Na miesto podpory bezplatnej verejnej dopravy sa tu rieši dotácia na elektrické autá pre bohatých. Do každej rodiny aspoň dve autá a potom sa všetci stretneme v zápche na prístavnom moste.
Na miesto podpory bezplatnej verejnej dopravy sa tu rieši dotácia na elektrické autá pre bohatých. Do každej rodiny aspoň dve autá a potom sa všetci stretneme v zápche na prístavnom moste.
Mal som na mysli súkromné autá nie živnostníkov a zásobovanie.
Jednoznačne súhlasím. Za mňa ešte dodám, že by bolo načase odpratať autá z chodníkov a centier miest a začať namiesto elektrických áut propagovať bezplatnú verejnú dopravu.
Kuzlo kapitalizmu je v tom, ze odmenuje ludi na zaklade ich uzitocnosti pre spolocnost. :A čo napríklad taký smetiari alebo učitelia? Tý niesú pre spoločnosť užotočný?
Predsa sa nebudem porovnávať s horšími.
Minimálna mzda by mala byť 14 EUR/HOD, naviazaná na reálnu infláciu a upravovaná každý mesiac.
Príklad LIDL. Ten istý tovar, tie isté ceny.
nemecko: Mindestens 14 €/Std. - unser Mindesteinstiegslohn im #teamlidl https://jobs.lidl.de
slovensko: 6,5 E/Hod. Робота для українців https://kariera.lidl.sk/ua/robota-dlya-ukray…
Kde miznú tie peniaze? Prečo nemec dostane zarobiť 14 EUR a na slovensku radšej zamestnajú ukraincov namiesto toho aby zvýšili platy?
A kde tankujute?
Ryža 50%
cestoviny 40%
chlieb 35%
strukoviny 60%
nafta 50%
Auto nieje len o PHM. Do výdavkov za dopravu sa zahrňa aj strata hodnoty, PHM, poistenie, servis, umývanie, EK, TK, pneu, parkovanie, lístok na autobus-vlak, taxi atď...
Môžete byť konkrétnejší?
Chcem vidieť tú domácnosť, ktorá má výdavky na dopravu iba 6,31 %. To nieje ani na dochádzanie do práce.
Pracovné miesta sú určené pre pracovníkov z ukrajiny, ktorý sem budú dochádzať na týždňovky.
Každý kto pracoval v automobilke vie o čom hovorím. 600 eur na účet a môžete byť spokojný.
Na prvom síce je okolo 1000 eur v hrubom, ale sú v tom zarátané odmeny, ktoré boli raz za polrok, Bežne prišlo na účet 600 -650 eur. https://imgur.com/a/js3baZP V tom sú zarátané aj výkendové a nočné smeny.
Na druhom obrázku sa rozpráva o priemernej robotníckej mzde bez manažmentu. https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clanok/421…
Ešte ani nezačali stavať a už budú mať problém nájsť kvalitných pracovníkov. Bodaj by nemali kto dnes bude pracovať v otrokárni za 850 eur čistého. Veď preto ho aj postavili blízko k hraniciam aby to ľudia z ukrainy nemali ďaleko.
Viem o čom hovorím. Kto nezažije nepochopí.
Ani dávky v nezamestnanosti ani dôchodky nedostane človek len tak za nič. Všetko si štát siahne cez odvody. Iné by bolo ak by sme sa bavili o garantovanom nepodmienenom príme.
O zdravotníctve zadarmo tiež nemôže byť reč. Tohto roku som u lekára nechal už 100 eur za rôzne lekárske prehliadky. A zubára ani nejdem spomínať.
Ide mi o to že práve teraz keď nás čaká kríza by sa mal štát viac zaujímať o svojich občanov a ekonomicky im pomôcť. Je rozdiel zadotovať verejnú dopravu na sto percent zadarmo pre všetkých ľudí alebo dotovať úzkej skupine ľudí elektrické autá.
Ľudské práva nesmú byť nadradené obchodným záujmom. /s
Ktoré sociálne dávky máte konkrétne na mysli?
Chceli by ste radšej prebrať americký zdravotný systém?
Vôbec ma nezaujíma aké percento dochádza zo zahraničia kde, ostanú dane a na koho je to dimenzované. Faktom je, že majú dopravu zadarmo.
Na slovensku je verejná doprava dotovaná štátom resp. samosprávnym krajom (ktorý si dopravu objednáva) a je absolútne jedno, či sa vo vlaku alebo autobuse vezie desať ľudí alebo sto.
Výhovorky, na slovensku máme už 30 rokov tvrdý kapitalizmus.
Odporúčame