Nahodou som nasiel toto video: https://www.youtube.com/watch?v=d6Nk9PHae1E Je to nahodou zaber z Viking Freya, lode co havarovala v Nemecku, kde demonstruju ako sa lod sklada na prejazd pod mostami.
Nahodou som nasiel toto video: https://www.youtube.com/watch?v=d6Nk9PHae1E Je to nahodou zaber z Viking Freya, lode co havarovala v Nemecku, kde demonstruju ako sa lod sklada na prejazd pod mostami.
https://www.youtube.com/watch?v=QuQRgLmh-mM toto som jaksi zabudol :-D
V 30 sekunde vidis riadenie lode z bocneho komanda, na ktorom mali pri podplave stat miesto mostika (ano je to ina lod, ale toto maju podobne) a na ostatku vidis, ako je cela paluba robena zo skladacich casti. Na tejto lodi som dany usek splavil aj ja.
Upresním, nie skladací, ale zasúvací. Celý mostík sa dá zasunúť do telesa lode, keď sa podoplávajú nízke mosty. Na danom úseku, rovnako ako na celom úseku kanálu Mohan spajájúcich Dunaj a Main, sa skladá celá vrchná paluba (sundeck), zábradlia, stoly, stoličky a zasúva mostík. Dokonca pri niektorých sa demontujú aj výfuky, ak sú nad úroveň. Niektoré lode majú dokonca pre výšku zákaz plávať cez kanál. Na ovládanie lode sa v tomto čase častejšie využíva jeden z dvach záložných mostíkov na stranách lode pod úrovňou sundecku, teda tie, ktoré sa v plavebných komorách používajú na manévrovanie. Hostia a posádka majú až na výnimky zákaz vstupu na túto tretiu palubu,
Odporúčame