Nehovorme o politike, denne cestujem z Martina do Ružomberku. Cestou stretnem 6 kamiónov naložených drevom a v opačnom smere také isté množstvo s takým istým drevom. Už som bol aj svedkom ako sa prekladajú kamióny s drevom na kamióny poľské. Bol som aj svedkom ako sa preťažené kamióny s drevom zbavovali v Kraľovanoch pred im nahláseným prevážením záťaže tak, že časť nákladu zhodili na parkovisko. Hovorme teda o dopravcoch, ktorí nadmieru zaťažujú cesty, hovorme o urbárnikoch, ktorí ich podporujú aby mohli ešte viac devastovať lesy, hovorme o biednej železničnej doprave. Nemám nič proti kamiónovej doprave tovarov krátkodobej spotreby ako chlieb a kurčatá, ale voziť v kamiónoch drevo, štrk, cement, železné tyče a plastové fľaše je hriech. Presunutie komodít s dlhou dobou spotreby na železnicu je jednoduché - vyžaduje za normálnych ekonomických podmienok zvýšenie dane pre autodopravcov.