Nuž a čo je na tom čudné? Páni to je kapitalizmus! Od tzv. nežnej prešlo viac ako štvrťstoročie, odkedy ožobráčené (sprivatizovaný) štát prestal robiť údržbu
Príkladom je bratislavský tzv. starý most, keď ho po revolúcii prestali natierať. Za 25r zhrdzavel tak, že sa nedal opraviť. Pritom konštrukciu obnovila Sovietska armáda v r 1945 (Ustupujúci Nemci ho vyhodili do vzduchu) Pritom takéto (udržované) mosty vydržia vo svete viac ako storočie. Napr. Eifelova veža bola postavená r. 1889 a slúži doteraz, hoci je to náročnejšia a namáhanejšia stavba.
Železobetónové mosty, o ktorých je reč už pri minimálnej údržbe (odvod vody z konštrukcie, drobné opravy erodovaného betónu a pod.) - musia vydržať viac ako železné
Pripomína to aféru sprivatizovaných železníc Tchatcherovou. Súkromní vlastníci (pardón investori) iba využívali železnice na zisky bez investícií do tratí, tunelov, mostov, vagónov a lokomotív. Už po 10 rokoch začali obludné havárie a železnice museli byť znova zoštátnené