Bol to nový vrtulník.
Bol to nový vrtulník.
Ja si myslím ,že je to dobrý vrtulník ,ale otázka je na aký účel je pri záchranárskej operácií využitý a či sa používa dohodnutým spôsobom.Ak je v budove požiar ,hasičov monitoruje riadi a kontroluje veliteľ.Cez kameru ,visielačku.Z vrtulníku je vhodné neustále analizovať údaje ,pilot nesmie byť veliteľom zásahu ,ale len pilotom.Riadiaceho pozemného strediska plánovania musia
Vrtulník sa zdá byť s limitáciami výkonu ,prístrojov a účelu.Posádka nedbanlivostná a bez asetrivity nezodpovedná,v príbuzenskom vzťahu k prezidentovi.Manažment žiadny ,alebo neznalý problematiky.To všetko sú teraz iba dohady.
Prehriatie motora ,ak zlaňovali a visenie trvalo dlho ,to všetko ovplyvňuje rozhodovanie pre nižšiu odletovú výšku.
Prvá možná verzia je ,že opäť narazili do zeme.To by bolo s naloženou osobou ,bez urgentného stavu ,pre nedostatok paliva,nestúpali vyššie pre palivo samotné.Z nárazu do zeme, ak sa taký dôsledok potvrdí,možno uznať aj úplne inú príčinu nehody ,nedbanlivostnú.Sporná je využitelnosť prístrojov pre let v zlej viditelnosti ,v akom rozsahu letu sú využitelné ,s akou limitáciou ,a či boli vôbec využité.
Je predsa už známe mapovanie terénu palubným radarom.Lúč radaru je vychyľovaný a postupne ,,ohmatáva terén"Obraz terénu je v 3d na obrazovke.Vojenské verzie pri nadzvukovom letectve dokonca dokážu identifikovať druh nepriateľskej techniky ,ako sú tanky ,obrnené vozidlá a iné.To ste nevedel ,alebo ste chcel vedieť niečo iné ?
Velmi správne:Izraelská armáda v tejto súvislosti opäť zopakovala svoje stanovisko, že považuje sýrsku vládu za zodpovednú za všetko, čo sa deje na území Sýrie;
Vrtulník Bell429 by mal byť schopný letu pomocou prístrojov ,ale vzlet a pristátie sú fázami letu možno vyňaté z letu pomocou prístrojov a tak by sa musel pilot pozerať oknom aj pri lete nízko nad terénom ,alebo v horách.Z toho by plynulo ,že nie je pre záchranáro pre operačnú činnosť v zlej viditelnosti a v podstate pre akýkoľvek terén je nevhodný.Stačilo by ,aby v ceste bol komín ,sídlisko s budovami ,žeriav,stĺp VVN...
Ak vezmeme na zreteľ ,a pripustíme že je pravda to, čo si referoval o vrtulníkoch ,tak potom tá posádka dobre vedela o limitáciách a je priamo zodpovedná za škodu a smrť prepravovaných osôb ,zachraňovaného vrátane seba +ohrozenie neurčitého miesta dopadu.
Bell 429 je podľa výrobcu schopný letieť pomocou prístrojov ,nulová viditelnosť by nemala robiť problém.Ale viac krát som videl pristávať ich, v zlej viditelnosti k dotankovaniu ,pomocou reflektora.Otázka je či naozaj sú schopný letieť v nulovej viditelnosti pomocou prístrojov a ak áno tak, či aj pomocou prístrojov lietajú a to bez ohľadu na príčinu tejto ďalšej obžernosti.
Myslím si ,že vojenské letectvo vie na akej frekvencií sa komunikuje rádiom.
Boeing P-8 Poseidon je novučké lietadlo uvedené do služby len v roku 2013.Je to protiponorková a protilodná spôsobilosť pre ktorú nesie sonarové bóje a iné elektronické náležitosti.Vo výzbroji môže byť torpédo,strely harpoon a iné.Boeing P-8 je vhodný aj na operačnú činnosť pri pozemných cieloch.
Lebo sú to dobrodruhovia .
Minule som sa tu na fóre rozprával s človekom zo záchrannej služby.Kritizoval som ,že aj po nehode ,keď sa vrtulník zamotal do drôtov ,stále sa nič nezmenilo.Vrtulníky pristávanú v hmle len a tme len pomocou reflektorov.Bolo mi odpovedané ,že v zahraničí sú používané strihače drôtov u nás sú nepovolené To jesíce možné ,ale podlamňa detektor priblíženia piloti vrtulníkov buď nemajú ,alebo ho vypnú ,lebo alerm je hlučný.To je stále tá istá vec ,robia to aj piloti dopravných lietadiel ,odmontujú poistku niekedy až tak invazívne odpoja rušivú bezpečnostnú signalizáciu.Dnes je aj radar pre mapovanie povrchu s rozlíšením 1x 1 meter ,netvrdím ,že ho treba kúpiť ,na čo tie vrtulníky nemajú to nesmú vykonávať.Ani pristátie ani vzlet.
Také výdaje na armádu si nevieme v dedinkách v dnešnej daňovej situácií predstaviť ,také výdaje má neutrálny štát.Nechceme neutralitu,nedá sa šetrne realizovať.
Okrem Tibetu a tomu hrozí zánik,snáď žiadna krajina nie je bez armády.Vedenie švajčiarskej armády zjavne nemá veľkú dôveru v pokoj v Európskej únii. Len tak je možné vysvetliť, že armáda obnovila vojenské tréningové plány, v ktorých musia byť odrazené početné hrozby v anarchii sa zmietajúcej Európe. Pri príležitosti akcie s názvom “Conex 15″ bude v septembri 5.000 príslušníkov armády simulovať havarijné situácie v severozápadnom Švajčiarsku. Scenár znie takto: Európa sa rozpadla, panuje anarchia.
Je namieste ,sadnúť si za rovný stôl a odmietnuť majetkovú,dotačnú ,podvodnú žiadostivosť nacionalistov ,skôr než dôjde k nástenkovej praxi tendrového umenia SNS.
Nacionalizmus žiada dotácie ,za vlastníctvo lesa ,tak ako majú polnohospodári dotácie od štátu.Odkôrňovanie je fakt,nikam nevedie, to lesníci budú suchou vetvou.A je to strašn,strašne nákladné na financovanie.
Odporúčame