Ak by bol zaujem robit scitanie anonymne, tak by sa to spravilo ako volby. Kazdy si pride do miestnosti, na zaklade zoznamu vyzdvihne harok, anonymne vyplni a hodi do urny.
Ak by bol zaujem robit scitanie anonymne, tak by sa to spravilo ako volby. Kazdy si pride do miestnosti, na zaklade zoznamu vyzdvihne harok, anonymne vyplni a hodi do urny.
www.oil-prices.net cena zemneho plynu na svetovych trhoch 3,93$ za MMBTU co je 28,26m3. Pri kurze 1,38$/Eur to zodpoveda cene 0,100Eur (3SK) za m3. Sucasna predajna cena plynu je od 0,40Eur (12,22SK) po 0,58Eur (17,60Sk). Kedze za dodavku a udrzbu sa platia pausalne poplatky tak aktualna marza SPP je po odratani DPH 230% az 387% na m3 plynu a realna cena za m3 by sa mala pohybovat okolo 0,20Eur/m3.
www.oil-price.net
Zemny plyn je najlacnejsi za poslednych 5 rokov. Na zdrazovanie nie je absolutne dovod.
Dzurinda 2006 - 17mld. Sk
Fico 2007 - 5,5mld. Sk
-
Radicova 2010 - 30mld. Sk
Na takejto hodnote investicii do dialnic by sme boli keby sa od 2006 normalne pokracovalo v zvysovani.
Namiesto toho je tam vsak 2006 - 2010 jedna velka diera v investiciach ktora nam spomalila vystavbu dialnic o 3 roky.
Toto rozhodnutie vlady investovat do ciest mozem len chvalit.
Mas velmi kratku pamat. Dzurinda po Meciarovi stale daval na dialnice slusne peniaze z rozpoctu, v rokoch 2005 - 2006 to bolo okolo 17 mld. Sk. Z tychto penazi sa postavili useky okolo Popradu, asi 70km. Po nastupe Fica sa na dialnice dalo prvy rok 5,5 mld. Sk co prakticky sposobilo zastavenie vystavby. To trvalo 3 roky za ktore sa nepostavilo nic. Ku koncu Ficovej vlady sa na dialnice davalo okolo 9 mld. Sk, co stale bola len asi polovica toho co daval Dzurinda v 2006. Za fica sa postavili akurat asi 3 useky z fondov EU, pri Levoci, pri Ziari nad Hronom. PPP Ficovi nevyslo, takze nepostavenie dialnic do 2010 je len a len Ficova vina. Ak by od 2006 bol daval tych 17 a viac mld. rocne na dialnice tak uz mohla D1 stat cela. Figel momentalne len v ramci moznosti hasi to co tu pokaslala predchadzajuca vlada.
Mam 3 synov, na dochodok odvadzam takmer maximalny odvod. Tak nehovor ze sa neviem o rodicov a seba postarat. Chyba je v systeme ktory motivuje ludi volit kratkodoby prospech a tupcov rozkradajucich stat. Vysvetli mi preco by mal napriklad dochodca pocas krizy dostavat vianocny prispevok, ked mne zamestnavatel nedal ani cent odmien a realne mi znizil prijem? Dochodcom moze dat stat len tolko co sa zarobi ani o cent viac, jedine na dlh, ale to je cesta do pekla. Je uplne fuk kolko ten dochodca odvadzal pred 40 rokmi, ak na to teraz nemame tak bohuzial. Nemozme platit 50% prijmov na dochodkovy odvod, to len roztoci spiralu, ze aktivne pracujuci odidu do zahranicia, alebo sa budu vyhybat plateniu dani a odvodov. Samozrejme na vychovu deti ani nepomyslia. Takze take nieco by fungovalo par rokov, a potom by sme isli ku dnu. V state ostanu len dochodcovia. A mozu si pracovat kludne aj do 90tky...
Mne sa zda, ze tela si ty. Preco by som mal ja ako teraz pracujuci a platiaci odvody odniest si dosledok toho, ze tie deti robili nasi otcovia a je nas vela? Robenie deti je pyramidova hra. Spravodlive by bolo ak by sa dochodcom dalo odteraz pevne percento prijmov statu, popr. HDP. Ak sa budeme mat lepsie my pracujuci budu aj oni, ak horsie, oni tiez. Aspon by sa potom nedali kupit nejakymi vianocnymi prispevkami aby volili typy ako Meciar a Fico...
Raz a navzdy by mali urcit, ze na dochodky pojde napriklad 20% prijmov statu. Kazdy dochodca by mal pri nastupe do dochodku urcene svoje percento podielu, podla zasluhovosti a pod. Dochodky by sa prepocitavali dynamicky kazdy rok a navzdy by skoncili problemy s valorizaciou, zvysovanim, nezvysovanim a s poctom dochodcov voci pracujucim.
