Ja som chodila do školy za socíku a presne to, čo popisuješ, som zažila. A čuduj sa svete, naše vedomosti mali úroveň. Prítomnosť a kvalita učiteľa je samozrejme pri učení veľmi dôležitá, no rovnako dôležitý /ak nie dôležitejší/, je prístup a zapojenie žiaka a dokonca aj prístup a účasť rodiča. A ja som presvedčená, že tu je pes zakopaný. Z nejakého podivného dôvodu sa razí filozofia, že za úroveň vedomostí žiakov sú zodpovední len učitelia /a rodičia na ňu reagujú ako osi na med, pretože ich to zbavuje zodpovednosti/, akoby žiaci boli nečinné nádoby, do ktorých sa vedomosti nalievajú. Neobhajujem zých učiteľov /hoci je otázkou, prečo by ich riaditeľ školy trpel/, len chcem povedať, že aj pri zlom učiteľovi je možné mať dobré vedomosti. Žiaľ, pri nezáujme žiaka a jeho rodičov to ani ten najlepší učiteľ nezaručí!!!