Možno im len strach z Putina nedovolí opustiť pivnicu a ísť prevziať poštu.
Možno im len strach z Putina nedovolí opustiť pivnicu a ísť prevziať poštu.
Ďaľšia obeť doby ktorá praje len bohatým, silným a úspešným osobnostiam. Však Emilko Hodal ? Tento sa našťastie na rozdiel od Českeho kolegu nerozhodol zobrať so sebou na druhý svet nikoho ďalšieho.
Niečo podobné tvrdil môjmu otcovi finančný poradca o investičnom zlate. Akurát mu zatajil že pri ňom fungujú poplatky za nákup a predaj pričom ten za predaj je vyšší. Zlato sa totiž nedá predať cez bazos a podobne. Takže oproti burzovej cene je trochu vyšší nákup a podstatne menej utrzis za predaj. Takže napriek tomu že zlato za rok zarobilo cca 10%, otec vďaka tým províziam obchodníkom nezarobil v reále nič.
Rovnako poznám prípad kolegu a jeho investičného bytu. Keď ho pred 6 rokmi kupoval, realitaci mu tvrdili že mu ho v prípade predaja speňažia do mesiaca. Predáva už od jari a kde nič tu nič. Akurát už 2x znižoval cenu. Áno, bol možný aj odpredaj hneď, ale len realitke zhruba za toľko za koľko ho pred takmer 6 rokmi kúpil.
Nie je pravda že energie zdraželi lebo Rusi prestali dodávať. Rusi si dlhodobé kontrakty vždy plnili a stále plnia. Do Maďarska a na Slovensko plyn stále prúdi. Rusi sa len nenechali Bruselom dotlačiť k tomu aby 100% dodávok realizovali cez spotový trh na burze a tak na burzu neponúkali žiadny plyn. Na výstrahu. No a potom keď im západ zabránil obchodovať v USD, logicky prešli na Ruble, na ktoré im nik nemôže siahnuť. Takže za vysoké ceny si môžeme sami.
Akurát pán Análytik nespomenul že v rokoch 2020 a 2021 EÚ pod vedením nášho takmer prezidenta Šefčoviča zo všetkých síl bojovala proti uzatváraniu dlhodobých kontraktov na energie členskými štátmi a chceli aby všetko šlo cez krátkodobé burzové kontrakty. Dokonca sa štátom ktoré ich ďalej uzatvárali sankciami lebo pravidlá diktovanie Bruselim majú všetci dodržiavať.
A teraz po totálnom zlyhaní trhu a búrz v Bruseli opäť objavili čaro dlhodobých kontraktov. Dokonca z toho článku vyplýva akoby zavádzali nový extrém a dlhodobé kontrakty majú byť opäť zrejme povinným štandardom.
Takže Brusel ide z extrému do extrému a o nejakej odbornosti nemôže byť ani reči.
Prečo si to nedal chronologicky ale na preskačku ?
To robili prieskum aj u tých čo zdrhli ?
"Stovky protestujúcich sa vo štvrtok zišli pred radnicou v ukrajinskom hlavnom meste Kyjev, odkiaľ vyzývali, aby úrady nemíňali peniaze na miestne projekty, ale využili ich na vojnu"
Stovky hulakajucich "aktivistov" v miliónovom meste stoja vždy progresívnym médiám za titulku v novinách. Čo si myslí viac než milión obyvateľov už nikoho netrápi.
Vlani ktosi múdry čo sa tomu venuje povedal že 100 000 správne na motivovaných ľudí v uliciach dokáže povaliť vládu ktoréhokoľvek štátu a zmeniť režim bez ohľadu na to čo si mysli drvivá väčšina obyvateľov.
Ako mohli otrhaní a hladní Rusi bojujúci poľnymi lopatkami postúpiť, keď beží západom manažovana Ukrajinská Bíííg protiofenziva s Challengermi, Leopardmi, Abramsami a pod. ?
Čina je na rozdiel od USA oveľa hustejšie zaludnena, výrobu elektriny za posledných 30 rokov znásobili na rozdiel od USA a vo výstavbe je v Čine aj teraz niekoľko desiatok elektrární všetkých typov. Budujú vo veľkom už roky nové vedenia a trafostanice. Činska vláda v tomto postupuje dlhodobo a systematicky už roky, lebo si uvedomovala že Čina je závislá od dovozu fosílnych palív čo tamojšie vlády už dávno vnímali ako vysoké riziko. Preto sa Čina zamerala na elektromobilite. USA a Európa v tomto úplne zaspali. Ešte 5 rokov dozadu sa v USA vytešovali z toho že otvárajú nové vrty na ropu a zvyšujú jej produkciu.
