za auto s papierovymi 200g emisii bude 9735E
Vsetci vyrobcovia v Europe platia pokuty za emisie. Ziadna automobilka nesplna nerealne limity stanovene Uniou a pokuty za nesplnenie limitov prenasa do vyrobnych cien aut.
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/556661…
Sucasne limity su nastavene na ekvivalent 4,1l/100km benzin a 3,6l/100km nafta. Ak ma auto vyssiu spotrebu automobilka plati pokutu, ktoru zaplatia ludia v cenach aut.
A samozrejme kedze auta su predrazene, tak si ich kupuje ovela menej ludi, takze servis a udrzba na nich je predrazena, pretoze sa to servisom v malych mnozstvach neoplati robit.
Neviem kto tu ma vymlete v hlave. Ale poviem ti jedno tych Humrov jazdi po BA strasne vela, asi jedne alebo dva som videl, statisticky nevyznamne, ak si ten doticny chce na nom jazdit nech jazdi.
Ta chudobne ucitelka je tiez statisticky nevyznamny extrem.
Drviva vacsina ludi na cestach su len obycajni pracujuci ktori sa chcu dostat do prace/skoly a naspat. A nemaju chut vyhodit x hodin tyzdenne svojho casu doma s rodinou na cestovanie verejnou dopravou.
A vcera som bol v Bratislave, potreboval som sa dostat z Galvaniho na Prievozsku. Nenormalny problem. Pozrel som MHD, 2 prestupy a vyse pol hodiny, peso 6km je trosku vela a casovo neakceptovatelne. MHD 6x kvoli korone nechcem. Nakoniec som vzal taxik - auto, za 8E cesta parada.
Kde je tvoja verejna doprava, toto co som mal k dispozicii bolo nepouzitelne. A to tam sli peniaze aj z mojich dani.
Problem s autami v mestach je len nenazratostou a zavistou obyvatelov. Na parkovanie pre kazdeho by stacilo 5% plochy. Ale to radsej mesto necha zastavat a postavit nove tisice bytov.
Mam velke auto 7 miestne pretoze mam 5 clennu rodinu a jednoducho ho potrebujem, mam v nom silny sestvalcovy motor aby to potiahol. Som vinny?
Take auto by som si na Sk nikdy nemohol dovolit kupit. V US stalo prakticky ako najlacnejsie, pretoze cena auta sa neodvija od velkosti. Mnozstvo materialu su len percenta z nakladov.
Na Sk su take auta zatazene DPH, luxusnou prirazkou, pokutami za emisie. Ako zamestnanec by som si ho nikdy nemohol dovolit, ken kvoli tymto daniam.
Vsetky tieto dane z "luxusu" len zapricinuju chudobu na Slovensku. Pretoze to je nas nezdaneny standard - chudoba. Ak zdanime luxus, luxus bude inde. Na Slovensku zostane len chudoba.
Prepac ja zijem v realnom svete, zil som roky aj na druhej strane Atlantiku a viem porovnat aj z osobnej skusenosti. Sucasne europske laviciarske a zelene zmyslanie je uplne obratene voci cloveku a pokroku. Preto aj Europa smeruje tam kam smeruje, 20 rokov za USA a uz aj 10 rokov za vyspelou Aziou.
Chcem povedat, ze ak by sa uplne zrusila vlakova doprava tak by bolo na vystavbu kvalitnych ciest po celej republike. Toto spravili v asi 50tych rokoch minuleho storocia v USA. Kde peniaze na udrzbu a prevadzdku verejnej dopravy dali na vystavbu ciest a doteraz z toho tazia.
Ak si zratas vsetky naklady tak ano cesta autom BA - KE je vyhodnejsia ako vlakom.
Na dedine krasny cisty vzduch? Skus prejst aj teraz cez doliny pod Donovalmi, Certovicou, Vernarom, tam zastal cas a v zime sa tam kvoli uholnemu dymu neda dychat. To iste aj na Sarisi u rodicov na dedine, cerstvy vzduch s primesou uhlia a drevotriesky.
Nenavist k autam bola sposobena zadubencami ktori sa hrnu byvat do mesta na kopu do kralikarni nehodnych cloveka. V takychto podmienkach nemaju moznost prevadzkovat auto, tak potom zo zavisti vyhlasuju, ze auto je luxus a chcu zdanit tych ktori auto maju a potrebuju.
Ty kde zijes? Auto je prostriedkom osobnej slobody, nic lepsie sa za poslednych 100 rokov nevymyslelo. Verejna doprava je pozostatok z predminuleho storocia. Preziva len a len vdaka vypalovaniu produktivnych ludi a a nalievania tychto penazi do vecne stratovej verejnej dopravy.
Auta a cesty su krvou ekonomiky, vsetko ostatne je len ledva funkcna nahrada.
A vraj pred 50 rokmi bol cistejsi vzduch? Asi zartujes, smog nad mestami z fabrik, cela krajina v dyme z uhlia. Teraz dychame najcistejsi vzduch od zaciatku priemyselnej revolucie.
Dymenie aut - dieselov bola europska specialita. Benzinove auta od Euro 4 a vynalezu katalyzatora nesposobuju znecistenie vzduchu.
Mam susedov dochodcov, obaja maju umely bedrovy klb a pohyblivost obmedzenu na par krokov. Za to ze ziju ako ludia vdacia len a len svojmu autu. Do autobusu/vlaku by jednoducho nedokazali nastupit.
Ak by nemali auto nedostanu sa ani len k lekarovi.
Auto je obrovska pomoc cloveku a v dnesnej dobe nevyhnutnost.
Ano to je idealny pripad. Realita je taka, ze vodik sa skladuje v izolovanych nadrziach z ktorych postupne unika. Ani pri ostatnych operaciach nikto nezaruci ziadne uniky. Pri obrovskych mnozstvach sa to scita.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Atmospheric_…
S vodikom je ten problem, ze je to vlastne len proton a elektron, ktory ked sa dostane do vrchnej casti atmosfery tak je odrazeny slnecnym vetrom mimo Zeme.
Rovnakym mechanizmom sa predpoklada ze Mars stratil vodu.
Ako moze vyhrat kontumacne muzstvo statu ktore neumozni nastupit superovi na zapas. To mi nejako hlava nebere.
Ked pominie CO2 osial tak sa mozno aj zisti pragmaticka vec, ze energeticka ekonomika moze byt trvalo udrzatelna zalozena na Metane, co je v podstate Zemny Plyn. Narozdiel od ropy sa u Metanu predpoklada, ze sa tvori aj anorganicky a jeho zasoby su v podstate nevycerpatelne. Uz v sucasnosti sa da kompletne chemicky priemysel adaptovat z ropy na Metan. Mame rozvody energie - plynovody az do jednotlivych domov, bytov. Auta dokazu jazdit na Metan po minimalnych upravach s prakticky rovnakym komfortom ako na benzin, naftu.
Vyuziva sa na vyrobu elektriny v paroplynovych cykloch, ktora je absolutne najvhodnejsia ako zaloha k solarnym a veternym zdrojim.
Trocha zapracovat na zvyseni podielu plynu produkovaneho z biomasy a to je vsetko.
Odporúčame