:-))Prepáč,ale ak dieťa chodí na ZŠ,tak naopak to o niečom vypovedá!!Ak máš opačný názor,tak sa nemám s tebou o čom baviť!!Ale v iných bodoch,z časti máš pravdu a z časti nie.Ak je dieťa posúdené na základe diagnostiky napr.že nie je ešte zrelé na povinnú škol.dochádzku,psychológ,respektíve CPPPP, odporučí odklad,prípadne nultý ročník.Rodič sa môže rozhodnúť,či dieťa napriek odporučeniu pôjde do I.triedy alebo dá na radu psychológa.Ale ak dieťa je mentálne retardované,nikto sa nepýta rodiča,či súhlasí alebo nie a dieťa putuje automaticky do ŠZŠ!!Ba častokrát sa dieťa posudzuje a zaraďuje nie na základe mentálnej retardácii,ale na základe sociálnej retardácii!!Moja skúsenosť z praxe:Rómsky žiak pochádzajúci zo zvýhodneného prostredia,bol tŕňom v oku p.učiteľky a samozrejme aj rodičom nerómskych detí.Snažila sa ho klasifikovať tak,aby prepadol a tým pádom,aby sa ho zbavila.Išlo o slabšieho priemerného žiaka.Vyvíjala maximálne úsilie na to,aby sa ho zbavila.Žiadala o preradenie na ŠZŠ.