Alfa Romeo 166 (1998 - 2007)
3.0 v6
svojho casu som mal tu "cest" pouzivat 166 prave s 3.0 v6 v automate. Auto je pohodlne na dlhe cesty, avsak aj ten posed je na triedu velkych sedanov vyslovene sportovy (sedite utopeny pod volantom). Z vonka skutocne zaujimave auto (okrem toho smutneho pohladu co ma pred faceliftom), ale tam to konci
1) pazravost 3.0 v6 je do oci bijuca. s ultralahkou nohou sa nedostanete pod 12, pri beznej jazde je 16l minimum, a to pri tej hmotnosti nie je ziadna stihacka (porovnatelne bmw 530i je daleko pruznejsie
2) vykon, resp krutak je pri zhorsenych adheznych podmienkach nevyzuitelny, auto zacne presmykovat aj pri jemne vlhkej, ci nekvalitnej ceste, automat sa len zufalo snazi menit rychlost
3) spolahlivost - taku farebnu diskoteku som naposledy videl na mojej starej Lancia Delta
4) pad ceny - auto, ktore ste si kupili nove za 1 mega skk ste za rok nepredali ani za 500 000. strata hodnoty je pri AR 166 extremna, to by mohol auto clanku doplnit ako dalsiu odstrasujucu vlastnost