Ja som videl taketo novovzniknute "pliesko" na poli pred Seredou. Vzniklo tam pocas lejakov, velkost asi 500m x 200m. Este aj teraz ma tak 200mx70m. Tiez ho mozem sledovat :)
Najlepsie jogurty su od Tami Nitra a Sabi. Ostatne veci na nasom trhu velmi jogurtom nenazyvam a nejem. Tami robi aj jogurty pre Kaufland a Coop, tie su tiez vyborne.
Jedine co tej ceste chyba je odstavny ostrovcek kazdych 500m - 1km hoci aj len vysypany strkom. Ak znizia rychlost v pravom pruhu vysledkom budu zapchate lavy a stredny. Znizit rychlost celkovo degraduje tuto dialnicu na cestu nizsej kategorie. Posledny rok co tam jazdim som kazdy den dakoval, ze neznizili rychlost. Ked tam boli pruhy dva tak nehody boli priemerne 3x za tyzden, teraz tam boli asi 4 nehody za rok.
Znizenie penazi zo 17mld. Sk v roku 2006 (Dzurinda) na 5mld. Sk v roku 2007 (Fico) je podla teba kontinuita?
To vypinanie takychto zariadeni nebolo bezucelne, tych 64km/h reprezentuje narazovu rychlost ktoru dosiahne auto nudzovym brzdenim z napriklad 100km/h.
Dalej neviem ci by som sa citil bezpecne v aute ktore ma moznost zacat nudzovo a naplno brzdit same bez mojho pricinenia. Je to len elektronika a ta moze vzdy zlyhat. Momentalne mam v aute problem s ESP ktore sa zapina vtedy ked nema a namiesto stabilizacie, rozstabilizuje.
Ty si sa s manzelkou este asi nehadal. To co si napisal klud a rozumne reakcie vyzenu kazdu zenu do vyvrtky. Toto by som na vztahy s Madarskom radsej neaplikoval
Podla tvojho prispevku ta to riadne zobralo :) Je jasne ze kamion neprejde zakrutou tak ako osobne auto, ale 99% ciest prvej triedy su rovne useky a zakruty ktorymi prejde 99km/h aj kamion. To zeby som tych par zakrut musel za kamionom spomalit viac ako by som spomalil sam ma netrapi, ale jazdit 50km zaveseny za kamionom ktory ide 80km/h je uplne bezna vec u nas. Nezmysly si naplacal na kopu len ty a to poriadne. Ja som este nevidel kamion ktory by isiel viac ako 95km/h aj to len vynimocne, 90% ich ide 80km/h. Zato kolon kde ide vpredu kamion a za nim 20 - 30 osobnych vidim pozehnane.
Najvacsim problemom na cestach I. triedy su kamiony. Maju zo zakona obmedzenu rychlost, preto blokuju a zhustuju premavku. Ich predbehnutie je velmi riskantne, pretoze su dlhe a na predbiehanie treba dlhy prehladny usek, ktorych je u nas poskromne. Zaroven sa za nimi vytvaraju kolony aut, kde vznikaju kolizne situacie. Preto by na cestach prvej triedy pomohlo zvysenie rychlosti pre kamiony aby sa zrovnopravnili s osobnymi autami. To by u vacsiny odstranilo dovod predbiehat ich. Celkovy pocet predbiehani na cestach by sa radikalne znizil a tym aj nehodovost, specialne vaznych nehod s tragickymi nasledkami, ktore vznikaju takmer vzdy pri predbiehani a celnej zrazke.
Vsimol si si pocet nehod a mrtvych na dialnici oproti poctu na obycajnych cestach? Nemyslis, ze auta iduce viac ako 130km/h co sa realne na dialnici deje su zanedbatelny problem oproti inym problemom ktore sposobuju nehody napr. na cestach I. triedy? A rychlost nad 130km/h na obycajnej ceste to urcite nebude.
Nedavno videla kolegyna jedneho ministra
platit pri pokladni a tomu sa to v penazenke fialovelo...
Re: Z Prešova do BA chodím cez Maďarsko
Spristupnovat uzemie pre rozvoj maju cesty prvej triedy, najlepsie 4 pruhove, popripade rychlostne cesty. Ulohou dialnice je spajat co najkratsim spojenim velmi vzdialene centra.
Skutocne zastavenie
Dialnice skutocne zastavil Fico v rokoch 2006 - 2008. V tychto 3 rokoch dokopy dal na dialnice menej ako Dzurinda v roku 2005.
Ak by v rokoch 2006 - 2008 dal na vystavbu Fico tolko ako naplanoval dalsim vladam splatky PPP (700mil. Eur), dialnica mohla byt hotova v 2013 bez akehokolvek dlhu.
Odporúčame