trošku si mimo, radšej zober loptu a nie drogy!
trošku si mimo, radšej zober loptu a nie drogy!
iba stiahli chvost a ticho súhlasili...
Hovorí Ti niečo Jaltská konferencia vo februári 1945. Tam sa rozdeľovala Európa / svet po vojne a medzi inými štátmi aj Poľsko, Litva, Lotyšsko, Estónsko a Fínsko.
A Anglicko a Francúzsko nekolaborovali s Nemeckom a Talianskom v Mníchove v septembri 1938...
Lepšie už nebude... Skôr dobre už bolo.
Nedávno som bol v čínskom Xi-ane a rozprával som sa miestnym človekom, ktoré srdcovkou sú zrovna BYDy. Pýtal som sa na ich ceny a v Číne sa pohybujú tieto autá v cenovom rozpätí 10 t. - 200 t. €.
Inak v Číne jazdí viac ako 50% elektrických áut. Ale tam to má zjavne zmysel. Využívajú autá hlavne v meste, resp. v blízkom okolí. Keď cestujú ďalej, tak používajú, nočný vlak, rýchlovlak alebo lietadlo.
Verona a DPH-čku si z toho odpočítala???
to čo predvádza USA je kšeft storočia - z 500 miliard pomoci:
cca 1/3 ostala nalepená u politikov doma v USA,
cca 1/3 boli staré zbrane, ktoré bolo takto lacnejšie zlikvidovať,
cca 1/3 sa prilepila na ľudí okolo Zelenského,
a celé to zaplatí Ukrajina a jej ľudia, keď okradnú o ich vlastníctvo.
Aj Remišová by nebola zlá voľba. Musí vedieť agent 007, aká je aktuálna DPHčka?
Kúp si auto z Číny a myslím, že Vás bude na Slovensku toľko, že to bude možné spočítať na jednej ruke chlapa, čo robí 20 rokov na píle...
Inak piesok je určite lacnejší na Sahare, ľad v Grónsku, benzín na Arabskom polostrove a tiež ich tam kupovať nepôjdem a ani 99,9% ľudí na Slovensku.
A čo má stúpajúci Dunaj s nárastom hladiny morí? Vybreženie Dunaja je bežná vec - po jarných dažďoch a roztápajúcemu sa snehu. Ten sa topí každý rok a záplavy sú každých 5 až 10 rokov. Proces topenia ľadovcov v Alpách už beží x rokov, ale nikdy to nebola primárna príčina vyliatia Dunaja z koryta.
Prečo zbytočne strašíte ľudí!
Ešte raz, pôjdeš si kúpiť auto do Číny? Aj keby a priviezol by si ho, doplatíš na daniach a cle...
Keď si otvoríš cenník, na ktorý si dal link, kukni na druhej strane posledné auto...
Pôjdeš si kúpiť auto do Číny? Koľko je z tých 380 t. áut vyrobených mimo EU, prevažne v Číne? Napriek dovozným prirážkam a clám, stále sú čínske elektrické autá lacnejšie ako autá vyrobené v EU. A tak sa dostávame to čo som písal na začiatku, odstavenie výroby spaľovacích áut a prechod na elektrické autá, dáva Čína Európe na frak aj vo vývoji elektrických áut.... Inak keď si pozrieš link, čo som poslal, tak pokles 18% bol za prvých osem mesiacov. Následne ku koncu októbra to boli -32%...
"Uz 1Q 2024 bolo podla BloombergNEF 64% modelov EV lacnejsich nez porovnatelne ICE.":
- Volvo EX30 v základe 39.960,- € / Volvo EX30 (4x4) 52.160,- €
- Lexus LBX v základe 33.900,- € / Lexus LBX (4x4) 41.900,- €
- Toyota Yaris Cross 4x4 Priemer Edition (plná výbava a pohon 4X4) 30.790 €... To žiadné elektrické auto v porovnateľnej výbave a s pohonom 4x4 nedá. Za usporené finančné prostriedky môžeš kupovať benzín niekoľko rokov.
citujem ťa:" ...elektromotorom, ktore su vyrazne lahsie a lahsie vyrobitelne"... Preto sú drahšie ako autá s konvenčným motorom?
Tvoje tvrdenie: "V Nemecku sa minuly rok registrovalo vyse 380 000 EV bez dotacii, to ma znamenat, ze je to nieco co "nikto bez dotácií nechce"?" - menej o 18% ako v roku 2023.
fakt, a kde všade si bol? Celá Ázia jazdí na spaľovacie motory. Hybridy alebo elektrické autá vidíš iba vo veľkých mestách. A sliepka, ktorá nosí zlaté vajcia som myslel celý automobilový priemysel. To, že strácame podiely na trhu je opäť dôsledok green dealovej politiky, lebo prostriedky na vývoj a modernizáciu niečoho fungujúceho (napr. spaľovacie motory) sa museli presunúť na nové projekty (napr. elektrické autá), ktoré nikto bez dotácií nechce (pozri prepad predajov v DE, po skončení dotácií). Inak dotácie nie sú nič iné, len krivenie a deformácia trhu. Ak by mal ich predaj fungovať na trhových princípoch, tak z elektrických áut, by sa najprv predávali malé mestské autá a veľké autá by možno mohli prísť neskôr. Aký zmysel má 2,5t. SUV v elektrike, ktoré prejde max. 400km? Nie je to auto vhodné na dlhé trasy a ani do mesta...
Autá sú viac ako 100 rokov, rozmach začal po I. svetovej vojne, obdobie 50.- 80.-té roky boli veľmi silné v rámci automobilizmu (bežne jazdili 6 a viac valcové motory) a neexistovali žiadne obmedzenia a reštrikcie ohľadne exhalátov. To čo hádžeš na autá je blbosť, ak by si napísal o potravinách, GMO poľnohospodárskej produkcii, herbicídoch alebo hnojivách - s tým by som plne súhlasil, ale tu si vedľa.
Ešte k tej plodnosti - pozri ako žijú mladý ľudia, ako nešportujú, sedia doma na HomeOfficoch, keď skončia prácu, sedia ďalej za PC, telefónami alebo NTB a hrajú hry, resp. celý ich sociálny kontakt je cez čety (česť výnimkám). Tam hľadaj problém.
napriek green dealu, pre nechápavých - odstavenie výroby spaľovacích áut a prechod na elektrické autá, dáva Čína Európe na frak aj vo vývoji elektrických áut.... Odstavíme si to čo vieme vyrábať, chceme vyrábať, to čo nevieme poriadne vyrábať a to čo si chce kúpiť asi 20% kupujúcich (samozrejme so zľavou s dotácie) ....
Čína nás preválcuje v technológiach pre elektrické autá a sami si zarežeme sliepku, ktorá nosila zlaté vajíčka (ekonomický motor Európy)!
Niekde bude chyba.
narodený v 1998, svet začal vnímať okolo rolu 2009 a nepochopil ho doteraz! Hééérec.
nájdi ho v pozvaní
pozvanie slovami: " Príďte v piatok do Kyjeva" je také slušné a diplomatické....
Odporúčame