poslanci nehľad
poslanci nehľad
Milión prešovčanov je dobrý fór; ale vedzte, že Bratislavčanom je miestny problém v Prešove lautr jedno ... Majú tam miestneho starostu; ak je neschopný, je to problém Bratislavy!?
Žiadny parlament nezabezpečí výstavbu diaľnice, kde subjektívne chýba...
Poslanci NRSR nahlasujú regionálne, ale výlučne v celoštátnom záujme!
Pri regionálnych kandidátkach je vylúčené voliť s voličskými preukazmi v inom kraji/obvode!
NRSR neprijíma regionálne zákony, ale vždy celoštátne, takže nemusí nutne mať zastúpenie z poslednej doliny, kde ani nemusí sa nájsť spektrum kandidátov! Či chcú posielať do parlamentu každého baču?
Všetky fajnové systémy...
Slovenská republika je unitárny a nedelitelny štát. Všetky daňové systémy platia v štátoch, ktoré sú federaciami, uniami, spolkovymi republikami, alebo majú podstatne rozsiahlejšie územie a počet obyvateľov. Švajčiarske kantónu rozhodne neradno porovnávať s tunajším entitami 'samospravny kraj'!,
Nie je možné pripustiť voľbu podľa obvodov: sila mandátu pripadneho poslanca za okres Bratislava V. by mala porovnanie napr. s okresom Medzilaborce. A podstatnejšie: poslanci NR SR majú hlasovať v prospech SR, v celoštátnom záujme, nie v záujme lokálnom... To môžu realizovať v obci a samosprávnom kraji.
'Obcianska spoločnosť' sa spravidla zneuziva, nevraviac o jej vlastnej politickej organizovanosti... Sama je politikum.
Pokojne môžete vrátiť občiansky preukaz a opustiť nás štát; ale myslím, že skončíte nanajvýš v Čechaci...
Vedzte, že socialistické voľby do SNR a FZ ČSSR boli členenie podľa podstatne väčšieho obvodov, než určovalo uzemnospravne členenie SSR (okresy). Niektoré väčšie okresné mestá tvorilo viac obvodov, teda správne členenie SSR nemalo na voľby žiadny podstatný vplyv.
Slobodnost rozhodovania sa nevylučuje so straníckym princípom a programom, pre ktorý boli volení. Bezbreha sloboda poslancov inak znamená politickú nestabilitu a môže viesť k pádu vlády.
poslanci NR SR nezastupujú to-ktoré mesto/okres/kraj svojho bydliska, ale reprezentujú hlas voličov z celoslovenského hľadiska. V podstate zastupujú politický smer (program), ktorý postavila ich CELOŠTÁTNA strana, a potom vládny program - v prípde vládnej koalície.
Na princípe voľby podľa okresov sú postavené krajské zastupiteľstvá - kde však vždy vlacujú poslanci zvolení v krajskom meste, lebo ich obvod je vždy najväčší a volí sa v nich najviac poslancov. To isté platí v prípade samospráv obcí a miest, osobitne tiež miest Bratislava a Košice.
Slovenská republika - štát, je nedeliteľné a jednotné územie, jej rozkúskovaním do "volebných obvodov" by sa stratila možnosť jednotnej voľby a volenia konkrétneho kandidáta (áno - často lídra tej-ktorej strany), všetkými voličmi.
V opačnom prípade by sa muselo prejsť na prezidentský systém, aby sa zachovala sila celoštátneho volenia.
pred koncom socializmu rozhodovala strana a vláda, pričom poslanci (SNR, ale aj poslanci v národných výboroch krajov, okresov i obcí) zahlasovali podľa pokynu ústredného výboru, či aspoň krajského, okresného či mestského tajomníka.
Pohovory poslancov s občanmi (poslanecké dni) boli naozaj len zdaním demokracie, v skutočnosti poslenec po zatvorení dvier mohol zabudnúť na všetky prísľuby...
3) Politické strany nemajú toľkých lídrov, navyše viazaných regionálne (vrátane bydliska), aby sa mohlo realizovať. Takého Šutaja-Eštoka i Majerského by teda mohol voliť nanajvýš jediný volebný kraj. S ďalším dvojením osobností sa nepočíta. Dvaja východniari si teda nanajvýš drukujú, zabudli však na svoju nevolitelnosť v niektorých iných regiónoch. Nevraviac o zakotvení volebného obvodu v ústave SR!
4) Hlas by mal brzdiť; od získania postu prezidenta (takisto volený celoštátne, žiadni regionálni spolukandidáti) a neústupnosti iným požiadavkám by mohli očakávať podobnú reakciu koaličných partnerov...
1) Národná rada Slovenskej republiky je celoštátny parlament, nemá žiadnu regionálnu komoru, a reprezentuje všetkých občanov – voličov na základe jedného a jednotného volebného práva. Takisto výsledky volieb ukazujú vôľu všetkých voličov, nie konkrétnych krajov. Slovenská republika je unitárny štát, takýto návrh tento ústavný princíp len relativizuje a triešti! Nemôžeme sa dať zmýliť štátmi, ktoré sú federáciami, úniami, spolkovými republikami, alebo podstatne väčšími v počte obyvateľstva a v rozlohe územia!
2) Jednotný volebný obvod je zakotvený v Ústave SR, takto sa realizujú všetky prieskumy, čo by veľmi ťažko umožňoval regionálny princíp.
Bezdomovec ľutuje odstavenie od statisicovych kšeftov, a v politike je už dávno, len pod maskou verejnoprávnej nezávislosti. Napokon, do funkcie bol zvolený politickým orgánom, NR SR...
Navrhujete premeniť SR na nejaký protektorát? A kto má byť protektor!?
Veľmi dobre, že okrajinci likvidujú sami seba!
Odporúčame