nebol potrebný ani dlhý čas, aby sa prejavil jeden z tých, o ktorých hovorí riaditeľka. Postoj ľudu je hutne zhrnutý v samotnom nadpise rozhovoru...
nebol potrebný ani dlhý čas, aby sa prejavil jeden z tých, o ktorých hovorí riaditeľka. Postoj ľudu je hutne zhrnutý v samotnom nadpise rozhovoru...
ak budovať škôlky, potom ale výrazne obmedziť rodičovské prídavky a platenú materskú!! Trojročná platená je totižto nonsens nielen v európskom okolí!!
Krajské mestá, resp. mestá majúce rádovo desaťtisíce obyvateľov (napr. viac ako 50-tisíc) by mali byť spravované magistrátnym systémom s riadnymi orgánmi mestskej časti alebo ich skupín (nie každá jedna jednotlivo).
Pretože ukazuje sa, že menšie a okrajové stoja pravidelne na okraji záujmu mestskej správy, pritom však ich oprávnené záujmy zastupujú nanajvýš jeden-dvaja poslanci; pritom však cestak osamostatneniu sa mestskej časti (bývalej obce) je často neschodná, ba až nemožná...
Šamorínska "technická univerzita" mala stáť na človekovi, ktorého medzičasom zvolili za predsedu SAV. Tento biznis sa nateraz nekoná, svedčí však o záluskoch pána verejnoprávneho akademika!
ak by MHD v Bratislave mala počítať aj s presadnutím tisícov nebratislavských motoristov, musela by byť posilnená niekoľkonásobne a určite by nemohla byť riešená len autobusmi (pritom zo smeru Žitný ostrov sú linky len autobusové). Už súčasný rozsah spojov MHD A, ale aj E na frekventovaných zastávkach upcháva samotnú MHD, teda stáva sa neflexibilnou kvôli vlastnej hustote!
Krupina rozhodne nikdy nebude mať železničné "napojenie na západ", pretože tomu bránia geografické podmienky. Hont je orientovaný výrazne v severno-južnom smere, napokon ako všetky ostaté regióny stredoslovenského Juhu.
Je však možné predstaviť si zavedenie zrýchlených vlakov (Zr) zo Zvolena cez Krupinu - Šahy - Čatu do Štúrova, kde je možno viazať ich na vlaky IC z Budapešti. Napokon, stačí oprášiť staré GVD, kde už obdobné vlaky boli vedené (vychádzali dokonca už z Brezna). Teda je na čom stavať, treba len rozšíriť ponuku; rozhodne nie je potrebné vymýšľať teplú vodu!
za predpokladu kvalitných, vhodných a rýchlych spojení by pravdepodobne mali rovnaké dôvody cestovania vlakom.
Krupinčania (KA) chcú cestovať vlakom primárne do Zvolena a Banskej Bystrice, ktoré sú spádovými mestami v širších vzťahoch Banskobystrického kraja (nemocnice vyššieho typu, sieť škôl, prestupové uzly do všetkých smerov).
zrejme petičiari netušia, že narazia na dubáčka-Kubáčka,CSc... Nakoniec, musí to byť jedine tento, kto v roku 2015 sa bude oháňať údajmi za rok 2003, teda spred 12 rokov, pričom vtedy ich sledovali cez víkendy, sviatky a Vianoce...
Vlaky zo Šiah / Dudiniec by mali pokračovať zo Zvolena os. st. smer Kremnica a Horná Štubňa, ako jedna zo základných liniek obsluhy západnej časti Banskobystrického kraja:
1) (Levice – Kozárovce –) Nová Baňa – Žarnovica – Hronská Dúbrava – Zvolen os. st. – Banská Bystrica (vlaky elektrickej trakcie)
2) (Horná Štubňa –) Kremnica – Hronská Dúbrava – Zvolen os. st. – Krupina – Dudince (– Šahy)
3) Banská Štiavnica – Hronská Dúbrava (– Zvolen os. st. – Banská Bystrica, určené spoje)
neviem, či pápež vydržal bdieť predchádzajúcich 11 - 12 hodín letu z Manily, aby akurát v jeho závere posielal "sms" Kiškovi dolu na Slovensku. Navyše, ak západne od Ruska sa štáty začali striedať s vysokou frekvenciou. Skôr sa zdá, že piloti posielali správy tak, ako sa prihlasovali do jednotlivých vzdušných území...
súdruh Freško nemá čo kecať do záležitostí štátu a NDS, ale mohol by povedať čosi o ne-výstavbe ochvatov Pezinka a Modry... Tie sú aj podstatne centrálnejšie v rámci Bratislavského kraja, než úsek cesty I/63 cez dve obce na jeho okraji!!
A napríklad tiež aj to, kde končia peniaze vybraté na cestnej dani za poplatníkov z územia HMB, keďže na jej území nespravuje a teda nefinancuje ani meter vozovky!
