Tak prečo si písal o východniaroch? A vo vlákne o východniaroch?
Tak prečo si písal o východniaroch? A vo vlákne o východniaroch?
Aha takže ty si nechcel odpoveď na svoje otázky ale odrazový mostík na prezentáciu tvojich dojmov. Ešte včera nevedel rozdiel medzi ZSR a ZSSK, ale dnes do toho vidíš lepšie ako riaditeľ. Len nerozumiem prečo si potom písal "Ďakujem za odpoveď tomu , kto danej problematike naozaj rozumie (jelitá papagájujúce hoaxérske naratívy ma v tomti prípade nezaujímajú)."
Kto ešte nepodporil Harrisovú, hláste sa v Pravde, tá o vás napíše článok na titulku...
Tak som si pozrel projekt, ktorý spomínaš. Ak prehliadnem, že je 3 roky starý, čo samo o sebe znamená pri súčasnom tempe obnovy veľa, (napr. posledná stará elektr. jednotka bola slávnostne vyradená nedávno) tak som zistil, že si text účelovo skrátil o významný detail. Uvádzam v plnom znení: "Vozidlový park ZSSK v súčasnom období tvorí 495 ks HKV (záloha 40,82 %) a 783 ks osobných vozňov (záloha 32,71 %)."
Prečo významný? No pretože tá 33% záloha osobných vozňov znamená, že tretina vozňov je v zálohe, teda bežne nejazdí. Do zálohy idú tie najstaršie. Takže aká je tvoja pravdepodobnosť že tvoj vozeň bude starší ako 30 rokov je koľko? Iste to ako počtár zvládneš!
Takže: Ty si písal že občas jazdíš ZSSK ale nevidíš pozitíva. Ja som sa ťa spýtal či nevidíš nové jednotky, a ty ako odoveď napíšeš o starých vozňoch a rušňoch. (ktorých existenciu som nikde nepopieral). Tak videl si tie nové jednotky či nie?
Vysvetlíš mi, čo mám ja s tým že ty o niečom nevieš?
S vlakom si niečo nepochopil ty. Dvojnásobok vlkm je výhodou pri obsluhe konkrétnej trate. . Na trati točíš nejaké súpravy podľa CP. Keď je málo vlkm, tak súprava 2 hodiny cca jazdi a dve hodiny stojí. Pri dvojnásobku sa točí stále. Odjazdíš násobok, zarobíš násobok, lebo s tým istým strojom aj personálom.Tie vlkm ktoré má ZSSK objednané niekde inde jej nepomôžu. Či mali v prestoji odjazdiť Dolný Kubín?
Snažíš sa niečo vyčítať zo štatistík, ale ak tomu nerozumieš tak si mimo, pochopil?
Že sú pre teba železnice SK mŕtve je tvoja vec, preto o nich ani nič nevieš. Ani vedieť nepotrebuješ, tvoja mantra že SR je proste zlý vlastník ti v tvojom vesmíre dáva odpoveď na všetko.
Teraz si sa úplne diskvalifikoval ako "počtár". Samozrejme tá nižšia cena bola za jednotku (vlkm), nie suma za dvojnásobok. "Vysokostratové trate" zrušil už Dzurinda pred cca 21 rokmi bolo ich 25. Všetky trate sú samozrejme stratovejšie ako trať pri hlavnom meste, nedošlo ti že o tom píšem? Pár vozov rozbitých na priecestiach s tým čo som písal nemá veľa spoločné (mohol si ich poistiť), tlačenica nastala už omnoho skôr. Pôvodné súpravy šli do ČR a nasadil kratšie. A nemám vôbec žiadnu potrebu brániť ZSSK, pýtal som sa ťa prečo na nej nevidíš nič pozitívne, opísal som ti čo viditeľne pozitívna sa tam deje. A oznámil som ti fakty o RJ, pretože si sám písal že to tam nepoznáš. Štátne SBB sú polkadné za najlepšie dráhy v európe, ty si s nimi jazdil, ale štát je zlý vlastník. Meškania zapríčiňuje stav tratí to som ti už napísal.
