co je horsie - nenavist alebo mysliet si o sebe,ze som nieco viac?
co je horsie - nenavist alebo mysliet si o sebe,ze som nieco viac?
Mildson, "Teolog" a ostatny SJ... Ludia davno toto nove nabozenstvo davno objavili....len vy sa tvarite, ze ste objavili "Ameriku".
Inymi slovami v ramci judaizmu predstavali jeden z teologickych a politickych smerov. Na tomto linku je vo Wikipedii detailne popisane podrobne o nich. http://sk.wikipedia.org/wiki/Farizej
Ich "protivaha" tvorili saduceji, ktorych by sme nazvali liberalmi a mali podporu hlavnu u bohatsich kezto farizeji mali podporu vo vsetkych spolocnenskych vrstvach.....
neskor sa slovo farizej udomacnilo ako nadavka... sama viete kto je to "farizej"
Povodnym "povolanim" apostola Pavola (predtym sa volal šavol),ze bol farizej. Farizeji boli spolu so saducejmi v Jezisovich a Pavlovych casoch nieco ako nabozenska elita.
nasiel som taku uvahu o tychto versoch:
Múdrosť tohoto sveta nie je nebezpečná sama o sebe, ale nebezpečný je často zákerný zámer alebo skrytý cieľ, ktorý jej dáva človek. A ako používame dar prirodzenej múdrosti my? Máme v krvi súcit, cit pre spravodlivosť? Zaujíma nás aj spoločné dobro, alebo využívame dar múdrosti iba na vlastný osoh a úžitok? Ak je Pánom nášho srdca Ježiš, nemáme v tomto smere žiadny problém. On totiž vie dokonale skĺbiť našu múdrosť so svojou a bezo zbytku ju použiť na česť a slávu Božieho kráľovstva.
Otázka znie, ako dospieť ku skutočnej múdrosti. Zvykneme hovorievať, že čím je človek starší, tým je múdrejší, no niekedy prichádzajú len tie roky a múdrosť nikde! Vlastná skúsenosť nie je vždy najlepší učiteľ. Najlepším učiteľom je skúsenosť, ktorú už niekto zažil a my sa z nej môžeme poučiť. Ak budeme úprimne túžiť po Božej múdrosti, Boh nás rád povedie a poučí. S ním objavíme, čo je pravá múdrosť, a ešte len potom zistíme, aká je to radosť byť Božím dieťaťom.
filozofia je o niecom inom, filozofia sa snazi riesit otazky na ktore nedostanes odpoved experimentom, alebo exaktne ziskonou skusenostou. Cital si nejakeho filozofa?
to ze ked niekto ma vedomosti urcite neznamena byt mudry ale je to zakladny predpoklad. Ruka v ruke s vedmostou musi prist pokora, pretoze mudry clovek s pokorou zistuje ze kolko toho vlastne nevie.... A filozofiu ako taku by som nepodcenoval a urcite nedefinoval ako ludsku spekulaciu, ved v ramci celej historie ludskych dejin bolo skvelych filozofov, nehovoriac o krestanskych filozofoch, To, se niektori ludia nedokazu to pochopit, je len ich problem.
Ale z akeho dovodu miesas politiku a filozofiu.??????
Vermi mi "teolog", ze hoci sa povazujes za mudreho, existuju ludia mudrejsi a chytrejsi od teba. Cim skor to zistis , tym pre teba lepsie. Kym nebude neskoro.
ja som si PIANO zaplatil a pristup mam. Kde udelal soudruh Hranol chybu?
v com vidis protiustavnost tejto otazky a ktoremu clanku ustavy by to malo odporovat?
Mozno ani nie - ked sa pre toho daneho cloveka zada rozsah hodnot, ktore ten dany clovek povazuje za stav "prijemny" a zada sa to do nejakej databazy nemusi to byt take kriticke...
ked vidim tento akoze argument hlavne s tou "druhou varkou krestnanou" tak mam pocit, ze sa rozpravam jednym s tej tlupy SJ (urcite vies koho mam na mysli) a rovnako zadubene si hudies svoje. Ale ako chces, som naozaj zvedavy co vyprodukujes.
Lepsie by som to nebol povedal:
Už prví kresťania oslavovali nedeľu - deň Pánovho zmŕtvychvstania (viď Justínova Apológia - pol. 2. stor.). Tá má totiž väčší význam ako sobota. Keby Ježiš za nás neumrel a nepremohol smrť, tak nám je Zákon na nič. On predsa človeka nespasí. Mohli by sme svätiť sobotu ako by sme chceli, čakalo by nás zatratenie. Pripomínať si stvorenie by bolo nezmyselné, keďže by sme boli stvorení pre zatratenie, večnú smrť. Ale v Kristovi sme novým stvorením (Gal 6,15), staré sa pominulo a nastalo nové (2 Kor 5,17). Preto si kresťania nepripomínajú staré, ale nové a svätia nedeľu.
Prikazania sa adaptovali preto, lebo už nežijeme v dobe predobrazov, ale v tom, na čo predobrazy ukazovali. Prečo si pripomínať oslobodenie z egyptského otroctva, keď to je len predobrazom oslobodenia z otroctva hriechu skrze krstný kúpeľ,.
Odporúčame