V USA v posledných desaťročiach trestuhodne zanedbali investície do energetickej infraštruktúry. Výroba elektriny stagnuje, elektrárne a rozvodnej, ako aj stĺpy starnú. Problémy s prenosom energie na väčšie vzdialenosti sú ešte väčšie ako v Nemecku. Americkí dodávatelia elektriny preto prichádzajú s nápadmi regulácie príkonu, teda de facto s elektrinou na prídel. To samozrejme u Američanov vyvoláva strach z neslobody a ovládania ich životov. Preto je problém stagnujúceho predaja elektromobilov oveľa hlbší. Dnes má väčšina Američanov v garážach zásoby benzínu na horšie časy. V USA sa traduje že v prípade nejakej katastrofy treba natankovať doplna, sadnúť do auta a odísť do bezpečia. Ak ale hrozí vypnutie elektriny, nemajú v garáži v zásobe nabitú batériu. Aj to je dôvod obáv a vysokej nedôvery.
V USA je nutné prekonávať obrovské vzdialenosti a na vidieku prakticky neexistujú nabíjacie stanice, ale čo je ešte horšie elektrická sieť je tam v katastrofálnom stave a vyššie zaťaženia nezvládne keďže bola dimenzovaná pred desaťročiami kedy o elektromobilite nik nechyroval. Na vybudovanie dostatočného počtu nabíjačiek pri okresných cestách by museli zrekonštruovať milióny km elektrických vedení a tisíce trafostanic. Elon Musk asi nikdy nevytiahol päty zo slnečnej Kalifornie niekam na sever alebo stredozápad kde v zime klesá dojazd z batérií o polovicu.
Vlani o takomto čase sme vítali že pred rozpadol je Rusko. Takže uvidíme, ako povedal slepý.
Kolega bol rok práceneschopný kvôli dopravnej nehode ktorú zavinil ožratý vodič. Aj v ďalsom roku bol často PN lebo rehabilitácie, kúpele a reoperacie. Takže vďaka tomu hovädu bude mať ešte aj nižší dôchodok. Nestačí že 2 roky živoril z príjmov PN na úrovni minimálnej mzdy.
A čo tak úplne zlikvidovať súkromný sektor ? Ak by všetci boli len zamestnancami štátu už by nik nemohol nijako optimalizovať a štat by im rovno strhol z výplaty toľko koľko potrebuje na vyrovnaný rozpočet. A ešte by sa ušetrilo na kontroloroch. Len čo by potom všetci tí ľudia robili ?
Čo už, zavedieme 10 novych daní a strojnasobime počet zamestnancov daňových úradov ktorí budú kontrolovať či ľudia a firmy viac neoptimalizujú.Len aby štát tí zamestnanci nestáli viac ako bude výnos tých daní.
Najlepšou cestou znižovania výdavkov štátu je podľa Ficovlady vznik ďalsieho zbytočného ministerstva. K nemu samozrejme nákup budovy, limuzín, serverov a počítačov a stoviek zamestnancov s otáznou výkonnosťou.
Študenti a dôchodcovia mali vždy výrazné zľavy. Ak má niekto platiť za 100 km jazdy 1euro tak to že jazdí zadarmo sa zaplatí už len menším počtom pokladnikov a pokladní. Ktosi pred pár rokmi vyrátal že zdržania autobusov istého dopravcu spôsobené v rannej špičke vydávaním zľavnenych lístkov študentom vodičom spôsobujú vyššiu stratu ako keby študenti šli zadarmo bez lístka lebo ten istý autobus by sa stihol na trase otočiť 2x. Dotácia na lístok študenta krajom pritom bola už vtedy vyše 80% nákladov na cestu. Myslím že aj dnes by bol výsledok podobný. Veď aj plne cestovné je dotované krajmi aspoň 50%.
Problemom je rýchlosť trate. Ak jazda KE-ZV trvá 3 hodiny a ZV -BA ďalšie 3,5 hod. teda spolu 6,5 hod. tak to východniar radšej sadne na IC severom a spraví to za 5 hodín. Preto juhom nejazdí nik z KE ale len obyvatelia Rožňavy, Lučenca a okolia a teda sa neoplatí tade ťahať rýchliky so 6-9 vagónmi ale len tie 3-vagonové čo tam jazdia teraz. Inak by museli na priamom vlaku vo ZV pridávať a uberať vagóny čo je ďalsich 10 minút zdržania navyše. Pritom na prestup cestujúcich stačí bohato 5 minút. Preto je to tak ako je.
Odporúčame