Rýchle vlaky zastavia aj v menších mestách
"Presne určiť, koľko bude stáť dopravcu zastavovanie na väčšom počte zastávok a, naopak, koľko štát ušetrí na tom, že jeho rýchlovlak nemusí zastavovať v niektorých zastávkach a znova sa rozbiehať, prejde teda dlhšiu trasu plynule, je podľa odborníkov náročné. Každá trať je totiž v podstate iná, má rôzne náklady na opravy a údržbu, náklady na trakciu, či už je to elektrická, alebo motorová trakcia, personálne náklady, trakčné a traťové pomery."
Hovoríme o tratiach 120+180, plne elektrickej prevádzke, takže neviem, načo sem pletí trakčné systémy.
Kritériom pre súkromníka je práve a jedine frekvencia cestujúcich - či sa zbierajú v danom čase na daný diaľkový vlak (deň v týždni, čas a pod.).