Slováci 28. októbra 1918 hlboko netušili o vyhlásení nejakého štátu.
Pre slovenské dejiny a štátnu ideu je rozhodujúci 6. október 1938 a 14. marec 1939, nech si pragofili a čechoslovakisti myslia, čo chcú!
Slováci 28. októbra 1918 hlboko netušili o vyhlásení nejakého štátu.
Pre slovenské dejiny a štátnu ideu je rozhodujúci 6. október 1938 a 14. marec 1939, nech si pragofili a čechoslovakisti myslia, čo chcú!
bude tento Gottwaldov vnuk blahoželať k štátnemu sviatku napríklad Rakúska, keď už spomína druhý breh Moravy!?
14. marec 1939 ste kde zabudli?? Či selektívna pamäť v intencií usmernení súdruhov!?
v prípade výročí štátov, inštitúcií, udalostí a pod. (nie výročí personálnych) je schizofrenické oslavovať vznik subjektu, ale súčasne súhlasiť aj s jeho zánikom...
Linka 95 najneskôr od Námestia hraničiarov vozí VZDUCH v štvorminútovom intervale!! Rozumej: k električke L1/L3 sa tým vozí minimum ľudí. TOTO je vyslovené mrhanie kilometrami!!
Ale machri á la imhd.sk/ba sotva pochopia.
nuž, je ale podstatné, že o slovenskom národe rozhodli iní a inde. Nie je to veľmi presvedčivá svetodejinná udalosť.
Nezabudnte ešte dodať, že pre celý svet sme boli "čechoslováci", čo možno Vy máte zakódované v hlave doteraz, ale ráčte nevnucovať to druhým!
Slováci sa tzv. Martinskou deklaráciou z 30. 10. 1918 (ktorá je vôbec rozhodujúca z hľadiska domácej politiky), sa prihlásili k "Česko-slovenskej republike", aby sa aspoň drobným náznakom vyjadrilo ich (druhoradé) miesto.
Pri vzniku "Československa" vo Washingtone(!) a Prahe nebolo takmer žiadneho Slováka, tobôž takého, kto by vyšiel z nejakých celoslovenských volieb a teda by mal takúto legitimáciu; a presne to isté platilo o "mužoch deklarácie" (Martin), ktorá bola vlastne len luteránskou schôdzkov samozvaných politikov z okolia (Turiec, Liptov).
všeobecne dosť udivuje, ako sa velebia akurát a práve udalosti, znamenajúce pre Slovákov pokoru pred cudzími národmi, uvrhnutie do nepriateľského, protikresťanského režimu, prinášajúce rozmach bezbrehého liberalizmu...
Zjavne existuje zvláštny druh masochizmu, keď potláčanie vlastného(?) národa je vydávaný a vnucovaný ako sláva a hosanna.
až na taký detail, že práve vo velebenom "Československu" sa Slováci stali rovnakou menšinou, tak ako predtým, a rovnako ich vôbec neuznávali za národ, keďže národ bol zrazu len "československý". Veru, "ľudská pamäť je nedokonalá"...
jasný dôkaz, že "samosprávy" je akosi priveľa, bola by potrebná väčšia ingerencia štátu v samotných správnych a rozhodovacích procesoch. Napríklad prednostov úradu by menoval šéf okresného alebo krajského štátneho úradu!
Ako hovoril Clementis, totalita Slovenského štátu bola deravá, zatiaľ čo totalita stalincov-gottwaldovcov bola dôsledná.
Dobehla samotného Clementisa, sama a najlepšie vybavila jeho komunistický "sen"... Snáď si na šibenici spomenul na výhody slovenského režimu, proti ktorým bojoval.
ak ide o tzv. holokaust, potom je pozícia SNG schizofrenická: Na jednej strane ním na aktuálnej výstave opovrhuje, ale sama vlastní desiatky diel z pôvodných "arizovaných" majetkov...("do SNG prešli začiatkom 50. rokov minulého storočia arizované diela prevodom z majetku Slovenského národného múzea, //správne len Slovenského múzea//, kde boli po poštátnení uskladnené.") http://www.sng.sk/sk/vystavy/317_tien-minulo…
I nými slovami, nebyť tohto poštátnenia, SNG by nezískala podstatný výstavný fond starého európskeho umenia, je teda nepriamym dedičom arizovania...
