preto vďaka vtedajším predstaviteľom, že konali rázne so všetkou zodpovednosťou, akú má politik mať! teda, odvážne a hrdo prijať historicky významné rozhodnutie, nie sa paberkovať a okúňať!
preto vďaka vtedajším predstaviteľom, že konali rázne so všetkou zodpovednosťou, akú má politik mať! teda, odvážne a hrdo prijať historicky významné rozhodnutie, nie sa paberkovať a okúňať!
Ak by škótski politici stáli za čosi, vyhlásili by nezávislosť štátu bez pozerania vpravo či vľavo. Takto nestoja vôbec za nič.
Je totiž zrejmé, že "referendá" sú zbytočnou komplikáciou na ceste, ktorá má jasný cieľ.
Škoda, že historickú šancu premrhali, a do dejín sa zapisujú negatívnym spôsobom.
3) Delenie štátu (tým viac vytvoreného len z politických dôvodov - "Československo", "Juhoslávia") nebolo dielom mocichtivých nacionalistov, ale reakciou na spupnosť a nadradenosť dominantného (vedúceho) národa a jeho predstaviteľov!
4) Ak by škótski politici boli k svetu, nezávislosť svojho národa a územia vyhlásia z vlastnej vôle a podnetu, bez okúňania sa a pozerania vpravo a vľavo. Išli by teda priamo cestou prirodzeného vývoja vlastného národa.
Lenže "škótski" politici zjavne nestoja za nič.
1) Každý Slovák - ak sa cíti byť súčasťou širšieho celku obývajúceho slovenskú krajinu - ocení samostatnú a nezávislú štátnosť, keď je "pánom na svojom dvore a vo svojom dome".
2) Predchádzajúce štátne útvary na území Slovenska (nazývané Uhorsko a "Československo") nevznikli z vôle Slovenska a Slovákov, ale vždy cudzími a vonkajšími okolnosťami, štáty sa nestali skutočným domovmi Slovákov, v srdciach národa teda nemohla ani vzniknúť láska k týmto štátom (nevzali ich za svoje; nezamieňať pojmy "štát" a "krajina"!). Isteže, nájde sa dosť pomýlených, ktorí budú presviedčať o opaku (o láske k uvedeným geopolitickým mŕtvolám), treba len veriť, že aj títo prídu raz na jednoznačnú odpoveď.
Otvoril Archeologický ústav SAV výskumné a výstavné centrum v Nitre - kasárne?
Nie je isté, či SR má prostriedky na neustále budovanie práve archeologických campusov...
aký "trh"?? Na Slovensku je väčšina obcí mimo železnice, takže nemusíte sa obávať! Pravda, do týchto nielen "koncových" sa autobusárom príliš nechce, oni by radi hustú frekvenciu medzi mestami v dolinách...
nehovoriac o tom, že aj pre množinu cestujúcich je atraktívnejšie, ak ide v poloprázdnom autobuse (50 - 60 percent), než v mikrobuse, kam sa poslední z tej istej množiny už nezmestia...
Mikrobusy pre dopravcov, ktorí nie sú dvorovými garážistami nemajú príliš veľký efekt: náklady na údržbu, servis, poplatky prakticky ako veľký autobus, efekt však násobne menší. Navyše, ich konštrukcia "drží" naozaj, len ak sa vozí vodič - tu treba brať do úvahy aj stav slovenských regionálnych a mestských ciest. Mikrobusy používané v MHD (napr. Poprad - dopravca SAD) majú len niekoľko rokov, ale vyzerajú, akoby sa zúčastnili bojov na fronte.
asi preto, že v sedlovej časti dňa je dopyt po cestovaní menší. Ak by prišiel mikrobus ráno, keď treba odviesť žiakov do škôl, asi by neboli rodičia príliš nadšený. Z logiky dopravnej obsluhy (personál, náklady, eliminácia jalových km, eliminácia držania nadstavu vozidiel) potom vplýva, že vozidlo vykonáva obsluhu celý deň, hoci plne sa vyťaží až v ďalšej špičke. Prípadne, linky majú naplánovaný menší počet spojov za hodinu.
Mysléíte, že napr. metro vo Viedni, napríklad, odpája vozne zo súprav, keď je nárok na prepravu nižší?
správca železničnej infraštruktúry (ŽSR) sa nikam tlačiť nemusí, on je tu doma!
Ľudia na stanice môžu nadávať, ale zaplatiť rekonštrukciu nechce nik (dane). A ani nikto sa nehrnie na brigády!
tak do Svidníka ťažko, výstavbu trate do SK sa nepodarila ani Biľakovi...
takže zrazu sa nechce RegionJetu "súťažiť", zľakol sa vari ohlásenej "konkurencie", keď požaduje zrazu až monopol na slovenskej osi!?
Hnať ho odkiaľ prišiel! Slováci, správajte saaspoň chvíľu ako vlastenci!
súdy rozhodujú v senátoch (napr. v správnom súdnictve myslím trojčlenných), a tie tvoria výlučne sudcovia. Takže "prísediaci" sa môže na súde naozaj len pozerať.
starostu môžete mať aj docenta, čo z toho, keď poslanci nemusia mať žiadnu úroveň. Jednoducho akokoľvek vyškolenému starostovi nič neschvália.
Pravda, načase je celý tento "samosprávny" cirkus zatvoriť bez náhrady!
Obec Oľšnikov sa nachádza v okrese Medzilaborce (čo mohla autorka láskavo uviesť) a ako vyšší územno-orientačný údaj sa uvádza "Prešovský kraj", čo nie je významovo to isté, ako "Prešovský samosprávny kraj".
Inakšie všetky uvedené potreby žiadajú obyvatelia podstatne väčších a perspektívnejších obcí - prečo by mali byť realizované investície v obciach doslovného úpadku a zániku? Efektívnosť investície v prepočítaní na počet obyvateľov by bola katastrofálna! Koľkokrát za desaťročie sa v obci zíde 400 osôb?
trate pozostávajúce z pásových koľajníc uložených v betónových paneloch, vlastne bez riadneho ukotvenia k terénu (maďarský patent - "BKV") sa vyjazdili po troich desaťročiach; náprava stavu je možná len kompletným nahradením novou traťou (jednoducho nie je únosné sanovať len úsekovú vlnu koľajiska)
lenže sami vyššie píšete o úplne novom politickom systéme (celoštátne/unitárne strany; celoštátne spočítavanie výsledkov volieb), takže nie je jasné, prečo zrazu počítate so "slovenskou" poistkou... Tým len preukazujete, že systém by mal slabinu a rýchlo by naň doplatili Slováci (či už len čechoSlováci?)...
Nehovoriac o tom, že jedinou unitárne fungujúcou stranou bola - vedela byť KSČ...
Jednotné ("federálne") politické strany by museli byť zásadne čechoslovakistické, ergo slovenský národ by zanikol aj ako politický útvar (útvar reprezentovaný vlastnými politickými subjektmi): rozplynul by sa vo vodách iluzívneho "československého" politického celku!
Neviem, komu na Slovensku chýba nejaká federácia. Nepostrehol som, napríklad, že by Slovinci, Chorváti, Bosniaci alebo Macedónci smútili za SFRJ, určité nálady Srbov sú potom porovnateľné s českými.
A k Vami uvedenému modelu fungovania: Definitívne by odsúdil Slovákov na večnú závislosť na tóne udávanom z Čiech!
Odporúčame