... a kedy a čím sa zviditeľní aj Cigánková?
Tá akosi za Blahovou a Ďuriš-Nicholsonovou mešká...
... a kedy a čím sa zviditeľní aj Cigánková?
Tá akosi za Blahovou a Ďuriš-Nicholsonovou mešká...
@MrFigeľ
Ďakujem za dovysvetlenie.
Horšie ale je, ak v akejsi spoločnosti, kde má fungovať akýsi provízny poriadok, je mnoho vecí postavených na hlavu.
Sú tam povymýšľané plány plnenia produkcie, paušálne rozpísané na jednotlivých ľudí.
V prípade plnenia, čiže odovzdanie akýchsi produkcií, plnenia limitov, sú odmeňovaní za plnenievšetci zhodne.
V prípade, ak je plnenie vyššie, ako je limit, ták základná provízia je navýšená neraz aj o 10 - 15%.
Naopak, ten kto odovzdá akúsi produkciu, ale nesplní limit plnenia plánu, tak aj tú základnú províziu má krátenú, v niektorých prípadoch až o paušálnych 40%.
Čo potom by krátili tým, kto pre takúto spoločnosť nepracuje?
Ak by sa chcel niekto ohánať nákladovosťou, je to nezmysel. Náklady sú úplne rovnaké, či niekto plní fiktívny plán na 100%, alebo na 150%, alebo iba na 50%....
Toto je taktiež jedna z požiadavok, ktoré by sa účinnosťou zákona "o províziách" malo zmeniť.
@MrFigeľ
Môžeš upresniť čo si chcel napísať??
Podľa posledných prepočtov, prepočítaním možností vývoja ekonomiky, príjmov a investovania vychádza, že až vyše 920.000 účastníkov DSS z celkového počtu vyše 1.400.000 , zodpovedajúci zisk mať nebude.
Nevraviac o kúpe dôchodkov, kde ponuky zo zhodných (porovnateľných) zostatkov na osobných účtoch boli v r. 2016 priemerne menšie, ako v r.2015 a v r. 2017 menšie ako v r. 2016.
Čiže trend je klesajúci.
Aj z uvedeného je jasné, a iba to potvrdzuješ, že aj vzhľadom na gramotnosť, poznanie výkladu pojmov, ten, kto má vek pri vstupe nad 46 rokov, alebo ten, ktorého príjem nedosahuje štatistický priemer, v DSS nemá čo robiť...
*
Ak súčet dôchodkov (SP + Kom.poisťovňa zo zostatku na účte v DSS), ktorý je menší, ako by bol iba zo sólo zo SP pokladáš za benefit, tak to je zvláštne.
*
To, čo bude, aký vývoj na investičnom trhu nikto nevie...
To, čo píšem nepokladám za útočenie, ale opis reality s porovnaním sľubov uplatňovaných - premenených na prax.
O tom sa ale v čase spúšťania DSS, ba ani pri následných vylepšeniach nesmelo hovoriť.
Výsledok je, že súčet ponúkaných dôchodkov z SP a z "DSS" je v 82 % menší, ako by bol sólo dôchodok zo SP. Vplyv má vstupný vek a nízky príjem.
... a ostala 6-mesačná úplná sirota....
Niečo strašné...
Neskutočná tragédia...
... áno, aj takto sa to dá popísať.
Držať kupujúcich v negramotnosti, získať si vyššou odmenou - províziou tých - agentov -, ktorí to budú za peniaze podporovať, bol jeden z prostriedkov, vrátane oblbujúcich reklam o predaji II.piliera - DSS.
*
A dnes to pokračuje, ale sofistikovanejšie pri predaji IŽP,
Pri tom zhodnocovaní treba brať do úvahy aj postupný prechod v oblasti zákonom stanoveného smerovania investovania v posledných rokoch trvania poistenia.
Sú tam garantované fondy, kde zisk je voči rizikovým negarantovaným ozaj minimálny, no podstatne stabilnejší.
Preto som uviedol, že akési zhodnotenie bárs aj o 25% z pred 8, či 7 rokov je v konečnom dôsledku, ktorý je ako zostatok na účte nepodstatný.
*
Finálne rozhoduje zostatok v špajzi a nie či v r. 2015 bola super úroda marhúľ, ktoré sa vo väčšom množstve kompótov voči minulosti, ešte nachádzajú v špajzi.
:-)))
@Počtár
Dobre si pochopil, v akom kontexte som to uviedol. :-))
Pri konečnom zúčtovaní, výpočte a ponuke zakúpenia dôchodku nikoho nebude zaujímať to, že v roku 2012 bolo zhodnotenie 9,92%, že v r. 2013 bolo 4,27%, že v r. 2017 bolo 0,12%, ale komerčnú poisťovňu ako východzí údaj bude zaujímať zostatok na osobnom účte klienta a nie minulé zhodnotenia, klienta bude zaujímať výsledný ponúknutý dôchodok.
