Východná R4 by pribrzdila výstavbu kysuckej D3
mám pocit, že práve v Žiline a širšom okolí sa nastavalo diaľnic už dosť - a to počítam dobu od 80. rokov, keď sa vybudovala Vonkajšia okružná, neskôr skompletovaná Ľavobrežnou, a súčasne sa tam ťahala D1 (Horná Streda - Hričov) a D3 (západný privádzač), ktorá sa naďalej aktuálne stavia.
Pod okolím Žiliny treba rozumieť aj Čadcu, kde majú obchvat tunelom a ťahá sa diaľnica D3 nezmyselne do lesov, sledujúc štátnu hranicu - teda obvod republiky... (Svrčinovec - Skalité).
Žilinská betonárska lobby (Váhostav) boli teda desaťročia mimoriadne štedro forsírované.
Pritom existujú v SR krajské mestá, kde sa tranzit valí cez samotné centrum, po mestských uliciach! (Prešov) Ale to je pre žilinských "expertov" (VÚD - Palčák; ŽU) ťažké a ďaleké pochopiť...