Ak do polhodiny stihneš aj s deťmi vybehnúť na ulicu, tak ťa možno nazabijeme, len z vás urobíme doživotných žobrákov a bezdomovcov. No neber takú humánnosť!
Možno sú ďalej ako pravda a možno to len pravda robí účinnejšie. Vezmi si - kedykoľvek je tu anketa, tak 2/3 čitateľov sú ľavicovo orientovaní a voliči Smeru a Hlasu. No v diskusii pravý opak - 95% príspevkov sú nenávistné hejty proti "hranolovi, ficiacikovi atď". Čím to asi bude, že?
1.Cestujúcich zadarmo na tejto trase je 33%. Tvoj zásadný omyl je, že lístky zadarmo dostáva dopravca preplatené. Žiadne lístky zadarmo štát dopravcovi neprepláca, je to ako keby viezol stopárov, pochopil? Preplácanie zliav funguje v ČR, ale na základe skutočne predaných lístkov, nie paušálne.
2. ZSR ktoré stále spomínaš s tým nemá nič. ŽSR je správcom infraštruktúry, dopravcom je ZSSK. To si si ide prenajať nové rušne, v pláne je 15.
1. Rušňovodičov nik nevlastnil, len im štátny dopravca platil kurzy, zácvik, skúšky etc a potom si ich hotových kúpil súkromník...
2. Že je cargo pružná som nikde nepísal, písal som o tom, ako v nej prebiehala skrytá privatizícia.
3. Usudzovať z toho že štát je zlý vlastník je ideologická mantra, ktorú ti vyvracať nebudem. V Rakúsku je štátny dopravca OBB vyslovene historicky previazaný so socdem.... v Nemecku je DB atď, Majú obrovské dcéry ako DB Schenker, ktoré vládnu európskou dopravou, na východe (príklad Rumunsko), kde ich ako "súkromníkov" vítali práve tí odporcovia štátneho vlastníctva.
Pokiaľ ti odriekli vlak lebo emajú strojvodcu tak beriem, ale žiadne pozitíva? Za posledných cca 10 rokov masívna obmena moderných jednotiek, už 2 roky nový grafikon, taktová doprava. Meškania a NAD spôsobuje katastrofálny stav tratí, ale aj ich rekonštrukcie, ale s tým nemá dopravca nič.
A vieš prečo prevádzkoval žltý s cenou nižšou než predtým ZSSK? Lebo za prvé ZSSK musí zo zákona prevádzkovať aj stratovejšie trate než tie v okolí BA, za druhé štát si u neho objednal dvojnásobok vlkm ako predtým. Logicky ťa vyjde km menej , lebo fixné náklady rozpustíš vo viac km... A keď žltému nestačili vozy, lebo tuším vyhral niečo v ČR, tak zohnal kratšie a ľudia cestovali ako dobytok. Potom vydieral štát, že nejaké prikúpi, len ak mu štát zvýši platby...
Nie neprebehlo. Dal si link na súťaž novú, keď mu končila zmluva. Pretože sa nik neprihlásil, tak jazdili dočasne OBB a ZSSK, v súťaži potom vyhral LEO, ktorý teraz jazdí. Nazvať to čo tam zažívali so žltým "samozrejme chyby sa nájdu" ťa ťahá z kategorie počtár niekam inam.
Písať o genocíde ako o zaujímavom technickom probléme a fotoatrakcii, to je už iný level žurnalistiky. Ešte že sa tohto nedožili skutoční novinári ako boli Boris Latta alebo Jaroslav Brabec...
A čo Guaidó? Veď ho náš minister zahraničných vecí USA Korčok uznal za prezidenta!
Ak si si nevšimol ja píšem o troch vládach.
"a Mig29 to vypada na tiez dobry dea...l" U teba to hlavne vypadá na dobrého dealera...
Nejako som od nich nepočul informácie o splnených sľuboch predošlých 3 vlád (mato, hego, odo/čapo).
Odporúčame