Čiže zhodnotenie v minulosti bude každému ...kdesi.
*
A nakoniec, pre jednoduchosť, bez uplatnenia "zložitého úročenia", použitého aj v DSS.
Zostatok 100 €. Zhodnotenie 10%. Bez započítania poplatkov, zostatok 110€. Ďaľší rok vklad 100 €, zhodnotenie 5%, zostatok (bez poplatkov) 220,50€. Ďaľší rok vklad 100 €, zhodnotenie mínus 6 %, zostatok 301,27 a ešte mínus poplatky...
Samozrejme, iná vec je pri dlhopisoch.
Ale to je na samostatnú tému. :-))
@Počtár
Aj tu je potrebné uviesť výklad pojmov, nakoľko o dôchodkoch je ako II.pilier, tak už dlhé desaťročia aj III.pilier - komerčné dôchodkové poistenia. Nikdy takto nesmie byť označené, či prezentované IŽP - investičné životné poistenie, ako sporenie na dôchodok.
Ide teda ako o "doplnkové dôchodkové poistenia - DDP", tak aj o DPP - 10/55/60, "dôchodkové poistenie pracujúcich", neskôr v predaji pod názvom Benefit v bývalej Slovenskej poisťovni.
Iba pre informáciu:
... v DSS - II,pilier, máme taktiež agentov (ich podpis je na zmluve, prípadne je možné si dohľadať agenta u koho v kmeni sa tvoja zmluva nachádza), ktorý je povinný byť klientovi nápomocný pri všetkých zmenách na zmluve, (adresa, zmena zamestnávateľa, invalidita...), pri zmenách fondov, ako aj pri ostatných informáciách o zmluve.
Navyše, dobre vedeli o vysokej finančnej negramotnosti, kde od agentov s vysokou províziou za podpis boli neraz zamieňané výklady pojmov, najmä ako investovanie a sporenie.
Možno 0,5% agentov upozorňovalo klientov s vekom nad 50 rokov, že výsledok vzhľadom na vek môže byť stratový, ale taktiež aj nulový, pre ľudí s nízkym príjmpm na úrovni minimálnej mzdy, či nízkym vymeriavacím základom.
Agenti, vediac o provízii 3.500,-Sk (v čistom cca 100€) za podpis mali obrovskú žatvu a aj v nezmysloch obhajovali "provízie darcov".
Veď dojednaž napr. s pomocou mzdových účtovníčok za akési všimné 1.000 zmlúv, nebol problém, navyše, ak vedeli zneužiť a nafúknuť nepravdivé informácie (dnes hoaxy) o sociálnej poisťovni. No a zarobiť za dva mesiace 100.000 € v čistom, je veľmi slušné. Dom pod strechou, o ďaľšie dva mesiace komplet nanovo zariadený aj s novým autom v garáži...
Školitelia ich učili predávať,no málokedy niečo o produkte. A ak, tak strašenie,že v SP nebudú dôchodky a tu budú švajčiarske.
A prečo sa klienti bánk a poisťovní nestarajú o svoje peniaze?
Nižšie opisujem ako...
... a iba doplním.
Zhodnotenie za minulý, či predminulý rok je ponímajúc celý komplex nepodstatné.
Rozhoduje vždy iba zostatok na účte v čase, kedy má právo na dôchodok.
Ak v posledný rok zhodnotenie prepadne napr. o 10%, tak aký vplyv malo zhodnotenie o 20% z pred 5 rokov?
Stavebné sporenie sa stalo pre mnohých sporenie na dovolenky, autá, kúpu záhradky (nie stavebného pozemku), ba ani na kúpu bytu, domu, doplnenie hotovosti pri hypotéke a p.
@Počtár
To nie sú moje metódy, ale reálne vyčíslené ponúkané dôchodky.
Samozrejme, že vplyv na celú sumu a tým aj zhodnocovanie má povinné postupné preraďovanie do garantovaných fondov, čo má značný vplyv na celú zostatkovú sumu.
Aj to bol jeden z dôvodov, prečo som v minulosti písal, že je absurdné priemerovať zhodnotenie za 10,15 či koľko rokov...
No a tým dupľom, že ten kto má do dôchodku 10-15 ale i viac rokov a súčasne nemá príjem vyšší ako štatistický priemer, tak tam nemá čo robiť...
A napriek tomu sa mnohí - väčšina necháva s úsmevom na tvári a vďačnosťou okrádať od sofistikovaných šmejdov, agentov komerčných poisťovní.
Koľkí z klientov (zvlášť pri povinných poisteniach) si nechali v tej istej poisťovni prepočítať, vypracovať ponuku poistenia u dvoch - troch agentov, pri úplne zhodnom zadaní podmienok a rizík?
S prekvapením by zistili, že cena je rozdielna neraz aj o 20%...
