Takze mozeme to zhrnut do par viet - idu studovat ucitelstvo, ale vacsina sa tomu nechce venovat, rodicia a ich deti riadia v podstate skoly, platy su pomerne nizke. Clanok sa zobera regionalnym skolstvom, tak uz z toho je vidiet, v akom ubohom stave je nase skolstvo (a nielen regionalne, ale aj VS), kde sa neoplati dalej nalievat peniaze, ale treba urychlene robit zasadnu reformu, ktorou skolstvo nikdy nepreslo. K comu je nam tolko pedagogickych fakult, ci filozofickych zameranych na ucitelstvo, ked v praxi sa nemaju sancu uplatnit (vo svojom vystudovanom odbore) a ani o to nemaju zaujem. Skol je prilis vela, triedy poloprazdne a aj to je dovodom, preco rodicia so svojimi detmi vladnu, samozrejme tie idotske tzv. demokraticke prava zaviedol ten, ktory nikdy neucil. Ak je vela poloprazdnych skol, tak samozrejme financie budu vzdy chybat. Odbory aj ucitelia si musia uvedomit, ze jedinou cestou k lepsim platom je racionalizacia skol, t.j. ich znizovanie, zlucovanie a prepustanie...