Inakšie, bolo by vhodné nahliadnuť aj trnavskú katedru, ktorú pre zmenu roky viedol "ing. arch.", bez akéhokoľvek tretieho stupňa štúdia v odbore dejín umenia a vedecko-pedagogickej hodnosti... Hlavne, že učil rúbať do pamiatok...
Inakšie, bolo by vhodné nahliadnuť aj trnavskú katedru, ktorú pre zmenu roky viedol "ing. arch.", bez akéhokoľvek tretieho stupňa štúdia v odbore dejín umenia a vedecko-pedagogickej hodnosti... Hlavne, že učil rúbať do pamiatok...
Navyše, sotva možno Štúrových študentov z bratislavského(!) evanjelického lýcea pokladať za jeho "kolegov" v zmysle, ako sa toto slovo používa odkedy preniklo do slovenčiny...
veru chýbajú kapacity, pričom tie jestvujúce sami seba utvrdzujú o svojej jedinečnosti a akríbii...
Pritom zmienená katedra na FF UK je obsadená persónami, ktoré držia stoličku na univerzite i v SNG (dokonca členkou katedry je riaditeľka SNG) - ale dozvieme sa, že odbor nakoniec nemá ani len kto garantovať (garantuje profesor estetiky)...
Nečudujme sa potom tak špecializovaným výstupom, keď Ľ. Štúra sú schopní označiť za "hornouhorskú stranu" a Ľ. Košúta za "uhorskú stranu": "V Uhorsku sa už od 40. rokov 19. storočia presadzovali tendencie národného uvedomenia – na uhorskej strane na čele s Lajosom Kossuthom, v hornouhorskom prostredí najmä z iniciatívy Ľudovíta Štúra a jeho kolegov" "
Štúr bol v revolúcii 1848 na strane slovenskej, Košút na maďarskej. Vtedy už dávno išlo o konkrétne národy, nie fabulácie, prekrúcané za fakty zo strany dnešných bratislavských "umenovedkýň"! (http://www.webumenia.sk/kolekcia/28)
Pipes of Piece, tam Paul hrá dvojitú rolu, na oboch stranách zákop :-)
To isté MK SR nedávno posudzovalo žiadosť o vývoz diela Jána Kupeckého (čo predsa len trošku väčšia slovacikálna záležitosť, než Bernini), aj ju zamietlo, ALE krátko potom, možnože aj na Maďaričov pokyn, zamietnutie "v tichosti" zmenilo na súhlas...
1) Bustu fotografovali začiatkom 20. storočia, potom sa "stratila".
2) V dobe berniniho nikto nemal dôvod vytvárať kópie portrétneho diela; treba tedsa len posúdiť a vylúčiť, či nejde o falzifikát z 19. storočia.
v prvom rade sa mala ozvať galéria v NZ. Busta totiž možno patrila k k dielam, ktoré jej venoval, ale nikdy fyzicky neodovzdal. Lenže čuší ako voš pod chrastou, do NZ redakcie už nedovidia...
V princípe Zmeták diela zo svojej zbierky
- venoval do galérie v NZ (odvtedy zbierkové predmety)
- iné venoval, ale fakticky neodovzdal,
- časť ponechal dedičom ako pozostalosť, ktorí pochopiteľne veci ponúkli na rozpredaj... (dražené 2013).
Meritom problému spočíva len v zistení, do ktorej skupiny dielo patrilo. Pokiaľ do poslednej, naozaj niet dôvodu, aby boli obmedzovaní v nakladaní s týmto dedičstvom nad mieru nevyhnutnosti. Slovensko totižto sa nijako neochudobnilo, a samo má problémy s ochranou, správou, ale aj pochopením VLASTNÉHO národného kultúrneho dedičstva!
Bojnický zámok, kde Pálfi kedysi zhromaždil "klenotnicu" či "kusntkammer" zásadne zo západoeurópskeho umenia, sa rovnako benevolentne rozpredal za účasti štátnych orgánov (1923-7). Aspoň torzo zbierok, čo tam ostalo si ale NIKTO nevšíma, a nielen preto, že tomu prekážajú "bojnické strašidlá" a iné papcoviny... Z pamiatky sa stal lunapark, hlavne však, že tržby sú v čiernych číslach a múzeum je "sebestačné"...
škoda, že Pravda.sk si nedala námahu overiť znalkyňu starého európskeho umenia; pochybujem, že odbornosť sa zakladá na produkcii pre deti od 7 do 12 rokov...
http://www.martinus.sk/?uItem=176818
O
treba pochopiť, že niektorí majú ručiace jelene, niektorí talianske baroká. A v prípade legality ich získania môžu rovnako legálne sa ich zbavovať.
je to politický útok na ministra, totižto nič hrozné pre slovenskú kultúru sa nestalo (okrem toho, že sa prišlo na to, že SOGA má impotentných "expertov").