Táto negramotnosť a neraz neoddôvodnená hanba pýtať sa a oprávnene na RPMN a na provízie agentovi má nemalý vplyv a spôsobuje neustále zdražovanie poistných produktov.
Ak by mal za to isté platiť priamo agentovi napr. 110€, alebo 70 €, tak by sa hneď zbadal, navyše ak výsledok je úplne zhodný.
V komerčných poisťovniach je množstvo sofistikovaných šmejdov - agentov, ktorých základnou činnosťou je prvoradý záujem o čo najvyššej provízie...
Prečo sú klienti lenivý a podporujú ich svojou ľahostajnosťou?
Množstvo poistných produktov by mohlo zlacnieť, niektoré aj o 20%.
Prečo si klient pri zhodnom zadaní nedá vypracovať ponuku u dvoch - troch agentov v tej istej poisťovni?
Až potom by sa zbadal, že platba - cena - poistné - môže byť rozdielne aj o 20%.
Platí to ako v najrozšírenejšom PZP, tak i v majetkovom poistení a nehovoriac o produktoch Investičného životného poistenia, čo je v poisťovníctve mačopes a takýto produkt tam nemá čo robiť.
*
Kedy si klient uvedomí, že má zákonné právo pýtať sa na RPMN a na provízie a nemajetkové odmeny agenta za daný konkrétny produkt, ktorý mu predáva ako poistku? A navyše na papieri, ktorý je predpísaným tlačivom?
Aj toto v nemalej miere ovplyvňuje cenu poistenia.
Prečo za lenivosť platíte neraz aj o 20-25% viac, ako by ste mohli?
Je zaujímavé,ako strašne málo ľudí si uvedomuje,že svojim nezáujmom prispieva ku abnormálnemu zdražovaniu finančných produktov v bankách a zvlášť v komerčných poisťovniach.
Stále je veľa ľudí,ktorí nepochopili opodstatnenosť otázok smerujúcu k informácii a preukázaniu RPMN a vyčíslených provízií vyplácaných podľa províznych poriadkov agentovi.
Neuvedomujú si,že týmto nezáujmom podporujú sofistikovaných šmejdov zvlášť v poisťovniach,kde pretečú neskutočné milióny.
*
Vôbec to nie je neslušná,ale naopak to je oprávnená otázka,pýtať sa na RPMN,v ktorej sú premietnuté aj provízie agentov.
V súlade so zákonom sú povinní vám obe skutočnosti oznámiť. (RPMN a províziu).
*
Ako je možné,že za absolútne zhodný produkt má jeden agent províziu 110€ a druhý 60€? V čom je ten 110€ -provízny- produkt lepší,keď povinnosti voči klientovi si splnil úplne zhodne,ako ten 60€ ?
Uvedomte si,že aj provízie agentov sa premietajú do RPMN a tým aj do ceny produktu v nemalej miere. Tí drahí predražujú produkt.
V komerčných poisťovniach je množstvo sofistikovaných šmejdov - agentov, ktorých základnou činnosťou je výhľad čo najvyššej provízie...
Prečo sú klienti lenivý a podporujú ich svojou ľahostajnosťou?
Množstvo poistných produktov by mohlo zlacnieť, niektoré aj o 20%.
Prečo si klient pri zhodnom zadaní nedá vypracovať ponuku u dvoch - troch agentov v tej istej poisťovni?
Až potom by sa zbadal, že platba môže byť rozdielna aj o 20%.
Platí to ako v najrozšírenejšom PZP, tak i v majetkovom poistení a nehovoriac o produktoch Investičného životného poistenia, čo je v poisťovníctve mačopes a takýto produkt tam nemá čo robiť.
*
Kedy si klient uvedomí, že má zákonné právo pýtať sa na RPMN a na provízie a nemajetkové odmeny agenta za daný konkrétny produkt, ktorý mu predáva ako poistku? A navyše na papieri, ktorý je predpísaným tlačivom?
Aj toto v nemalej miere ovplyvňuje cenu poistenia.
Nakoľko je množstvo poistných produktov POVINNÝCH, (PZP, KASKO, MAJETOK pri pôžičkách a hypotékach, povinná zodpovednosť za škody, profesná zodpovednosť, povinné poistenia vybraných rizík zamestnávateľov... ), no ich rozdielnosť spočívajúca v rozdrobenosti, neumožňuje klientom, aby vedeli riešiť aspoň takéto poistenia a vplývať na znižovanie jeho ceny premietnutej v platbe poistného.
*
Mimochodom, to zneužitie spočíva aj v tom, že max. 0,05% klientov si všimne, že za úplne zhodné podmienky v produkte PZP môže zaplatiť aj o 100€ rozdielne poistné, čo je dané "regionalitou" - členením podľa okresov (EZ) a serióznosťou agentov (šmejdov) pri možnom neuplatnení zliav - napr. o 20% na platbe.
Odporúčame