Dochodca si dovymyslal svoj konstrukt... nic take tam nie je. Stale plati - citat treba s porozumenim.
Dochodca si dovymyslal svoj konstrukt... nic take tam nie je. Stale plati - citat treba s porozumenim.
Citat treba s porozumenim.
Pre mna je pravda jasna. Uprimnu sustrast rodinam.
Jan a Martinka - vasa smrt nebola zbytocna. Luda pochopili, kto je Fico a coho su jeho kamosi schopni.
Mate krv na rukach....
To je fakt socialne...
Ja sa spolieham, ze tie obludne investicie sa proste musia vratit. Bussiness s baterkami je klucovy pre Cinu. Preto sa vsetci pekne krasne upracu - inamy slovamie to musia spristupnit masam - a samozrejme cenou.
Pokles dopytu znizi cenu baterii.
Dufam, ze vyskum a masivne investicie do inovacii prinesu uz coskoro nieco naozaj prevratne. Vzdy to tak bolo
Je velmi dolezite s uvedomit, ze kym doteraz staty prispievali z dani poplatnkov na EV, tak teraz uz to bude pre vyrobcov velmi bolestiva zalezitost - budu dotovat predaj EV z vlastneho vrecka.
A to je velky problem - odkial zoberu na to prostiedky, kde nezarabaju z EV?? Takze - vsetci teraz prudko prekopavaju strategie... vyhra ten, kto ma ziskovu produkciu a udrzi dotovanie.
EV su velmi drahe a bez dotacii to nepojde.
Klud.
O 4 roky sa nic nestane.
Slovensko bude i nadalej vyrabat auta pre globalny trh. Take ci onake.
Uplny prechod na EV bude postupny a urcite este riadne dlhy.
Nedostatok el,energie zredukuje tento trend.
Trh s EV tvori uz 20%. Je to nezvratny trend, ale nebude taky rychly kvoli cene vozidiel. Nemci stopli dotacie a v momente sa predaj zastavil. EU potrebuje v tejto chvili 1 mil. novych aut. Urcite sa bude nieco este diat.
ESG, CO2 a podobne veci spomalia cinsky boom. Pokial vekm, tak BYD uz stava fabriku v Madarsku, tusim.
Okrem toho sa chystaju zasadne zmeny v manazmente baterii - bude to drahe a cele sa to pekne utrasie.
Takze, klud. Ludia (imho trh) nie su blbi...
Kym napises sprostosti, tak sa zamysli.
Czech EU Commissioner Věra Jourová
warned that Slovakia could face financial
sanctions from the EU if the Fico government
pushes through changes seen as a threat to
the rule of law. Fico wants to cut penalties for
corruption and economic crimes, abolish the
Office of the Special Prosecutor and weaken
whistleblower protection. These changes have
also been criticized by the European Parliament, saying they threaten the integrity of judicial processes and undermine the EU's fight
against fraud. (barrons.com)
Nic si nepochopil. Skoda.
Este, ze sme v EU. Mozno nam konecne zastavia eurofondy a vratime sa obratom do normalu.
To je realita. Uz dnes. Teraz sa to deje.
- Nemci zatvaraju linky, lebo to drahe auto nema kto kupit. Vlada zastavila dotacie.
- V anglicku ludia vstavaju rano o 2:00, aby si nabili auta a policia riesi hadky na nabijackach.
- Cinania presuvaju vyrobu do Eu kvoli kvotam...
Trh si najde vzdy riesenie. Vzdy.
Nemci vypli atomove elektrarne a nabijaju auta energiou vyrobeneho z uhlia - podla mna su Nemci pekne mimo...
SK dostavalo dalsi reaktor (+11% nadprodukcie), budeme mat gigafactory, bezi kopa projektov...
Vysetky automobilky na Sk stale maju silne portfolio klasich pohonov - co je v tejto dobe aj fajn!
Trh si najde vzdy svoju cestu. A je to riadne tvrdy bussiness. Nemci si to vyskusaju ako prvi.
Cinania sem musia prist, lebo nove regulacne envro opatrenia ako ESG a CBAM im riadne znizia profitabilitu. Uz teraz dotuju svoju produckiu a ohybaju trh. Cina vlastni a kontroluje materialy na baterky a tym kontroluje aj firmy, ktore ich potrebuju.
Kto nebude mat kde nabijat auto, tak si ho nekupi ani keby bolo za 10 euro. Uplne zbytocna tema.
Stale je mozne kupit nove auto so spalovakom za dobru cenu.
To pozornosti davam novu mazdu s 3,3 litrovym 6-valcovym hybridnym dieslom a 5 litrovou spotrebou... co viac povedat. Trh si cestu vzdy najde...
Nerozumiem, preco nestrielali hoc aj glokmi....
Suhlasim.
Je to nieco obludne, co tito komunisticki smejdi este stale dokazu. Okradnu nas tak, ako to komunisti vzdy robili.
Ale ake su zakony, taka je krajina...
Este ze sme v EU.
VW lobby sa vymklo z ruk. Bude to mat zasadny dopad ne ekonomicku vykonnost europy.
Za toto by mal niekto dostat po hlave.
Nove spalovacie motory su ciste - namiesto obmeny stareho vozoveho parku za novy sa vymyslelo nieco nateraz neudrzatelne. Skoda zdrojov.
El. auta sa nabijaju prudom zo spaleneho uhlia...wtf!!
Na druhej strane - cela technologia sa pohla dopredu. Nabijacky, solarna energia...
Museli uz ludi riadne dozrat... ist strajkovat chce odvahu.
Vysledok moze nastartovat podobny pristup napriec krajinou...
Ano, som musel proste odist.
Ale nelutujem ten cas. Deti - dnes uz dospeli ludia - ma obcas zastavia a bavime sa. Zvlastny pocit, ale je to niecim fajn.
Najhorsie na tom bolo, ze:
1. Zazvoni a musis ist ucit. Normalne si clovek planuje den - rano agenda, poobede nejake callls, ale v skole? Proste zazvoni a ides.
2. Ucit za radom 5-7 hodin je riadny zahul. Po case to zacne riadne valcovat.
3. Priprava na dalsi den. Toto ma stvalo asi najviac. Vecer som si musel sadnut a nachystat sa na druhy den. Neda sa vsetko vediet proste, dalej zorientovat sa, vymysliet nieco aby sa deti nenudili... zralo mi to kopu casu a na konci mesiaca 12.000 Sk:-) Len energie stali vtedy 4000Sk:-)))
4. Zodpovednost za deti. Akykolvek uraz...alkohol...drogy... vztahy - vsetko sa riesilo.
Odporúčame