Pán ZNALEC, keď som videl fotky z miesta nešťastia, hneď som vedel aj to, ako sa to stalo! Bager pracoval na zarážaní únikovej cesty( úc) medzi dvomi hlavnými tunelovými rúrami, čiže pokiaľ je to možné, stál nie v smere tunela, ale kolmo na os tunela! Kabína na tunelgagri je na ľavej strane, keďže rameno tunela je podstatne objemnejšie, ako rameno bežného bagra z dôvodu, že tunelbager potrebuje väčšiu silu, na pravú stranu strojník viacmenej vôbec nevidí! Myslím, že keď bager cúval von z ÚC-čky, točil rameno smerom doprava, musel dávať pozor aj na vrch ramena, lebo tam hrozí strhnutie vetracieho ťahu a doľava sa pravdepodobne nemohol točiť, lebo tam už čakal nakladač, ktorý nazbíjaný materiál nakladá na autá . Keďže mal na ramene nasadené rozrušovacie kladivo, nie lyžicu, je to ešte neprehľadnejšie a hlavne aj v prípade nárazu pri otáčaní oveľa horšie,