MHD je pomalá, zdržiavaná semaformi a navyše aj vlastnou infraštruktúrou, keď napr. pravidelne zastavuje na zastávkach, kde niet ani živej duše (napr. Mokrohájska)!! Mnohé autobusové zastávky by bolo treba zrušiť, mnohé nechať prechádzať a hlavne treba zaviesť zrýchlené spoje!!
lenže čo v prípade, ak "preferovaná" električka blokuje autobusovú trať, pričom smer odbočenia má voľný len každý druhý cyklus, a električky často ani niet?? L83 , odbočka z hlavnej dúbravskej ulice na Repašského!!
vozidlá sú síce nové, ale klesla kapacita - a to práve kvôli vehementnej "nízkopodlažnosti"!! Všimnite si interiér - samé schody, tam, kde sa majú dať nohy, je zrazu "box", čo obmedzuje aj pri poloprázdnom vozidle!! A je úplne jedno, či ide o SOR alebo Mercedes!!
treba si overiť, či pri Vašom mene v zozname nie je krúžok; zápisnica sa píše až po 22. hodine a to neverejne, teda túto fázu "hlasovania" potom nie je možné nezávisle overiť. Tu ide o Achylovu pätu systému! Treba však spraviť, čo je možné, nie len písať v diskusiách! V referende nie je krížová kontrola politickými stranami, kde by pravici asi vadilo, keby si ľavica hádzala hlasy za nezúčastnených, alebo naopak...
Zákon o referende: § 12 ods. 1 – Do ústrednej komisie deleguje každá politická strana, ktorá je zastúpená v Národnej rade Slovenskej republiky podľa výsledkov ostatných volieb do Národnej rady Slovenskej republiky a PETIČNÝY VÝBOR, ak bolo referendum vyhlásené na základe petície, v lehote určenej v oznámení o vyhlásení referenda [§ 2 ods. 2 písm. d)] jedného člena a jedného náhradníka. Ich mená a priezviská oznámi táto politická strana a petičný výbor ministrovi vnútra Slovenskej republiky.
§ 14 ods. 1 – Do okrskovej komisie deleguje politická strana a petičný výbor uvedené v § 12 ods. 1 v lehote určenej v oznámení o vyhlásení referenda [§ 2 ods. 2 písm. d)] jedného člena a jedného náhradníka. Ich mená a priezviská oznámi táto politická strana a petičný výbor starostovi.
v každom prípade odporúčam pred uzavretím volebných miestností osobne ísť overiť, či Vaše meno nezneužili a neodovzdali hlas za Vás! Nezabúdajte, že v referende nie je politická kontrola aj na najnižšej úrovni - v okrskových komisiách, ale len jednostranný záujem usporiadateľov (a nimi nominovaných referendových kádrov) ukončiť ho s čo najväčším počtom hlasov "áno - za"!
V NR SR sú zastúpené politické strany, ktoré jednoznačne podporujú referendum a jeho kladný výsledok, a niet tam politickej strany, ktorá by ho jednoznačne odmietla! Liberáli a ľavica maximálne tak vajatá a vyhlasuje neúčasť – čo môžu využiť! Spoliehať sa na nestrannosť a nezaujatosť členov delegovaných „petičným výborom“ od celoštátnej úrovne až po miestne akčné jednotky by bola asi najväčšia trúfalosť! Odporcov referenda, či „len“ nezaujatých v skutočnosti nezastupuje a nechráni nik, preto nemožno vylúčiť manipulácie mŕtvymi a najmä aj nezúčastnenými živými dušami!!!
Preto skontrolujte svoju neúčasť!!!
Zákon o referende: § 12 ods. 1 – Do ústrednej komisie deleguje každá politická strana, ktorá je zastúpená v Národnej rade Slovenskej republiky podľa výsledkov ostatných volieb do Národnej rady Slovenskej republiky a PETIČNÝY VÝBOR, ak bolo referendum vyhlásené na základe petície, v lehote určenej v oznámení o vyhlásení referenda [§ 2 ods. 2 písm. d)] jedného člena a jedného náhradníka. Ich mená a priezviská oznámi táto politická strana a petičný výbor ministrovi vnútra Slovenskej republiky.
§ 14 ods. 1 – Do okrskovej komisie deleguje politická strana a petičný výbor uvedené v § 12 ods. 1 v lehote určenej v oznámení o vyhlásení referenda [§ 2 ods. 2 písm. d)] jedného člena a jedného náhradníka. Ich mená a priezviská oznámi táto politická strana a petičný výbor starostovi.
treba pripomenúť, že nie je podstatný len počet hlasoc "áno - za", ale už aj samotný počet účastníko referenda - pozri č. 98 ods. 1 ÚstSR: "Výsledky referenda sú platné, ak sa na ňom ZÚČASTNILA nadpolovičná väčšina oprávnených voličov //= odovzdala akýkoľvek hlas// a ak bolo rozhodnutie prijaté nadpolovičnou väčšinou účastníkov referenda."
Odporúčame