1/2 Neviem odkiaľ na Slovensko prišla mánia súťažiť pomerne zložité činnosti. Ten, čo vyhlasuje súťaže v zmysle kapitalizmu chce dosiahnúť vyšší zisk, či viac práce alebo viac tovaru. Súťažiaci, keď chce robiť, teda zarábať peniaze, je nútený sa hoc aj zosrať, aby uspel. Súťažiaci na konci vysúťaženého obdobia prichádza k stratám na majetku. Slovak lines hoc dobré autobusy zrejme musia predať, resp. skôr vyviezť do šrotu. Za socializmu sa autobusy točili vo vlastných dielňach /vyváranie karosérii, opravy a nastavovanie motorov/ a museli vydržať aj 30 rokov. Toto vyzerá ako mrhanie hodnotami. Po 1989 prišla konkurencia aj do nákladnej dopravy t.j. do kusových zásielok a celovozových prepráv. Pred 1989 depo Zbernej služby v Košiciach malo výkon 200 tis. ton, a potom toto všetko sa rozdelilo do 20-30 firiem, možno kecám že tak málo. Slovom nehospodárnosť a ohrozená ekológia. T