Bustu priviezol súkromný zberateľ Zmeták niekedy po vojne, a ako takú ju odkázal dedičom, nech s tým voľne naložia. Nevravím, keby "držal" nejakého Pavla z Levoče...
Tak či tak, meritom celej kauzy je obohatenie sa sprostredkovateľa predaja do USA, nie faktickosť súkromných zbierok a nakladania s nimi (zberatelia alebo ich dedičia). Koľkí totiž by ste namietali, keby Vám štát chcel organizovať, ako máte mať zariadený byt!?
Ministerstvu kultúry v roku 1995 NEVADILO, keď sa za tzv. "Bojnický oltár" vymieňali tabule spišskej maliarskej školy okolo 1450, pochádzajúce z Partizánskej Ľupče, dovtedy úspešne zapožičané z Prahy... TO bol skutočný umelkecko-muzeálny kšeft, ochudobňujúci verejnú zbierku o diela DOMÁCEJ proveniencie! Na diela Berniniho sa chodí pozerať in situ, nie po galériach. Ale to by "znalkyňa" Konopásková (prvýkrát tatkto vystupujúca, inak poskytujúca svoje rozumy len na exkurziách), musela trošku viac rozmýšľať!
SNG má inštaláciu Messerschmidta - iného "highlightu" stredoeurópskeho baroka (dokonca pochybne uvádzajúcu vstup do torza tzv. expozície v BA), no nijako nebadať nejaký zvýšený záujem a híkanie publika - iba čo návštevnosť stúpla odkedy sa nevyberá vstupné...
SNG nemá ani len trvalú inštaláciu starého SLOVENSKÉHO umenia, nieto expozíciu na umiestňovania takýchto náhodných násrelovb, ak by vôbec vyplatila tie pôvodne žiadané dve desiatky ticíe eur...
ten trapko-Gubko, visiaci z gatí "developerov" by mal byť naozaj ticho, aby si nekadil do vlastných úst. Totižto tak rozporné vyjadrenie nájdeš iba u takýchto popletencov.
Víta teda doplnenie stavebnej čiary námestia, alebo je mu ľúto za ubratím priestoru pre chodcov (a ako popletenec musí spomenúť aj cyklistov)??
Víta výstavbu, alebo ľutuje stratu bratislavskej "postmoderny"??
Víta výstavbu, pričom nejedna sa koná na miestach "industriálu", za ktorým zase lká...
Nič z uvedeného nemôže byť naraz!
žeby odstánenie - nahradenie mimoúrovňovým krížením, špeciálne ak vedie niekam k cieľu, kde je zvýšená frekvencia nákladnej dopravy?? Pozrite si riešenia na ŽSR!
prostriedky majú na "pendolíno", na celkom zbytočnú trať a stanicu "Mošnov Ostrava airport", ale už nie na zabezpečenie či odstránenie priecestí...
ešte mohli ukázať, čo natočili. Taký gynodetail nie je na zahodenie pri žiadnej príležitosti :D
ten "ochranár" už samozrejme lavíruje. Hausboty pripúšťa v regulovaniej miere - ale nevidí, ako sa situácia vyvíja, a ako sa darí "regulovať"?? Vidím to tak, že napokon všetky haraburdy sa zlegalizujú, a to práve na základe takýchto šalmúnskych rád životného prostredia... Tak ako národné parky a CHKO - síce ich máme a hrdíme sa, ale inak sú to bežné lesy hospodárskeho určenia (Nízke Tatry) a zóny turistického priemyslu (Vysoké Tatry)...
prírodné javy, n ktorých vzniku nemal človek nijaký podiel, nemajú čo hľadať na zozname KULTÚRNEHO dedičstva!
do Slovenského raja sa zrejme nelieta každý deň. Preto ani miestny pozemný záchranár (HZS) zrejme nedomyslel, že vedenie VN môže byť prekážkou pre vrtuľník. (Tým menej oblasť poznal pilot z PP, špecializovaný na Vysoké Tatry, kde zase el. vedení niet.) Na vedenie VN sa jednoducho „zabudlo“.
Tabuľu osadili na úroveň trávnika a treba čakať, kedy sa poškodí.
Kedy niekto začne cez ňu preskakovať v rámci skracovania nezmyselných cik-cakových chodníkov.
Odporúčame