Neskutocne. Zdieranie ako sa patri. Pokuty jednoznacne vylucit z rozpoctu statu.
Neskutocne. Zdieranie ako sa patri. Pokuty jednoznacne vylucit z rozpoctu statu.
Za feudalizmu sa odovzdavalo 10% cirkvi a 10% zemepanovi, to je 20%, dnes nas ozbijaju o 75%. Tak sa nemozeme cudovat, ze tu ziadna stredna vrstva nie je.
Toto chce radikalny rez. Dan s odvodmi na 30% a dost. Nech si kazdy poradi. A stacilo uz reci o tom, ze budu nepokoje ak prestaneme platit tym co nerobia. Oni budu tak ci tak, len cim neskor tym horsie.
Toto co sa deje na Slovensku a v Europe sa uz neda inak nazvat ako strata rozumu, dane a odvody dosahuju 75%, zo zbytku normalny clovek nezaplati ani jedlo a byvanie s energiami. Perspektiva ziadna, dane pojdu hore, pretoze treba platit neprisposobivych a dochodcov ktorych pocet sa len zvysuje. Infrastruktura na Slovensku stagnuje, kedy sa vybudovala nejaka posledna priehrada, letisko, nemocnica? Pokuty v doprave presiahli priemerny prijem na osobu, vsade korupcia, zdravotnictvo sa rozpada, vsade zamraceni ludia v existencnych problemoch, alebo naopak nedotknutelni pani vesmiru.
Na Slovensku som zarabal vysoko nadpriemerne, napriek tomu si o sebe ani nedovolim povedat, ze som stredna vrstva. Statu som za 10 rokov prace odovzdal na daniach a odvodoch 5.000.000 Sk, alebo 166.000 Eur. Nevidim z toho nic, moje studium na VS, dochodky rodicov, osetrenia lekarom tolko nikdy nedosiahnu.
Propaganda, Britanii vyhovuje udrziavanie krizy v Europe. Zakryva to jej vlastnu mizernu poziciu. Ak krachne bankovy system, tak ti dochodcovia v domcekoch na pobrezi sa budu mat mozno lepsie ako ludia v Londyne.
A ja nesuhlasim, ze Dodge ma horsi podvozok. Mam 4 roky Dodge Caliber, diesel a podvozku nemam co vytknut. Presne riadenie, ziadne hojdanie, vyborne tlmi velke nerovnosti, velakrat mi zachranil krk v hranicnych situaciach ako losi test. Stabilny aj pri 190km/h.
Tak mam obavu, ze v Europe sa to fakt bude lepsie predavat pod znackou Fiat. Ako Dodge Journey sa to predavalo myslim 2 roky, ale predaje neboli urcite nic moc. Holt predsudkami ludi nepohnes. Inac je to skvele auto, ktoreho vlastnikom za par tyzdnov budem aj ja. (myslim original Dodge Journey)
Takymto stylom Orban moze sposobit akurat to, ze si okolite staty rozoberu Madarsko kompletne. Len neviem potom ci Budapest ked pripadne Slovensku bude aj jeho hlavnym mestom :)
Dole som pocital s 10cm izolaciou na zasobni, 12cm ti uz velky rozdiel nespravi. A chcel som tym povedat len to, ze zasobnik cim je vacsi tym sa menej oplaca. Treba najst to svoje maximum vyhodnosti.
Co sa tyka nakladov tak u mna dom 100m2, 5 clenna rodina, kurim plynom, naklady na plyn 850E, elektrina 400E. Mam nezatepleny 40 rocny stary dom na ktorom som spravil zopar uprav ktore som prepocital, ze maju najvacsiu navratnost v uspore.
Zateplil som zospodu strop pivnice, po celom pojde porozkladany polystyren, kvalitne okna, kondenzacny kotol + predimenzovane radiatory, sokle domu ponatierane na tmavohnedo, doma vyrobeny solarny kolektor 4m2 + 300l zasobnik na vodu (maj - september ~100% pokryta spotreba teplej vody)
Ze cim vacsi tym lepsi zasobnik o tom by sa dalo polemizovat. Cim je zasobnik vacsi, tym su vacsie aj jeho straty tepla izolaciou. Ja by som skor povedal, ze je ekonomicky nerentabilne udrziavat v zasobniku tepelnu energiu na viac ako 2 dni. Najma ak je ulozeny v nevykurovanej pivnici, alebo na pojde.
Do 1000l vody sa da ulozit energia ekvivalentna zhruba 7 kubikom plynu. Straty zo zasobnika su okolo 0,5 kubika plynu denne pri zatepleni 10cm izolaciou. Z 2000l zasobnika by uz boli straty energie ekvivalentne 1 kubiku plynu denne, co uz je jednoducho privela.
