jednoducho, poľská priorita je A1 (autostrada) Katowice / Gliwice - Ostrava, a tá je takmer kompletná. Samozrejme, vedie vhodnejším terénom = obchádza Slovensko, ale to žiadny "vivat" nevidí a nepovie...
jednoducho, poľská priorita je A1 (autostrada) Katowice / Gliwice - Ostrava, a tá je takmer kompletná. Samozrejme, vedie vhodnejším terénom = obchádza Slovensko, ale to žiadny "vivat" nevidí a nepovie...
ak myslíte S69 (droga szybkiego ruchu), tak tá je frckovatejšia, ako slovenská D1 aj v čase okolo roku 2004, nielenže chýbajú značné úseky v lesoch, ale aj v okolí samotného Bielska...
v tom prípade sa nečudujte, ak dôjde požiadavka strhnúť Gabčíkovo - každý slovenský tok má voči Dunaju charakter potoka, dupľom tie nad priehradou...
DIAĽNICA doslova na konci republiky a kus po jej obvode na hranici nepomôže vonkoncom nikomu. Jednoducho zbytočná investícia, pričom chýbajú na mnohých cestách 1. TRIEDY aspoň obyčajné obchvaty! Nevraviac o potrebe budovať v centrálnych oblastiach vlasti - Žilina a stredné Považie dostali investícii viac než dosť:
- ukončený úplný vonkajší obchvat (ľavobrežná) - na to sa akosi rýchlo zabudlo!
- diaľnica D1 od Trenčína, budovaná je teraz v Turci na smer Žilina,
- de-facto novobudovaná železnica 160 km/h dosiahne Púchov a teda zase vylepšuje dopravu len a len na Žilinu; úsek Žilina - Oščadnica odovzdali minulý rok...
Oveľa osožnejšie by bolo riešenie trasy R cez Oravu, ktorá je podstatne viac zaťažená, dediny sú tam ako kamienky na korálke. Zase však treba všetko investovať na úplný kraj vlasti, do úzkeho okruhu Žiliny (max. 50 km)...
V každom prípade, hlavný smer je Viedeň / Praha - Brno - Ostrava - Gliwice - Varšava, spojenie je aktuálne a reálne vybudované. O žiadnej diaľnici do beskydských lesov Poliak nesníva.
Čistý tunel z hľadiska Slovenska.
Česi tam zrekonštruovali železnicu, kým my lejeme akurát betón, ešte z európskych peňazí...
Ministerstvo dopravy zjavne nerozumie: Nechcú diaľnicu/rýchlostnú cestu, úplne by postačila kvalitná a široká "jednotka", ale vedená mimo intravilánov obcí! Aj takáto cesta môže mať mimoúrovňové križovatky, aspoň tie významné.
Rýchlostná cesta bude v nejednom dlhom úseku zívať prázdnotou, zato však bude drahá z hľadiska nákladov i záberu krajiny...
otázka je, či hudobníci poskytujú KVALITNÉ záznamy z koncertov, a či sú dostupné. Pretože často sa spoliehajú na to, že notorickí fanúšikovia kúpia čokoľvek a hocikoľko peňazí...
najnižšie položené domy v Devínskej Novej Vsi (smerom k Morave, pri ceste na Devín pod Sandbergom, nie však v lokalite Na hriadkach) sú postavené pred menej než 10 rokmi, takže ohrozenie vodou je len a len problémom tých, ktorí ich stavali!
„Na jednom úseku cesty je už 10 rodinných domov, ktoré sú úplne pod vodou." Škoda, že v záplavovom území ste ich povolili postaviť - nemusel by sa teraz nikto namáhať!! Bodaj by im klesli k terénu!!
jasne, aj ďalším generácia necháme príležitosť na ďalšie betónovačky!
ak ste si nevšimli, ide o retrospektívny, pripomienkový článok na udalosti z roku 2002 a staršie. Skutočná "úroveň" chápania...
v stredoveku KOMITÁT, hradná ŽUPA; v novoveku stolica (šľachtickej samosprávy); potom župa, čo bez "maďarskej karty" prevzalo aj zriadenie 1. ČSR (župy, veľžupy, do 1928).
Kroťte hormón, Jánošík! Vyššie píšem jasne: "Regióny boli práve iba štatistické jednotky s minimálnym aparátom." Pôsobnosť max. v oblasti kultúry a cestovného ruchu. Žiadne politické strany, nominanti, poslanci!
...predstavte si, že ŽUPANJE majú aj v Chorvátsku, ktoré má fakt ďaleko od Maďarska!
Bratislavský región (Podunajsko I.): BA, PK, SC, DS
Záhorský región: MA, SE, SI
Trnavský región: TT, HC, PN, GA
Nitriansky región (Horné a Stredné Ponitrie): NR, ZM, TO, BN, PE, PD
Komárňansko-novozámocký región (Podunajsko II.): KN, NZ, Štúrovo (ST), LV, Šahy (SH)
Trenčiansko-žilinský región (Stredné Považie): MY, NM, TN, IL/Dubnica, PU, PB, BY, ZA, KM, CA
Turčiansko-oravsko-liptovský región: MT, TR, DK, TS, NO, RK, LM
Banskobystricko-zvolenský región (Horné a Stredné Pohronie): BB, BR, ZV, KA, DT, ZH, BS, ZC
Malohontsko-novohradský región: LC, PT, RS, VK
Gemerský región: RV, RA, Tornaľa (TL)
Spišský región: PP, KK, SL, LE, SN, GL
Šarišský región: PO, SB, BJ, SK
Abovský región: KE/KS
Zemplínsky región: MI, TV, KC (Kráľ. Chlmec), SO ; HE, SV, ML, SP /možné členiť na dolný a horný Z./
1) územie v nadokresnej úrovni treba územno-správne reorganizovať, ale práve s odbúraním "žú(m)p" a ich aparátov, aby vzniknuté Regióny boli práve iba štatistické jednotky s minimálnym aparátom. Určite pre charakter územia Slovenska nie sú vhodné tri, ani terajších osem - základ musí tvoriť väčší počet!
2) keďže "župa", "stolica", "komitát" či "kraj" nie sú vhodné z najrôznejších dôvodov, uvedené celky treba nazvať jednoducho Región.
to ešte máte šťastie, že nejdete ranným a nočným spojom, ktoré svietia ako na výstave! Ľudia postihnutý týmito kárami vraj sú nadšení, keď príde stará spúrava, ktorá ich nevozí ako Las Vegas!
Odporúčame