Nemluv s volem bez hole.
české príslovie
Nemluv s volem bez hole.
české príslovie
To myslíte tak, že Nemci sa nesprávali agresívne, neútočili vojensky a neboli nacionalisti? Ešte by ste mali spomenúť aj rasizmus, Lenensraum a tisícročnú Tretiu Ríšu, potom by bol obraz ľutujúcich Nemcov kompletný. Viete, priateľu, oni "oľutovali" len preto, že boli porazení, odsúdení a potrestaní.
No, ja si spomínam, že sme sa v škole učili o nejakom Mníchove 1938. To považujete za pozvanie vtedajšej vlády? Alebo mobilizáciu, ktorá trvala len pár dní a potom nasledovala kapitulácia ČSR?
Rusi (presnejšie spojenecké vojská) sem prišli na základe pozývacieho listu. Môžeme si o ňom myslieť čo chceme, no jeho existenciu (a teda formálnu lgalizáciu vstupu vojsk) poprieť nevieme.
Počas druhej svetovej zahynulo okolo 350 000 občanov ČSR. Koľko ľudí zahynulo počas okupácie "spojeneckými vojskami"?
40 rokov po druhej svetovej nik neoznačoval Nemcov ako okupantov. Od odchodu Rusov už uplynulo viac ako 30 rokov, no okupantmi sú stále. Prečo?
Nechem ad hoc hodnotiť jednotlivé rozhodnutia dolnej a hornej komory parlamentu. Ide mi skôr o princíp, napríklad v Nemecku je pomerne obvyklé, že Bundestag (teda dolná komora) má na vec iný pohľad ako Bundesrat (horná komora vytvorená zo zástupcov spolkových štátov - ktoré okrem toho majú vlastné vlády a parlamenty). Dokonca aj v socialistickom Československu sme mali dve parlamentné komory - Snemovňu ľudu a Snemovňu národov. Druhá komora bola kvôli tomu, aby väčšina českých poslancov neprehlasovala Slovákov, sedelo tam 75 Čechov a 75 Slovákov.
Taký hybrid máme aj na Slovensku - veď čo je OĽaNO?
Predstava o maximálne piatich subjektoch v parlamente sa dá jednoducho naplniť, stačilo by napríklad zvýšiť požiadavku zvoliteľnosti z 5% napríklad na 7-8%, to by veci výrazne pomohlo.
Inak vytvorenie veľkých strán je výsledkom dlhoročného fungovania parlamentarizmu. Je si ale treba všimnúť, že v tomto type je potrebný vyvažovací prvok, ktorý my nemáme (a Česko má) - druhá komora parlamentu.
Je zaujímavé, že máme jasno aj od 1938-1945, ale akosi sme na to kvalitne zabudli.
No a teraz si predstavme, že by sa v parlamente nepohybovalo nejakých 10 stranníckych subjektov, ale 150 nezávislých poslancov. Boli by viazaní iba vlastným "volebným programom", ktorý by nemusel byť kompatibilný so žiadnym iným poslancom.
Kto by tvoril vládu? Ako by sa tvorilo a schvaľovalo programové vyhlásenie vlády? Ako by prebiehali hlasovania o obyčajných, nedajbože ústavných zákonoch? Kto by zabránil masovému podávaniu poslaneckých návrhov zákonov bezohľadných k reálnym možnostiam štátneho rozpočtu? Tak sa deje aj teraz, aktuálne je podaných okolo 200 návrhov vyžadujúcich cca 6 milárd eur nepokrytých rozpočtom.
Určite objavíte aj iné ťažkosti, ktoré by systém bez politických strán umožňoval - a to som písal len o parlamente bez korupčných vplyvov, veď niekoľko poslaneckých hlasov sa dá kúpiť lacnejšie, ako hlasy jednej politickej strany. História pamätá aj na také prípady v stranníckom systéme, napríklad poslanci Žuffa/Kolesár za druhej Dzurindovej vlády.
Takže čo s tým?
V tomto s vami nebudem súhlasiť - a viete, že to nerobím v zlom, je to len a len rozdielnosť pohľadov na vec a vecná polemika.
Iste, máte pravdu v tom, že strany nefungujú celkom tak, ako by mali. Argumenty o oligarchoch ovplyvňujúcich politiku cez politické strany sú dosť silné. Lenže najlepší príklad na nutnosť politických strán máme tu a teraz, v našom parlamente. V ktorom je tých politických strán na základe volieb 6, ale reálne asi o 4 viac - vznikol Hlas, Demokrati, Republika a je tam ešte jeden za PS. Okrem toho "obchodovateľní" nezávislí poslanci a nejaké frakcie vnútri strán.
