Hlavne, že sa budú trhať o elektrickú HD :)
Hlavne, že sa budú trhať o elektrickú HD :)
Týmto článkom si zabil budúcnosť baterkových áut, a možno aj vodíkových.
Nebudem polemizovať o výkone tvojich solárnych panelov, ak si nepochopil čo som mal na mysli, spochybnil som plochu 1,5m2 panela vraj dostačujúcu na napájanie elektromotora auta, ako písal vyššie uvedený autor. Či už je vyťažitelnosť panela 170W, 220W, alebo aj 500W na m2, na pohon auta to stačiť v žiadnom prípade nemôže.
Nebudú, lebo je komfortnejší zdroj pohonu, napr. metán, metylalkohol, vodík.
Toyota vyrába na vodík auto Mirai. "Vyrobí" cca. 8 litrov vody na 100 km.
Takže 1,5 m2 solárny panel? Dnešné fotovoltické panely dajú max. 170W výkonu Pi, a to za bezoblačného počasia, napoludnie a pri natočení panela presne kolmo na slnko. Za týchto ideálnych podmienok dostaneš z tohoto panela 1,5x170=255W To ti bude stačiť možno na utiahnutie bicykla a nie auta s 30kW motorom.
Viem si predstaviť výrobňu vodíka napr. elektrolýzou v blízkosti jadrovej elektrárne a následne skvapalnenie a distribúciu na čerpacie stanice. Žiadne navyšovanie rozvodných sústav, stavby nabíjacích staníc a zdĺhavé nabíjanie bateriek, problémy s recykláciou tých starých, ako je to u baterkových áut.
Máš to trochu pomýlené. Nie je hejter ten, kto argumentuje faktami. Má iba iný názor, a bohužial pre teba ich je viac. Mohol by som ti na celú stranu rozpísať negatíva spojené s elektromobilitou. Od výroby el. energie pre nabíjanie batérií, distribúciu energie, dopad na ekológiu pri výrobe a likvidácii bateriek, komfort a bezpečnosť prevádzky atď. Plusy baterkových áut sa dajú zhrnúť do jednej vety: čistejší vzduch (ale len v mestách).
Elektromobilta dorazí Nemecko hneď potom ako s ním zamáva plánované odstavenie jadrových a uholných elektrární.
Viem si predstaviť výrobňu vodíka v blízkosti nejakej jadrovej elektrárne. Ale Toyota už vyrába Mirai na vodík. Ešte je aj ďalšia alternatíva - metylalkohol. Odpadlo by zdĺhavé tankovanie, ČS by boli v podstate už teraz pripravené kapacitne, žiadne zásahy do infraštruktúry by nebolo treba. Aj test auta na metylalkohol som niekde na idnes nedávno čítal.
Mimochodom, spisovne slovensky je "fotovoltický"; "fotovoltaický" je amerikanizmus
Vášmu článku som rád, všade sa uverejňujú len krásne marketingové údaje baterkových áut, ktoré tie autá reálne nikdy nedosiahnu. Bez štátnych dotácií v EU by elektromobilita skončila tak rýchlo ako začala. Pritom všetko stojí a padá na primitívnych Li baterkách. Kým nebudú mať baterkové autá aspoň porovnatelný komfort prevádzky, ani o nich nebudem uvažovať. Podla môjho názoru je to slepá cesta vývoja a budúcnosť patrí vodíku alebo metánu.
Istá smrť je upálením zaživa pri najmenšom porušení obalu Li batérie napr. pri havárii.
No hej, tím 21 mechanikov zvládne prehodiť všetky kolesá formule F1 aj za 6 sekúnd.
Páči sa mi prístup Michelinu. Kompetentní by sa mohli z toho raz aj poučiť.
Keď budeš baterku permanentne nabíjať a vybíjať, nevydrží ti ani rok.
Videl som na RTVS jeden francúzsky dokument o námornej doprave, okrem iných faktov v ňom bolo povedané, že jeden (!) zaoceánsky tanker vyprodukuje počas plavby tolko emisií, ako milión áut. Takých velkých dopravných lodí je v moriach 60000. A my sa tu bavíme o gramoch?
Konečne sa začínajú objavovať aj realistické názory na baterkové autá, a nie len tie úniou a ekomagormi optimizmom skreslené. Treba tvrdo argumentovať proti ich výmyslom a demagógii, lebo každému trochu odborne vzdelanému je jasné, že baterkové autá sú nielen nepraktické, ale aj ekonomicky nevýhodné.
Odporúčame