Takze ideal je pouzit 1000l zasobnik na dva dni co vychadza energia po 3 kubiky na den plus na kazdy den 0,5 kubika strata.
Feudalizmus beriem, 10% statu, 10% cirkvi. Teraz mi stat berie 75%.
Mozeme sa tu hadat aj do krvi, na Slovensku potrebujeme aj severnu dialnicu aj juznu a minimalne jeden severojuzny dialnicny prechod cez Nizke Tatry (Nie cez Kremnicu)
D1 sa moze vycitat len to, ze to je dialnica a nie rychlostna cesta. V hornatom terene medzi Zilinou a Ruzomberkom by bola ovela vhodnejsia rychlostna cesta. Ta uz mohla stat par rokov.
Ak sa v dohladnej dobe nepostavi rychlostne prepojenie BB-RK, tak na D1 po Zilinu hrozi kolaps z pretazenia ako bolo realitou na BA-TT pred rozsirenim na 3 pruhy.
Ako si prisiel na to, ze SAS je proti Europe, Euru a tak? SAS bola proti jednemu stupidnemu rieseniu a tym je Euroval. Aj to specificky len preto, ze je uz neakceptovatelny pre Slovensko z hladiska slabo vykonnej ekonomiky. Ak si myslis, ze spravne je len odsuhlasit vsetky stupidity ktore EU nariadi tak si mimo. A
Aj keby si mal pravdu. Naklady na udrzbu kilometra dialnice su v sucasnosti okolo 60.000Eur. Takze rocne naklady na udrzbu toho useku budu 960.000Eur. Za 30 rokov to robi 28,8 miliona Eur. To je aj s tvojim najhorsim pripadom 228,8 miliona Eur. To stale o 71,2 miliona Eur lacnejsie ako bola iba vystavba toho useku cez PPP.
Ak by bol u nas Euroval presiel v pokoji na prvy krat, tak tuto vynimku by nam nepovolili. Vid napr. Estonsko, kde je proti Eurovalu viac ludi ako u nas.
Takze za tuto vynimku mozeme dakovat len Sulikovi.
Zacinam mat pocit, ze ten pad vlady bol aj na nieco dobry.
Poprosil by som este viac ohna a siry na pana Sulika. Za takto koncipovany clanok by sa Pravda nemusela hanbit ani v roku 1985...
Kazdy dobre vie, ze SaS nie je protieuropska. To ze odmietli Euroval ako vrchol ekonomickeho blaznovstva nema nic spolocne s Europou, jej spolocnym trhom a vyhodami spolocnej meny..
To aka je Europa nervozna je nam predkladane z platenych medii a platenymi ludmi. Je to kampan horsia ako za socializmu. Mozno sme na to len ako byvala socialisticka krajina citlivejsi, ale vidime to. Niekto tu stupa eurozone na chvost a mame jednoducho smolu, ze na tom chvoste sme prave my.
Suhlasim, moznost ist do dochodku v zhruba 50tich rokoch je stale lakava a motivujuca, pre pracujucich v sukromnej sfere nedosiahnutelna. Platit dochodok tridsiatnikom a styridsiatnikom je chore. Vykon a spolocenska hodnota policie, popripade nebezpecnost ich prace stale nie je taka aby to ospravedlnilo.
Najviac ma zlosti zrusenie zakazu obmedzenia auta na hlavnej ceste. V zapchach sa u nas VZDY pusta z vedlajsej cesty, nikdy som nemal problem dostat sa z vedlajsej na hlavnu v zapche. Co toto zrusenie zakazu obmedzenia auta na hlavnej ceste sposobi, je len ze "skokani" ktori sa doslova natrepu z vedlajsej na hlavnu, bez ohladu na rychlost, vzdialenost auta na hlavnej budu odvaznejsi a budu v prave, pretoze ak uz budu na hlavnej a niekto do neho narazi zozadu tak to bude jeho vina. Tato zmena k nicomu nepomoze, len zvysi pocet vaznych havarii pri nedani prednosti a zvysi pocet zapch sposobenych nedockavcami z vedlajsej ktori zabrzdia hlavnu cestu.
Mne osobne tieto serialy uz dopredu znechutilo to, ze par tyzdnov pred ich premierou na oboch staniciach vyskakovali pocas inych programov tie postavicky ako reklama na ten serial. To bolo uplne trapne, nechutne a otravne. Uz pre toto si z principu tie serialy ani nepozriem.
Odporúčame