Súčasný chaos, keď sa vytvárajú náhodné koalície pre podporu toho-ktorého zákona, je práve dôsledkom rozbitých stranníckych štruktúr. Rozpočet bol s odretými ušami schválený len vďaka politickým stranám, viaceré hlasovania prešli len preto, že vďaka "stranníckej disciplíne" so škrípajúcimi zubami zahlasovali poslanci, ktorí by inak hlasovací gombík nestlačili ani náhodou. Pokračovanie...
Syry, čokoládu a banky. A veľký hadrónový urýchľovač v CERN-e.
Prečo? Aňy náhodou, ved to je práve to správne pokryvené.
Lietadlá by bolo škoda píliť. Užitočnejšie by bolo v pomere 60:40 rozpíliť vládu, jednotlivo každého z ministrov. A to by stačilo, na Ukrajinu by sme ich potom mohli poslať kompletne, našich 60% by nám nechýbalo.
Definícia zneužitia právomoci verejného činiteľa asi nie je argument. Na rozdiel od vecných argumentov, ktorými ma označujete za kadečo.
Dajte sa vypchať, zaplní to vaše duté a naduté ego.
Ustavný súd nevykladá žiadny zákon, posudzuje súlad zákonov s ústavou.
Krajská prokuratúra je členom Smeru? Hamran je členom Smeru? Obžalovaný je členom Smeru? Postrelená je členom Smeru? Kto je členom Smeru? Všetci sú členmi Smeru?
Tak to chodí, vlastnú neschopnosť chápať písané slovo vysvetlujete mojou nekompetentnosťou. Ako odpoveď na argumenty atak ad hominem, vzorová Matovičovina. Nechcem sa s vami na túto tému viac naťahovať.
To je presne problém termínov "všemohúci" a "vševedúci".
Všemohúcnosť znamená, že boh je mimo čas i priestor, nemôže nimi byť obmedzovaný, keďže ich sám stvoril. A vševedúcnosť zasa znamená, že "vidí všetko naraz", je mimo čas, takže nie je viazaný ani postupnosťou udalostí v čase.
Ak je teda definovaný spomenutými všemocnými atribútmi, tak nie je čo meniť, pretože on všetko stvoril neomylne. Nemohol pri stvorení urobiť žiadnu chybu, pretože to by bol omyl neomylného... Takže prečo by mal niečo meniť, naprávať, korigovať, keď je všetko dokonalé?
Tak to chodí, vlastnú neschopnosť chápať písané slovo vysvetlujete mojou nekompetentnosťou. Ako odpoveď na argumenty atak ad hominem, vzorová Matovičovina. Nechcem sa s vami na túto tému viac naťahovať.
Migi sú (vojenskou hantýrkou) "uzemnené". Sú schopné letu, je im poskytovaný servis našimi technikmi. Nemôžu lietať z byrokratických dôvodov, lebo im chýba bumažka od certifikovaného ruského technika (podmienka zmluvy pre používanie Migov) - ktorého sme z územia Slovenska úspešne vyhnali.
Suma sumárum: štátu vzniká škoda, musíme si prenajímať vzdušnú ochranu od susedov a tvrdo za ňu platiť. Ak sa zbavíme Migov, tak bude extrémne ohrozená obranyschopnosť štátu, lietadlá by do boja pokojne mohli vyštartovať aj bez papierového potvrdenia.
Je inak možné, že Migy sú momentálne naozaj neschopné letu, ale dôvodom by bolo len to, že sa ako príprava ich exportu na Ukrajinu (predčasne) z nich demontuje elektronika kompatibilná s výzbrojou NATO, ktorú nesmieme nečlenskému štátu poskytnúť.
Sorry, poskytol som vám celé znenie. Za vašu neschopnosť prečítať si CELÝ text naozaj nemôžem. V každom prípade by právny expert ako vy mohol vedieť, že texty zákonov treba čítať ako celok, nie len pasáže účelovo z nich vytrhnuté.
Dúfam, že nabudúce budete opatrnejší pri označovaní niekoho za internetového právneho experta. Aby sa vám to nepekne nevrátilo - tak, ako tu a teraz.
Na záver - škoda sa spôsobí Slovenskej republike. Výrazne sa zníži (vďaka kašľaniu zvysoka na ústavu) jej obranyschopnosť. Leteckú ochranu nám preto zabezpečujú vojská Česka, Poľska a Maďarska - myslíte si, že je to zadarmo?
Odporúčame