v Prahe (a v celých Čechách) síce po 28. 10. 1918 barbarsky rúcali mariánske stĺpy (a Jánov Nepomuckých) - ako symboly habsburskej monarchie, na Slovensku však oltár Jánovi Nepomuckému a ďalším jezuitským svätcom za republiky naopak stavali...
v Prahe (a v celých Čechách) síce po 28. 10. 1918 barbarsky rúcali mariánske stĺpy (a Jánov Nepomuckých) - ako symboly habsburskej monarchie, na Slovensku však oltár Jánovi Nepomuckému a ďalším jezuitským svätcom za republiky naopak stavali...
čo však s tými regiónmi, kde niet ani centimeter koľaje?? (na Slovensku celkom 4 okresy: Námestovo, Svidník/Giraltovce, Stropkov, Sobrance). Nevraviac o tom, že aj pri železničných uzloch sú just vždy dediny v horách, kopcoch, kde vlak je nanajvýš počuť z doliny...
to sotva, napríklad určite nie v okresoch Námestovo, Svidník, Stropkov a Sobrance... A rovnako nie pozdĺž tratí so zastavenou osobnou dopravou!
autorka mohla chodiť s fotografkou, ale napriek tomu snímky architektúry vyhotovila nakrivo...
Upravovať ich treba treba podľa stredu, nie podľa zvislice kdesi na okraji kompozície.
električky nie sú žiadne terno, avšak filiálka by nebola žiadnou centrálnou stanicou, dopravu by práveže iba dezintegrovala. Prístup zo smeru Brno - Breclav - Kúty (medzištátne vlaky) by bol celkom nulový.
Porovnávať rozsiahle oblasti severských štátov (niekoľkonásobne väčšie než rozloha SR), s odlišnou štruktúrou ne-osídlenia, je mierne povedané - nemiestne.
Isteže, otázkou je zmysel "samosprávy" obce s 9 obyvateľmi (napr. Príkra, okr. Svidník), aj keby sa však táto zlúčila so susednou a ešte ďalšou, osídlenie Príkrej a teda aj jej správa a obsluha (napr. bus, pošta) by určite nezanikli. O vyľudnenie takýchto sídiel sa pokúšali komunisti.
Teda: porovnávať treba krajiny s obdobnou, porovnateľnou štruktúrou i históriou osídlenia, nie s rozsiahlymi oblasťami lesov v iných geografických podmienkach!
Ochranné pásmo nie je len na to, aby sa dosiahla ochrana biotopu, ale chráni najmä širšie krajinné vzťahy, vážení "ochjranáry" a Erich Baláž!!! Hádam nie je vašim cieľom mať Tatry a ich nížinné podhorie obstavané krabicami skladov a hál dokola!! To Vám bude nanič potom aj Tichá & Kôprová dolina v 5. stupni "ochrany"...
Tunel pod Karpatami určite nevyrieši problém autami zahlteného širšieho centra HMB - ibaže sa pomýlili a chceli hovoriť niečo o tuneli pod týmto centrom mesta...
možno je postoj v GB odôvodnený desaťtisícoovými "menšinami" všetkých druhov a chutí. Ak by tí začali nakladať batoľatá do baby-boxov, nemuselo by potom prežiť celé impérium. Inými slovami: rôzne socky ho už dnes cicajú dosť!
pokiaľ nejaký bastard dohryzie decko občianskej aktivistke - ak sa na nejaké vôbec zmôže - isto bude jej "názor" odlišný...
veru, keď v MHD chce matka pomáhať s kočíkom, poviem jej, nech ho dvíha ten, kto jej to (s kým to) decko urobila. Teda na plodenie boli šikovní, vonku však pomáhať má verejnosť!?
"Pokiaľ pôjdete autobusom, zvoľte cestu z Popradu do Spišskej Novej Vsi" - a teda do obce Mlynky (SN) sa určite nedostanete...
vlaky zo Žiliny smer CZ sú pritom "delené", to znamená, že spravidla ich zabezpečujú ČD (súprava, rušeň).
Zabudli ste na rýchliky BA - Leopoldov - Topoľčany - Prievidza;
vnútroištátne "rýchlikové" vlaky na trati Kúty - Bratislava sú vlastne vedené v kategórii REX = regionálna doprava, takisto Zvolen - Vrútky - Žilina (Zr).
nerazili ste aj Vy filozofiu - straníkov?? V okolí Žiliny ich bolo habadej!
nie je fyzický dostatok bytov, ale zato početní dôchodcovia, vdovy, vdovci bývajú sami v rozsiahlych, mnohoizbových bytoch... ešte že ich tak výhodne kúpili po roku 1993!
1) kríž namaľovaný na stenu kostola pri jeho vysviacke je konsekračný, nie "konsegračný".
2) ak už je zriadená "oblastná organizácia cestovného ruchu", mala by zabezpečovať práve tento druh služieb - ale v čase sezóny, nie teraz, dávno po dovolenkách a prázdninách!
tá počernejšia deva zahalená v handrách je veru jasným príkladom stúpencov unitárnej Británie...
názor máte síce prijateľný, ale počeštený ste aj Vy, keďže hovoríme "severný Spiš"...
Odporúčame