VIDEO: Fušerina? Nová cesta v Oravskej Lesnej nevydržala ani prvú zimu
Asfalt je len krycia vrstva. Dôležitý je celý prierez komunikácie a to :
- Kontrola celého podložia jeho stabilily a hydropomerov. Ked sú tie v poriadku tak potom na zaťaženie 12ton na nápravu a 5 tis cyklov je treba
- vyhlbiť podložie do hlbky 60cm a zhutniť ho
- položiť lomový kameň 30-35cm na kant
- zasypať makadamom 8cm do výšky 10cm a každú vrstvu zhutniť
- zasypať makadam vrstvou hrubej drvy do výšky 10 cm a zhutniť každú vrstvu
- zasypať drvou o strednej zrnitosti 5cm
- zasypať drvou jemnej zrnitosti a dôkladne zhutniť a zaválcovať do konečnej roviny
- poliať najmenej 2-3 zálievkami riedkeho asfaltového dechtu
- následne položiť 5-7cm zrnitého asfaltu a dôkladne zhutniť tak aby sa pevne spojil s podložím
- potom položiť obrúsnu vrstvu
O tom ako sa majú robiť komunikácie na vysokú záťaž sa naučte od nemcov ktorí stavali za slov. štátu tzv. betonku hore považím na odtiaľ na moravu. Alebo podľa technologického postupu ako sa stavali dialnice za Hitlera.