Slávnostne otvorili tunel Višňové, prišli viacerí ministri. Fico ho celý prešiel na korčuliach, neskôr aj prví motoristi
Pri razení sa objavilo nečakané množstvo geologických porúch, najvážnejším problémom bol veľký prítok vody. Vo februári roku 2001 robotníci prerazili z vrútockej strany 2970 metrov, od Višňového sa dostali do vzdialenosti 1970 metrov. 24. augusta 2002 bola nakoniec štôlňa definitívne prerazená. Pôvodne mala prieskumná štôlňa zaniknúť vyrazením južnej tunelovej rúry. Z dôvodu trvalo zvýšených prítokov vody do pôvodnej prieskumnej štôlne a potreby navrhnúť efektívny systém drenážneho odvodnenia tunela Višňové prostredníctvom hlavného zberača bolo rozhodnuté o zmene funkcie prieskumnej štôlne na drenážnu štôlňu. Táto štôlňa následne prevzala úlohu hlavného drenážneho zberača, čo umožnilo vypustenie realizácie samostatného hlavného zberača v priestore tunelových rúr.
A ešte skús vysvetliť, prečo Počiatek vybral na realizáciu firmy, ktorá skončili až na 3. mieste v súťaží, ponúkli cenu o takmer 100 miliónov vyššiu, ako bola najnižšia cena a HLAVNE nemali skúsenosti s takými stavbami.