Kto som, aby som súdil?
Ale hlavne: Čím je daný obrovský rozdiel medzi morálnou hodnotou týchto dvoch druhov homosexuality: jedna je smrteľný hriech, druhá je prijateľná? Podľa 9. a 10. prikázania je hriešna už túžba po žene, resp. mužovi alebo majetku muža, resp. ženy. Hoci mám zásadné námietky proti platnosti týchto dvoch posledných prikázaní, pripusťme na chvíľu, že platia, ale potom ak to platí analogicky pre homosexualitu, neviem prečo by mala byť (platonická) homosexualita prijateľná.
Ani teoreticky si to neviem predstaviť, lebo to predsa nemôže byť ako láska učiteľa k nadanému žiakovi a podobne. Pokiaľ ide o sexuálne praktiky (len) v manželstve, prestala sa o ne cirkev zaujímať. So súhlasom oboch partnerov sú asi všetky praktiky dovolené.
Existuje katolíckou cirkvou hlásaná homosexualita bez homosexuálnych praktík? Tak málo, že skoro nie. Existujú odporné špeciálne homosexuálne, ale aj heterosexuálne praktiky, no to nie je predmetom tejto state.