výnimočne má trumpeta pravdu - číňania sú pred všetkými na hony ďaleko...
výnimočne má trumpeta pravdu - číňania sú pred všetkými na hony ďaleko...
zásadná otázka je iná - dá sa jesť? ak áno, potom vracia sa nám račina na jedálniček...
flexibilné zamestnávanie? to je nápad, len je otázka, či budú aj flexibilné príjmy z toho na dôchodku, resp. podľa tohto pamprláka by sme mali robiť dovtedy, dokiaľ nebudeme musieť nosiť plienky a budeme môcť robiť... a živnostníci? štát často s nimi nemá žiadne problémy a príde dôchodok, zrazu živnostník zistí, že oproti svojim zamestnancom je žobrák, ktorý platil tisíce eur na daniach, DPH, mzdách a odvodoch a sociálka mu povie - platil si málo odvodov, čau parky..
o tomto aute môže napísať 4 veci:
- príliš veľké
- príliš silné
- príliš divoké
- príliš drahé
a hlavne príliš zbytočné.... určite sa nájde niekto, kto nevie čo s 200.000 ečkami, tak si ho kúpi a určite bude s ním aj "extrémne spokojný", ale inak len hračka pre bohatých....
no vidíš, ja som sa zrazil s Partnerom I s 1,6HDI s diviakom a s rozbitým motorom som prešiel ešte 30 km.... kvičalo to, vrešťalo to, ale šlo to, odstavil som to pred servisom... skrátka skúsenosti sú rôzne, ale známy kvôli toyote má nôž v ruke pre každého, kto by ju chválil - vybral si auto zo servisu a do týždňa sa mu zadrel motor, nevysúdil sa...
na umlčanie kritikov by mal dávať góly v NHL, nie v modelových zápasoch...
bolo raz jedno auto, čo auto, pomaly tank, prakticky nezničiteľný motor malo, nič majiteľa nestálo a čuduj sa svete, prečo kopec mojich známych nadáva na toyoty, lebo majú problémy s motormi... prestaň blúzniť, možno tebe to ide - jazdím síce už na elektrine, ale čo sa týka motorov, mám cca 1,5 milióna na peugeotoch najazdených za cca 20 rokov a nedám na motory 1,6 HDI, 2,0 HDI a 2,2 HDI prakticky dopustiť, ale aj tak sem tam sa stane, že nutné niečo na niektorom niečo poriešiť... a nemal som ani problémy či už s 308SW, 508 I, 508 II SW, 3008, Partner I, Partner II, Boxer, na celý ten čas mi praskli pružiny na jednom kolese a menil som aj páčky riadenia na 308 SW a Partner I, na 3008 som mal problém so start-stop systémom a teraz sa v záruke menila adblue nádrž a na boxerovi som mal problém s prednými dverami... ale keď si prečítaš recenzie tak ľudia kľajú na peugeoty jedna radosť..
to, že existuje vo Varíne ulica J. Tisa je rozhodnutie jej obyvateľov, nevšimol som si, že by varínčania boli nejako extra proľudácky orientovaní.... navyše zabudol si, že česi nechceli Tisa popraviť, nechali to na slovákoch a tí ho dali zakilovať, lebo počas vojny nebol voči komunistom nejako veľmi naladení a niektorých aj poznal a to vadilo...
s týmito blafmi nech idú do čudu - auto má dnes problém vydržať 10 rokov, lebo buď sa mu zázračne rozpadne motor, alebo záhadne niečo začne odchádzať, často sa robia zvolávačky na rôzne autá, nehovoriac o kvalite karosárskej práce.....
skutočne, skvelý prístup k spotrebe....
rusi zverejnili úspešný útok na ukrajinský Mig-29 - ak by mali v priestore viac dronov, tak niekoľko migov si ukrajinci odpíšu.... veľa sa v taktike boja zmení, lebo drony sú problém pre všetky strany - nie tie veľké, s nimi si normálna PVO alebo stíhačky poradia, ale práve tie malé, ktoré sú prakticky v rovine taktickej zbrane - možno pribudnú k palebným postavenie protidronové opatrenia...a obranné drony budú doprevádzať kolóny atď...
