Treba len naplniť etos novembra: vymaniť sa z mocenských spolkov, ktoré napokon vznikli v iných podmienkach a voči nám značne odlišnými zakladateľmi...
Treba len naplniť etos novembra: vymaniť sa z mocenských spolkov, ktoré napokon vznikli v iných podmienkach a voči nám značne odlišnými zakladateľmi...
Netreba zabúdať, že výsledky volieb z roku 2023 ukázali, že občania SR si želajú zmenu otrockého a podradného vzťahu voči EÚ aj NATO, takže ani členovia koalície by nemali byť prekvapení. Ak tomu nerozumejú, treba pristúpiť k predčasným voľbám!
Obsah listov z Bruselu závisí vždy od okolnosti, kto sa pýta...
Ide o SAD Trnava (dopravca v okresoch TT, PN, SE), alebo ex-SAD Trnava predaný nejakému súkromníkovi; škola najskôr niekde zo Záhoria sa vytešila, že dostala lacnú prepravu, hoci necestovali nejako extra ďaleko.
skôr ide o hanbu českého priemyslu, lebo autobus je "Made in Czech Republic"...
Je veru rozdiel byť prvý na rúre a posledný cez iks tranzitov a priekupníkov...
V PS sa priznáva teplý za teplým! A naozaj chceme vládu takýchto pomylencov!?
Vami navrhované riešenie nepotrebuje prestavovať BA hl. st., ale zmeniť - rozšíriť trasy regionálnych vlakov po území mesta Bratislavy, kde však stav tratí je úbohý, a každý vlakokilometer treba zaplatiť alebo skrátiť niekde inde...
Nikto by nemal očakávať, že hlavná stanica musí mať všetko zázemie pre železničnú dopravu vrátane zoraďovania (načo, máme ucelené súpravy!!!), umývania, plnenia a pod.; takáto predstava je naozaj nerealizovateľná a svet už DÁVNO od toho upustil - lenže to nechápe ani minister dopravy SR...
VerkehrsverbunD
z Petržalky do Rakúska sa jazdí, aktuálne dokonca ako jediný spoj - ale z polohy konečnej stanice v rámci Verkehrsverbung Ostregion, teda nanajvýš rakúskymi vlakmi REX (áno, bohu vďaka, že Wien je tak blízko a celodennú dopravu nám riešia OBB!!!)
po elektrickej trati ŽSR z Petržalky do Maďarska jazdievajú motorové Os - a akurát do najvýznamnejšej pohraničnej stanice Hegyeshalom via Rusovce a Rajka. Tento viacnásobný prestup (vrátane používania MHD BA) určite ocenia všetci cestujúci do južného susedstva s cieľom Budapešť...
kedysi zrýchlené vlaky zo smeru Prievidza - Trnava pokračovali z BA-N. M. až do Petržalky (mimo BA hl. st.!!!), ale sotva vozili nejakých ľudí, Petržalka je totiž perifériou z hľadiska železnice a zázemie je tam akurát pre nákladnú dopravu!!!
Jednoducho, nemožno ignorovať hlavné trasy a ciele pohybu ľudí...
Petržalka môže byť doplnkovým cieľom regionálnej dopravy (vždy ale kričia tí, ktorým konkrétny vlak nepôjde na BA hl. st.), teda vlakov NAD rámec základnej obsluhy - a ako vieme, vždy sa bojuje o každý jeden vlak, teda sotva zavedú nejaké navyše, nehovoriac o narúšaní idolu zvaného "takt"... (istý čas premával ranný Os BA-Petržalka - Trnava)
myslíte 2 a pol nástupíšť vnútroštátnej trakcie a 1 a pol nástupíšť rakúskej trakcie?? A s podchodom síce
so zabudovaním pohyblivých schodov (i to na jedinom konci podchodu), ale trvale NEfunkčnými od čias postavenia tejto "krajšej stanice"??
A nezabudnite, že momentálne jestvuje napojenie na ostatnú sieť ŽSR po jedinej koľaji z dôvodu ich rozbitosti v oblasti Ružinova, nevraviac o takej lahôdke ako priecestie Ivanská cesta... A tiež je otázna nosnosť Prístavného mosta v prípade podstatného zvýšenia intenzity železničnej dopravy...
Back to the Reality: u nás budeme veľmi radi a vďační, ak žst. Bratislava hl. st. ostane dostupná pre železničnú dopravu, nebude vykoľajovať vlaky a prípade budú schopné prechádzať z jednej koľaje na druhú, hoci v režime "mimoriadne opatrne" dosť za hranicou jej obvodu...
akýkoľvek tunel v okolí letiska by ste mali na spôsob jazera - stačí porovnať Zlaté piesky...
faktom ostáva, že ešte počas socialzmu sa uvažovalo s presunom hlavnej stanice do oblasti odstavného zázemia nad Pioniersku, teda nie o pár sto metrov nabok, čím sa nutne akceptoval priebežný charakter na HLAVNEJ trase. Pravda, stanicu by to odsunulo ešte viac od jadra mesta a neúnosne ďaleko od jeho západných častí (Bratislava IV). Ani socializmus však nenašiel zdroje na budovanie takejto investície (a to mal onakvejšie možnosti v prípade záberu pozemkov) - veď napríklad tak modernú stanicu Poprad-Tatry nebol schopný postaviť s perónmi, Košice len tak na polovicu, a príkladov by sa dalo uviesť viac... Napokon aj naslávnejšia žst. Praha hl. n. síce dostala hangár osobnej stanice pod Magistrálou, ale jeho využitie nastalo až počas kapitalizmu, nevraviac o zrýchlení príjazdových koľají... (do Bratislavy hl. st. sa dobre už kdesi od Lamača prichádza nie viac ako 40 km/h)
práve žst. Bratislava-Nové Mesto vznikla ako sekundárna ("robotnícka") stanica kedysi na okraji mesta v blízkosti industrálu, ktorý však už tiež skončil (najmä CHZJD - Istrochem); nebyť trate do Dunajskej Stredy - Komárna je uvedená stanica už dávno zrušená pre osobnú dopravu kvôli neudržateľnosti budovy...
NOTORICKY sa zabúda, že Bratislava je z hľadiska nadradenej železnice priebežné mesto (trasa Praha - Budapešť; ak otvoria most do Marcheggu, tak aj Slovensko - Wien), a keď sa chceme odstrihnúť aj od týchto niekoľkých spojov, pokojne môžeme hľadať a budovať NOVÉ stanice a obsluhovať ich regionálnymi osobákmi... Medzištátne vlaky určite nebudú krížom-krážom kľučkovať po bratislavských tratiach.
Wien Hbf. stavali OBB-Infra; prestavali pritom iba býv. Južnú stanicu - Suedbahnhof a to tak, že zrušili jej dve koncové strany (Sued-/Ostseite) a vytvorili u nej priebežnú trasu. Stavali v podstate výlučne na železničných pozemkoch a uvoľnené plochy zdevelopovali na Bahnhofscity. Nešlo o primárnu investíciu mesta Viedne!!!
dnes by sme mali stanicu akurát v nejakom súbore unimobuniek...
opakujem, v tomto "projekte" nešlo o hlavnú stanicu, ale o zdevelopovanie územia medzi Žabotovou, Šancovou a Predstaničným námestím (dnes Námestie Franza Liszta)... Dokonca by bol problém s vedením električkovej trate, tú chceli zakopávať do podzemia ešte v úrovni budovy MF SR... A keďže uvedený developer zanechal v Bratislave viacero hiroším, radšej eliminovali kolaps a akciu vopred zrušili.
Odporúčame