Súčasne by ale musela stúpnuť finančná gramotnosť.
Prečo sa klienti nepýtajú na RPMN a konkrétne provízie konkrétnych agentov?
Prečo si nedajú klienti spraviť pri zhodnom zadaní ponuky od dvoch-troch agentov zhodnej finančnej inštitúcii?
Potom by zistili, že jeden im predáva úplne zhodný produkt za 450 € a druhý za 370 €.
Potom by zistili, že ten drahší má za to isté províziu 220 €, druhý 120 €.
Áno, provízie platia agentom napr. poisťovne.
Klienta by to začalo zaujímať až potom, ak by agenta platil z vlastného.
Poisťovne nie sú pokladne v Tescu, kde za zhodný tovar zaplatí pri každej pokladni zhodne...
Tu sa realizujú "šmejdi" v poisťovniach, ktorých navyše skryto podporuje aj vedenie formou rôznych, sofistikovano poskladaných províznych poriadkov....