"demontáž leva z pylónu Štefánikovho súsošia. ....kresby, ktoré predstavujú, čo by tento symbol československej štátnosti"
Tak len na okraj: lev nebol žiadny "lev" (ako živočíšny druh), ale lev český, a nezmenili to žiadne ekvilibristiky vtedajšieho obdobia, vrátane slov samotného českého (pražského) autora. Sotva mohol byť "československým symbolom" - najmä ak slovenská verejnosť sa s ním nestotožnila!! V samotnom roku 1938 vznikla autonómna štátnosť slovenská, nerušiac síce "ČSR", ale zakladajúca dianie na Slovensku na skutočne slovenských základoch!! Takže česká symbolika sa stala anachronickou tak, ako maďarsko-uhorská po roku 1918.
Naozaj trochu kritického pohľadu zo slovenskej strany by nezaškodilo!
"Totalita(??) si privlastnila" - panie bádateľky a autorka, a čo ak to bolo v garde opačnom?? Čo ak tí umelci a napríklad Benka neboli v aktivite prví? Teda, že nevyšli s iniciatívou?? Myslíte totiž, že slávna masarykovsko-benešovská, pragocentrická "ČSR" im poskytovala podmienky?? Tam sa uplatnili nanajvýš pri ilustrovaní knižných obálok!! Ak sa mali stavať väčšie diela na Slovensku, tam ihneď boli natlačení pražáci, a veru bolo cirkusu, keď sa oprávnene z účasti vylučovali!! Slovenská štátnosť teda poskytla slovenským umelcom konečne lepšie existenčné podmienky, možnosť uplatnenia, verejné objednávky a teda aj odmeny, a ako je historicky dané, umelec potrebujúci z niečoho žiť, siahol po možnosti!! Len kabinetné bádateľky, nemajúce starosť o každodenné živobytie, môžu skresľovať sociálnu (sociálno-umeleckú) realitu v hociktorom období!
"Dôležité je nekádrovať, čiže vo vyhodnocovaní sme zmierlivejší,“ povedala Petra Hanáková.
Nuž škoda, že tento postoj nezdieľa jej kolegyňa Švantnerová, zjavne židka. Tá by totiž relikvie na Slovenskú republiku, zachované v rodinách a o ktorých pozitívne vie, rada "stiahla z obehu" a uložila nanajvýš v "neutrálnych" depozitoch múzeí, aby zapadli prachom. Inými slovami, "závadné", "ideologické" predmety by rada VYVLASTNILA. Nuž páni, benešovsko-gottwaldovské zlodejiny na politickom základe máme späť!
Bajcurová, dcéra normalizačného komunistického profesora a poslanca, sa veru nezaprie Tu síce rozpráva zmierlivo, ale v katalógu veru obdobím opovrhuje. Treba si uvedomiť, že ňou velebení umelci, neskôr statočne kresali monumenty socialistického realizmu. Takže "prisluhovanie" sa nikomu nevyhlo, ani Bajcurovej "stiahnutým" "umeleckým hrdinom"...
škoda, že redakcia trpne prehliada vandalizáciu pamiatky, spočívajúcu v zastrešení nádvoria, čím sa totálne mení logika domu (kaštieľa).
A že nejde o ojedinelú vec ani do budúcnosti (ak neberieme do úvahy desiatky medzičasom podobne dokaličených pamiatok), svedčí rovnaký zámer s kaštieľom v Banskej Bystrici-Radvani, tam pod taktovkou majstrov z miestnej "Akadémie umení"...
berte to tak, že slovenský národ vyjadril "veľkosť" osobnosti "prvého prezidenta".
Mediálna kampaň je A, ale postoj (mienka) verejnosti je veľavravné B.
v tomto prípade ani tak nie. Blok, ktorý tvoria dva už polozbúrané objekty chránil cez funkciu "zdravotníctvo" územný plán zóny Dunajská, ktorý obstaráva a schvaľuje Mestská časť BA-Staré Mesto. A táto príslušný UPZ aj zmenila.
Takže priamu zodpovednosť z hľadiska územného plánu nesie miestny starosta, resp. zastupiteľstvo.
Magistrát HMB propaguje:
Odporúčame