to naisto voloďa do nej naskočil, keď sa pilot katapultoval, ešte ho aj trocha priťukol... a odletel s tým šrotom do Ruska :-D
zbožné priania ukrajincov v Čečensku - strata stability - tam je dosť ešte horších ako kadyrov, aby prevzali jeho miesto, navyše má aj troch synov, ktorí sa zúčastnili bojov u susedov a určite urobil opatrenia, aby moc ostala v jeho rodine...
nechápem, čomu sa kto zas čuduje - rusi v reakcii na sankcie znížili ťažbu, lebo majú problém s jej vývozom - niekedy sa tankermi vyvážala nafta do Európy, ropa išla ropovodmi, dnes sú ropovody pozastavené, rusi ak chcú exportovať a to chcú, potrebujú obsadiť kapacitu tankerov pre ropu, nie naftu a ak sa k tomu pridá pokles spracovateľských kapacít, problém sa ukáže o pár mesiacov.... a to sa aj ukázal... rusi by dnes s radosťou pustili plynovody a ropovody do Európy, tankery naprášili naftou a aj tú by doviezli, ale trh obsadila konkurencia a rast spracovateľských kapacít nie je okamžitý.....
tak trocha vysvetlím - nepatrím ani k ekonadšencom, 20 rokov som jazdil na peugeotoch a potreboval som 4x4, odmietol som kúpiť 3008 hybrid za 56.000 eur, za cca rovnakú cenu mám elektrické volvo - z pohľadu elektromobilov mám cenovo taký priemer, nie je to nadštandart, to je skôr nejaké BMW, ktoré v pohode idú aj od 100.000 vyššie, i keď patrí k tým lacnejším - u nás ak nerátam springa, tak prakticky všetko ide od 40.000 vyššie, t.j. hovoriť o chudobnom slovákovi, ktorý si kúpi elektromobil, je priam čudná vec... čo sa týka dotácií, tak som proti nim - krivia trh, skôr som za dotácie na soláre... čo sa týka solárov, nedobíjaš len auto, ale aj celý dom - napr. môj dom aj s kúrením v zime má spotrebu okolo 1 MW mesačne, ak budem vo veľkom jazdiť, pridám ďalšie min. 0,5MW, t.j. nejde len o elektromobil, navyše niečo sa aj vykupuje, niečo uskladňuje do virtuálnej batérie, všetko niečo stojí, ale po určitom čase je to zadarmo...
za dobrotu na žobrotu
jediná akceptovaná rýchlosť v centra mesta by malo byť ťahanie alebo tlačenie auta podľa niektorých bláznov...
a to si nevšimla pšenica, že sa rodí v nesprávnej krajine? normálne by sme mali dať zákaz vývozu ruskej pšenice, aby pochopila, že takto sa nebudú podrývať sankcie a hlavne, že bude robiť to, čo sa jej povie z bieleho wigmamu za veľkou mlákou...
ak bude vojna trvať dlho, môže a kľudne stať, že biden nebude prezident a podpora Ukrajiny skončí.... navyše všetci sa boja spojenectva medzi voloďom a kimom a tu zrazu to vraj nezmení nič...
a to jazdím aj po diaľniciach 130 km/h, cez horské priesmyky atď... takže aj tých 20 môže byť viac ako si myslíš, ale pokiaľ vieš jazdiť normálne, t.j. nejazdím ako pretekár, i keď máme auto s takým výkonom... čo sa týka ceny, si pomerne dosť na omyle - opätovne porovnávaš veľmi obmedzene - pokiaľ sa bavíme o malých autách, tak určite ten rozdiel je na úrovni 100% v neprospech elektromobilov, to je pravda, kia niro je príklad, ale pokiaľ ideš do prémiovky, tam už tie rozdiely sú minimálne, mám volvo a rozdiel je skutočne zanedbateľný... ale aby si porovnával aj spravodlivo, pozri si rozdiely medzi klasickým nafťákom, hybridom a elektromobilom a zistíš rýchlo, že buď nafťák, resp. benzín alebo elektrinu, ako hybrid... ak sa mi zadarí spojazdniť soláre, tak pri mojom nájazde 30.000 km ročne a ak vezmem priemerku ceny na úrovni 1 eura na 100 km, urob si porovnávačku, ale záleží aj od auta...či malé alebo prémia... ale rozdiel v cene prevádzky by sa hýbal v tisícoch...
Odporúčame