To by musel byť selektívny a to pri katastrofách sa nedá.
Neboli to kocky, bola to náhoda. Po vyslovení nedôvery vláde sa jej šéfka rozhodla odísť z politiky a prestala počúvať stranícky diktát. Ani novinár nič by nezmohol, keby nikto nepotvrdil autentickosť záznamov odposluchu. Nejako nikto nechce vidieť príčinu korupcie na najvyšších miestách. Pritom je jasné kto v prvom rade zabezpečuje, ba bol právny štát. Áno súdna moc. Súdna moc, ktorá tu ako jediná ostala pri moci po zinscenovanom prevrate, keď od válova odišla vláda a parlament. Pritom je to tak jednoduché, stačí zmeniť prevrat na revolúciu a súdnu moc nanovo vybudovať.
Právny štát, ktorý môžme mať, ak vyčistíme chliev v súdnej moci.
Bol osem rokov členom vládnej koalícií. Kto ho osvietil, keď priznal, že dôchodcovia, ktorí tu za roky 1948-1989 zveľadili majetok Slovenska 11 násobne, si takýto dôchodok nezaslúžia?
Naposledy uverejnili 9 + 9 priorít pre Slovensko. Možnože príde aj myšlienka, ktorá osloví voličov.
Aj tak sa odpovedať na skutočnosti, ktoré som popísal.
Napísal som tri analytické články o príčinách našich ťažkosti. Ak spomeniem slovo justícia, alebo súdna moc, tak diskusia sa dostane na bod mrazu. Čoho sa bojíme?
História: Po zinscenovanom prevrate od válova odišla vláda a parlament. Pri válove ostala súdna moc, ktorá podstrčila novím členom vo vláde a parlamente diery v zákonoch, korupčné zákony a zákony s rôznym výkladom. Vytvoril sa tu dokonalý bordel v súdnej moci, a náš právny štát pol položený na lopatky. Pri privatizácií noví členovia vo vláde zistili, že je lepšie poberať výhody bordelu a kŕmiť občanov slobodou trhu, ako naprávať to čo pokazili a uberať si zo svojich výhod. Čiže od základného pilieru súdnej moci ochorela výkonná aj zákonodarná moc. Dokonalý bordel spôsobil, že špina náhodou vyplávala na povrch až teraz.
Poznatok: z doterajších skúseností vyplýva, že máme nefunkčnú súdnu moc, preto korupcia na najvyšších miestach veselo kvitne.
Riešenie: po parlamentných voľbách nanovo vybudovať pilier súdnej moci.
Každý z nás vychádza z rozličnej úrovne poznania. Podľa mňa, komunisti po vybudovaní základov socializmu, mali odovzdať moc ľudu a mali využívať vo svoj prospech zákonitosti tohto sveta a nemali si vymýšľať svoje zákony, ktoré objektívne neexistovali. Prednosti socializmu a to, že výrobné vzťahy mali napomáhať rozvoju výrobných síl, sa pri aplikovaní nezmyselných zákonov stali brzdou pokroku socializmu..
Asi sa inšpiroval textou piesňou Tomaša Klusa Pánu Bohu do okén.
...papaláši hrajici se na Bohy...
Hnutie nie je o jednom človeku, je o myšlienke, je o programe a je tiež o tom, či v hnutí sa mode presadzovať demokratický centralizmus, či bude hnutie schopné seba reflexie. Niekde sa musí začať. Dôležité bude, ako naplní hnutie uvedené atribúty. Strany, ktoré sú v parlamente presadzujú presne taký princíp demokratického centralizmu, aký tu bol pred rokom 1989. Preto sú to strany zvyčajne jedného muža. Ja sa riadim heslom viem, že nič neviem. Asi ty vieš všetko.
Ešte v roku 1988 som písal články do Pravdy. Tie, ktoré nekorešpondovali z názorom špičiek vo vedení KS, boli jednoducho ignorované. Rozoberal som tam aj otázku vlastníctva. Mali sme vtedy aj konkrétny príklad vzťahu k vlastníctvu v Slušoviciach. Prečo teraz po 24 rokoch nezohľadňuje KS poznatky, ktoré sa za ten čas boli už overené. Potrebujeme znova obdobie temná, alebo potrebujeme mať v spoločnosti vyššiu kvalitu života a spravodlivejšiu spoločnosť?
Do pozornosti dávam otázku, kto riaditelia bánk, ktorí dávali žralokom 600 miliónové pôžičky.Neboli to náhodou nomenklatúrne kádre komunistickej strany?
Kauza Gorila nie je zlyhaním systému, ale zlyhaním súdnej moci poplatnej minulému režimu.
Po zinscenovanom prevrate odišla od válova vláda a parlament. Pri válove ostala súdna moc, ktorá podstrčila na schválenie novým členom vlády a parlamentu diery v zákonoch, korupčné zákony a zákony s rôznym výkladom. Naivní, neskúsení, ešte ohúrení mocou, títo členovia nevedomky schválili podstrčené zákony. Pri privatizácií zistili, že je lepšie brať výhody a kŕmiť občanov o slobode trhu a demokracií, ako napraviť svoje chyby a uberať si zo svojich výhod. Tento dokonalý bordel v štáte spôsobil, že špina vyplávala na povrch až teraz.
O štáte, v ktorom absentuje právo, je totalitný štát, bez ohľadu k akému systému sa hlási.
Nereagoval som na tvoj článok, ale na diskutérov, ktorí nehodnotia skutky hnutia, ale konšpirácie a klebety. Nemožno hnutie hodnotiť ani podľa niektorých jej členov, lebo hnutie nie je ešte vyprofilované. Zatiaľ poskytlo iba svoje priority.
Strán máme na Slovensku viac ako treba. Uchytiť sa však môžu iba tí, ča si nájdu sponzorov. Potom sponzori diktujú strane, čo má pre nich urobiť.
Ja vidím problém v demokratizácií strán. Podľa našej ústavy, všetky parlamentné strany, pre nedodržiavanie demokratických princípov, by mali byť zakázané.
V strane s demokratickými princípmi by sa do čela dostali schopní ľudia, ktorí majú skvelé myšlienky na rozvoj Slovenska a na prospech väčšiny občanov.
Nejak to máš popletené. V 89 sme ešte nemali svoj štát. Skús porovnať Slovensko so Slovinskom a zistíš, že tam majú dvakrát také platy a dôchodky. Prečo? O tie platy a dôchodky nás pripravili naši politici, ktorí boli schopní pre seba a svojich kumpánov a neschopní pre občanov.
V prípade nadpisu, by som povedal, že tentoraz zlo (nevymenovanie) je na niečo dobré.
Jednoducho nedržať ich ako vo vatičke. Nechceš záruky od 1. piliera, potom musíš riziko znášať v plnom rozsahu, lebo Slovensko sa zadlžovalo kvôli tebe.
Je samozrejme, keď niekomu poskytneme výhodu na úkor ostatných, že túto výhodu s radosťou príjme. Pritom v skutočnosti je to nevýhodné pre neho i pre štát.
Odporúčame